مکث کلوت اتوماتیک 1400-1401

دنده ایاتوماتیک
کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
ماموت خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
2,289,000,000 (تومان)
قیمت بازار
1,890,000,000 (تومان)
پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری توربو شارژر با کد 4K22T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتون متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می کند.
پیکاپ کلوت ساخت کشور چین است.
مشخصات فنی مکث کلوت اتوماتیک
160 KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2400 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
12.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلPickup Trucks
وزن1950 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو245/70R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب245/70R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)215 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)320 نیوتن متر داز 2000 تا 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)89 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک72 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
امکانات رفاهی مکث کلوت اتوماتیک
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه لمسی
سیستم صوتی و تصویریدارای 8 بلندگو، سیستم پخش اندرویدی با پورت های USB، AUX، و بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، دارای دوربین دنده عقب، دارای سیستم ناوبری GPS،
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی و صندلی برقی راننده
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی تاشو با گرمکن و تنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی برقی اتوماتیک
سیستم روشنایی جلودارای چراغ روشنایی در روز Day Light، دارای تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، دارای مه شکن چلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن عقب

یک سال پس از آغاز فروش پیکاپ کلوت دنده ای توسط مکث موتور، این بار نوبت به نسخه اتوماتیک این خودرو رسید که وارد بازار ایران شده و پا به رقابت پیکاپ های تازه وارد کشور بگذارد. پیکاپ کلوت اتوماتیک در واقع همان دایون V5 است که در ایران توسط مکث موتور (شاخه آسیایی ماموت خودرو) ری بج شده با موتور متفاوت 2.4 لیتری توربو و نام کلوت عرضه می شود.

 

  • طراحی ظاهری

پیکاپ کلوت اتوماتیک در نگاه اول طراحی نرم و ساده ای دارد که مقداری از زمختی ذات پیکاپ آن می کاهد. در نمای جلو چراغ های مستطیلی به خوبی در جلو پنجره بزرگ این خودرو محو شده اند. سپر جلو نیز ارتفاع از سطح زمین زیادی داشته و زاویه بخش پایینی آن، کاربرد های آفرودی این خودرو را بیشتر می کند.

 

نمای روبرو پیکاپ  اتوماتیک کلوت.webp

 

نمای کناری پیکاپ کلوت اتوماتیک کاملا ساده بوده و طراحان از خطوط بدنه تیز و یا تزئینات غیر ضروری در این نما استفاده نکرده اند. در پایین درب ها زه های پلاستیکی مشکی رنگ نصب شده و یک پارکابی فلزی نیز برای سهولت در سوار شدن به خودرو در زیر درب ها قرار گرفته است. روی قسمت بار خودرو نیز یک برچسب دیده می شود که به دو دیفرانسیل بودن و توربو بودن پیکاپ کلوت اتوماتیک اشاره دارد. در نمای عقب پیکاپ کلوت مکث موتور اتوماتیک کاملا طراحی ساده ای داشته و نکته خاصی برای بیان ندارد.

 

نمای کناری پیکاپ کلوت اتومات سفید.webp

 

نمای عقب پیکاپ کلوت اتومات سفید.webp

 

  • کابین و فضای داخلی مکث کلوت اتومات

در کابین، شرکت سازنده تلاش کرده تا محیط تقریبا لوکسی را برای پیکاپ خود ایجاد کند و تا حدی نیز در این امر موفق بوده است. در کابین مکث کلوت اتوماتیک از پلاستیک های خشک با کیفیت متوسط استفاده شده که برای یک خودروی پیکاپ چندان غیر معقول نیست. اما وجود چرم دوزی در فرمان، رودری ها و صندلی ها باعث شده تا حس و حال کابین این خودرو بهبود یابد. فرمان خودرو از نوع 3 شاخه است و روی آن کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل به چشم می خورند.

 

داشبرد و فرمان مکث کلوت اتومات.webp

 

در قسمت بالایی کنسول میانی نیز یک مانیتور برای سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته که فرم و نوع قرارگیری آن در داشبورد با آن چه قبلا در کلوت دنده ای دیده بودیم متفاوت است. کمی پایین تر، پنل تهویه مطبوع خودرو نیز نسبت به نسخه دنده ای تغییر کرده و اکنون پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک پنل لمسی برای سیستم تهویه مطبوع استفاده می کند. در اطراف دسته دنده نیز کلید انتخاب حالت های مختلف انتقال نیرو به چشم می خورد.در ردیف عقب اما هیچ امکاناتی برای سرنشینان در نظر گرفته نشده و صندلی های نیمکتی شکل با روکش چرمی و کلید های شیشه بالابر تنها اشیائی هستند که قابل مشاهده اند!

 

صندلی های ردیف جلو مکث کلوت.webp

 

صندلی های ردیف عقب مکث کلوت.webp

 

فرمان پیکاپ کلوت اتومات.webp

 

  • مشخصات فنی

پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری توربو شارژر با کد 4K22T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتون متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می کند. پیکاپ کلوت اتوماتیک 3 حالت انتقال نیروی 2H یا دیفرانسیل عقب، کمک سبک یا 4H و کمک سنگین یا 4L را دارد.همچنین این خودرو به قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب یا همان دیفرانسیل LSD نیز مجهز است.

 

موتور پیکاپ کلوت.webp

 

پیکاپ کلوت اتوماتیک در محور جلو از سیستم تعلیق دو جناغی و در محور عقب از سیستم تعلیق صلب با فنر شمشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز ترکیبی (CBS) و ترمز کمکی اضطراری (BAS) نیز مجهزند. مصرف سوخت پیکاپ کلوت اتوماتیک اما به هیچ عنوان اقتصادی نبوده و این خودرو با 1950 کیلوگرم وزن مصرف سوخت ترکیبی 12.6 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی را دارد که البته با توجه به باک بزرگ 76 لیتری، نیاز نیست تا دائما مدت زمانی زیادی را با این خودرو در صف پمپ بنزین بگذرانید.

 

سیستم تعلیق پیکاپ کلوت.webp

 

پیکاپ کلوت توانایی حمل 1 تن بار را دارد که عدد قابل توجهی است. همچنین این خودرو با زاویه حمله به شیب 29 درجه و زاویه خروج 24 درجه در استفاده های آفرودی نیز حرف هایی برای گفتن دارد و لاستیک های AT یا همان All Terrain که در این خودرو به صورت فابریک استفاده شده نیز تاییدی بر این ادعا هستند.

 

پیکاپ کلوت مششکی روی شیب.webp

 

  • امکانات ایمنی و رفاهی

متاسفانه پیکاپ کلوت اتوماتیک در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و اطلاعاتی درباره مقاومت این خودرو در تصادفات در دسترس نیست. اما به هر صورت این خودرو 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو دارد و سیستم کنترل پایداری ESC نیز به امنیت بیشتر این خودرو هنگام رانندگی کمک می کند. امکانات رفاهی پیکاپ کلوت اتوماتیک در سطح قابل قبولی قرار دارند؛ شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان همراه با 8 بلندگو، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 6 جهته برقی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و رول بار از جمله آپشن های قابل ذکر این خودرو هستند.

 

امکانات مکث کلوت.webp

 

  • مکث کلوت اتوماتیک در بازار

در حال حاضر در بازه قیمتی که قرار است پیکاپ کلوت اتوماتیک به بازار عرضه شود بجز یواز پاتریوت اتوماتیک و آمیکو آسنا اتوماتیک که به تعدادی محدود عرضه شده، هیچ پیکاپ اتوماتیک دیگری وجود ندارد و تمام رقبا مانند جک kmc T8، فوتون تونلند و آمیکو آسنا از گیربکس های دنده دستی استفاده می کنند.در مقایسه این خودرو ها باید در ابتدا اشاره کنیم که محصول روسی یواز، با وجود سیستم تعلیق و انتقال قدرت قدرتمند تر، از نظر نیروی تولیدی پیشرانه حرف زیادی برای فوتون در مقابل کلوت اتوماتیک ندارد، آمیکو آسنا نیز به دلیل قیمت غیر منطقی با وجود مشخصات فنی نزدیک به مکث کلوت، قافیه را به این تازه وارد چینی ماموت می بازد، اما برای اطمینان یافتن در انتخاب کلوت، باید چند وقتی منتظر بمانید تا به قول معروف این خودرو امتحان خود را در بازار ایران پس دهد.

نظرات کاربران
رزمنده
رزمنده
1 آذر 1402
خدایی خودروی خوبی هست.به هرحال هرخودروی یک سری مشکلات جزیی داری.وقابل حل ولی مشکل اینجاست خودروراتحویل می گیری خواستم کنوپی کابین عقب کلوت روبزنم نمایندگی عنوان