1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. مکث موتور
  4. کلوت
  5. اتوماتیک (1400-1403)

مکث کلوت اتوماتیک 1400-1401

Max Motor Kalut Automatic 1400-1403

تیپ ها
  • 2,289,000,000 (تومان)
  • 1,870,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2400 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
12.6 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرومکث کلوت اتوماتیک 1400-1401

یک سال پس از آغاز فروش پیکاپ کلوت دنده ای توسط مکث موتور، این بار نوبت به نسخه اتوماتیک این خودرو رسید که وارد بازار ایران شده و پا به رقابت پیکاپ های تازه وارد کشور بگذارد. پیکاپ کلوت اتوماتیک در واقع همان دایون V5 است که در ایران توسط مکث موتور (شاخه آسیایی ماموت خودرو) ری بج شده با موتور متفاوت 2.4 لیتری توربو و نام کلوت عرضه می شود.

 

 
  • طراحی ظاهری

پیکاپ کلوت اتوماتیک در نگاه اول طراحی نرم و ساده ای دارد که مقداری از زمختی ذات پیکاپ آن می کاهد. در نمای جلو چراغ های مستطیلی به خوبی در جلو پنجره بزرگ این خودرو محو شده اند. سپر جلو نیز ارتفاع از سطح زمین زیادی داشته و زاویه بخش پایینی آن، کاربرد های آفرودی این خودرو را بیشتر می کند.

 

نمای روبرو پیکاپ  اتوماتیک کلوت.webp

 

نمای کناری پیکاپ کلوت اتوماتیک کاملا ساده بوده و طراحان از خطوط بدنه تیز و یا تزئینات غیر ضروری در این نما استفاده نکرده اند. در پایین درب ها زه های پلاستیکی مشکی رنگ نصب شده و یک پارکابی فلزی نیز برای سهولت در سوار شدن به خودرو در زیر درب ها قرار گرفته است. روی قسمت بار خودرو نیز یک برچسب دیده می شود که به دو دیفرانسیل بودن و توربو بودن پیکاپ کلوت اتوماتیک اشاره دارد. در نمای عقب پیکاپ کلوت مکث موتور اتوماتیک کاملا طراحی ساده ای داشته و نکته خاصی برای بیان ندارد.

 

نمای کناری پیکاپ کلوت اتومات سفید.webp

 

نمای عقب پیکاپ کلوت اتومات سفید.webp

 

  • کابین و فضای داخلی مکث کلوت اتومات

در کابین، شرکت سازنده تلاش کرده تا محیط تقریبا لوکسی را برای پیکاپ خود ایجاد کند و تا حدی نیز در این امر موفق بوده است. در کابین مکث کلوت اتوماتیک از پلاستیک های خشک با کیفیت متوسط استفاده شده که برای یک خودروی پیکاپ چندان غیر معقول نیست. اما وجود چرم دوزی در فرمان، رودری ها و صندلی ها باعث شده تا حس و حال کابین این خودرو بهبود یابد. فرمان خودرو از نوع 3 شاخه است و روی آن کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل به چشم می خورند.

 

داشبرد و فرمان مکث کلوت اتومات.webp

 

در قسمت بالایی کنسول میانی نیز یک مانیتور برای سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته که فرم و نوع قرارگیری آن در داشبورد با آن چه قبلا در کلوت دنده ای دیده بودیم متفاوت است. کمی پایین تر، پنل تهویه مطبوع خودرو نیز نسبت به نسخه دنده ای تغییر کرده و اکنون پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک پنل لمسی برای سیستم تهویه مطبوع استفاده می کند. در اطراف دسته دنده نیز کلید انتخاب حالت های مختلف انتقال نیرو به چشم می خورد.در ردیف عقب اما هیچ امکاناتی برای سرنشینان در نظر گرفته نشده و صندلی های نیمکتی شکل با روکش چرمی و کلید های شیشه بالابر تنها اشیائی هستند که قابل مشاهده اند!

 

صندلی های ردیف جلو مکث کلوت.webp

 

صندلی های ردیف عقب مکث کلوت.webp

 

فرمان پیکاپ کلوت اتومات.webp

 

  • مشخصات فنی

پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری توربو شارژر با کد 4K22T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتون متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می کند. پیکاپ کلوت اتوماتیک 3 حالت انتقال نیروی 2H یا دیفرانسیل عقب، کمک سبک یا 4H و کمک سنگین یا 4L را دارد.همچنین این خودرو به قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب یا همان دیفرانسیل LSD نیز مجهز است.

 

موتور پیکاپ کلوت.webp

 

پیکاپ کلوت اتوماتیک در محور جلو از سیستم تعلیق دو جناغی و در محور عقب از سیستم تعلیق صلب با فنر شمشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز ترکیبی (CBS) و ترمز کمکی اضطراری (BAS) نیز مجهزند. مصرف سوخت پیکاپ کلوت اتوماتیک اما به هیچ عنوان اقتصادی نبوده و این خودرو با 1950 کیلوگرم وزن مصرف سوخت ترکیبی 12.6 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی را دارد که البته با توجه به باک بزرگ 76 لیتری، نیاز نیست تا دائما مدت زمانی زیادی را با این خودرو در صف پمپ بنزین بگذرانید.

 

سیستم تعلیق پیکاپ کلوت.webp

 

پیکاپ کلوت توانایی حمل 1 تن بار را دارد که عدد قابل توجهی است. همچنین این خودرو با زاویه حمله به شیب 29 درجه و زاویه خروج 24 درجه در استفاده های آفرودی نیز حرف هایی برای گفتن دارد و لاستیک های AT یا همان All Terrain که در این خودرو به صورت فابریک استفاده شده نیز تاییدی بر این ادعا هستند.

 

پیکاپ کلوت مششکی روی شیب.webp

 

  • امکانات ایمنی و رفاهی

متاسفانه پیکاپ کلوت اتوماتیک در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و اطلاعاتی درباره مقاومت این خودرو در تصادفات در دسترس نیست. اما به هر صورت این خودرو 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو دارد و سیستم کنترل پایداری ESC نیز به امنیت بیشتر این خودرو هنگام رانندگی کمک می کند. امکانات رفاهی پیکاپ کلوت اتوماتیک در سطح قابل قبولی قرار دارند؛ شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان همراه با 8 بلندگو، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 6 جهته برقی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و رول بار از جمله آپشن های قابل ذکر این خودرو هستند.

 

امکانات مکث کلوت.webp

 

  • مکث کلوت اتوماتیک در بازار

در حال حاضر در بازه قیمتی که قرار است پیکاپ کلوت اتوماتیک به بازار عرضه شود بجز یواز پاتریوت اتوماتیک و آمیکو آسنا اتوماتیک که به تعدادی محدود عرضه شده، هیچ پیکاپ اتوماتیک دیگری وجود ندارد و تمام رقبا مانند جک kmc T8، فوتون تونلند و آمیکو آسنا از گیربکس های دنده دستی استفاده می کنند.در مقایسه این خودرو ها باید در ابتدا اشاره کنیم که محصول روسی یواز، با وجود سیستم تعلیق و انتقال قدرت قدرتمند تر، از نظر نیروی تولیدی پیشرانه حرف زیادی برای فوتون در مقابل کلوت اتوماتیک ندارد، آمیکو آسنا نیز به دلیل قیمت غیر منطقی با وجود مشخصات فنی نزدیک به مکث کلوت، قافیه را به این تازه وارد چینی ماموت می بازد، اما برای اطمینان یافتن در انتخاب کلوت، باید چند وقتی منتظر بمانید تا به قول معروف این خودرو امتحان خود را در بازار ایران پس دهد.

گالری مکث کلوت اتوماتیک 1400-1401

سوالات متداول

پیکاپ کلوت اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری توربو شارژر با کد 4K22T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتون متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می کند.
پیکاپ کلوت ساخت کشور چین است.
نظرات کاربران
  • رزمنده 1 آذر 1402 ساعت 20:36

    خدایی خودروی خوبی هست.به هرحال هرخودروی یک سری مشکلات جزیی داری.وقابل حل ولی مشکل اینجاست خودروراتحویل می گیری خواستم کنوپی کابین عقب کلوت روبزنم نمایندگی عنوان می کنی.بیرون نصب کنی ازگارانتی خارج میشی میخواهی ببری نمایندگی دوبله حساب میکنندقیمت کانوپی عقب کلوت ۲۷میلیونی وهمین کارنمایندگی فاگتورکرده۵۰میلیون.یاشیشه خودروی کلوت نمایندگی دودی کرده ۳ونیم میلیون تومان.شرکت بجای اینکه هوای مشتریانش داشته باشی فقط به فکرکسب درآمددوبله هست.خدایی آدم پشیمان میشی چراازاین شرکت خودروخریداری کردم

  • سلمانی 6 شهریور 1402 ساعت 15:16

    باسلام چراترمزدستی کلوت اتومات رابرقی نمی ‌کنند.چرابایدترمزجلودیسکی هست عقب کاسه ای.یی ترمزدستی گذاشتندوسط کابین توذوق میزنی.وقتی خودرواتومات هست چه لزومی داری ترمزش دستی وهرچهارچرخ ترمزش دیسکی.ضمنامکث موتوربرای خودروهای امدادسیارخودش گابین به اصلاح شبیه خودروهای پولرسانی شده چطوربایددرخواست کنم چنین کابینئ برایم نصب کنند

  • افشین احمدی 20 خرداد 1402 ساعت 11:33

    کمپین اعتراض به افزایش قیمت کلوت اتومات در سایت فارس من: https://www.farsnews.ir/my/c/199963

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو مکث کلوت اتوماتیک 1400-1401
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ماموت خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل Pickup Trucks
  • وزن 1950 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 245/70R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 245/70R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2400 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 215 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 320 نیوتن متر داز 2000 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 89 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 72 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ترکیبی CBS، سیستم کمکی ترمز BAS
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو دوبل جناغی
  • تعلیق عقب فنر شمش با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 12.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان سه شاخه با تنظیم ارتفاع - دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه لمسی
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 8 بلندگو، سیستم پخش اندرویدی با پورت های USB، AUX، و بلوتوث
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، دارای دوربین دنده عقب، دارای سیستم ناوبری GPS،
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی و صندلی برقی راننده
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تاشو با گرمکن و تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جانبی برقی اتوماتیک
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ روشنایی در روز Day Light، دارای تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، دارای مه شکن چلو
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دارای گیربکس کمک و دیفرانسیل عقب کلاجدار، 3 حالت نک دیفرانسیل، چهار چرخ سبک و سنگین، زاویه ورود 29 و زاویه خروج 24 درجه، حداقل فاصله تا زمین 235 میلیمتر
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • رزمنده رزمنده (1 آذر 1402 ساعت 20:36)

    خدایی خودروی خوبی هست.به هرحال هرخودروی یک سری مشکلات جزیی داری.وقابل حل ولی مشکل اینجاست خودروراتحویل می گیری خواستم کنوپی کابین عقب کلوت روبزنم نمایندگی عنوان می کنی.بیرون نصب کنی ازگارانتی خارج میشی میخواهی ببری نمایندگی دوبله حساب میکنندقیمت کانوپی عقب کلوت ۲۷میلیونی وهمین کارنمایندگی فاگتورکرده۵۰میلیون.یاشیشه خودروی کلوت نمایندگی دودی کرده ۳ونیم میلیون تومان.شرکت بجای اینکه هوای مشتریانش داشته باشی فقط به فکرکسب درآمددوبله هست.خدایی آدم پشیمان میشی چراازاین شرکت خودروخریداری کردم

  • سلمانی سلمانی (6 شهریور 1402 ساعت 15:16)

    باسلام چراترمزدستی کلوت اتومات رابرقی نمی ‌کنند.چرابایدترمزجلودیسکی هست عقب کاسه ای.یی ترمزدستی گذاشتندوسط کابین توذوق میزنی.وقتی خودرواتومات هست چه لزومی داری ترمزش دستی وهرچهارچرخ ترمزش دیسکی.ضمنامکث موتوربرای خودروهای امدادسیارخودش گابین به اصلاح شبیه خودروهای پولرسانی شده چطوربایددرخواست کنم چنین کابینئ برایم نصب کنند

  • افشین احمدی افشین احمدی (20 خرداد 1402 ساعت 11:33)

    کمپین اعتراض به افزایش قیمت کلوت اتومات در سایت فارس من:

    https://www.farsnews.ir/my/c/199963

  • سهیل بیگلری سهیل بیگلری (7 اسفند 1401 ساعت 12:45)

    سلام لطفا عرض و طول و ارتفاع کلوت اتومات را بفرمایید و اگر مقایسه اش با دوکابینهای موجد در کشور را دارید ارسال بفرمایید

  • رضادرخشان رضادرخشان (12 آبان 1401 ساعت 12:54)

    سلام .
    کلوت اتومات از چه نوع گیربکسی استفاده کرده ؟؟
    ایا cvt استفاده شده یا گیربکس دیگری ؟؟
    سپاس از شما

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (14 آبان 1401 ساعت 09:43)

    گیربکس کلوت اتوماتیک، اتوماتیک AT هست...

    علی حسینی علی حسینی (22 دی 1401 ساعت 10:48)

    سلام،از گیربکس AT با نام اتوماتیک ترانمیشیون که نه سی وی تی ونه وت ونه درای بلکه تماما از چرخدنده های غرق در روغن مخصوص.

خودروهای هم رده