درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
مرسی واقعا استفاده کردم خیلی زحمت کشیدید
وقتی که باران شدید می بارد، یا زمانی که کمی از بارش باران گذشته، لایه ای از آب سطح جاده را میپوشاند.
این موقع اگر سرعت حرکت خودرو بالا باشد و آج لاستیک ها هم کمتر از مقداری باشد که که آب بتواند از زیر آن و لابهلای آن ها بگذرد، لاستیک ها نمی توانند همه آب را کنار بزنند، پس مقداری از آب روی سطح جاده در جلوی لاستیک جمع خواهد شد و در مقابل حرکت لاستیک ها مقاومت ایجاد می کند، در این صورت شرایطی ایجاد می شود که لاستیک به صورت شناور بر روی مقدار کمی آب سرخورده و بر روی جاده نخواهد چرخید. این شرایط را اصطلاحا آب سواری گوییم.
طریقه صحیح گرفتن غربیلک فرمان در وضعیت ساعت 9:15 و ساعت 10:10 است که کنترل راننده را در بهترین وضعیت قرار میدهد ضمنا انگشت شصت نیز باید به سمت داخل خم شود و حلقه کامل انگشتان غربیلک فرمان را کاملا احاطه کند لطفا این مورد را با تصویر در مطلب فوق قراردهید.
بسیار عالی این نکات به ظاهر ساده باید مدام تکرار بشه تا فراموش نشود. به امید فرهنگ درست رانندگی همگانی.
منکه خودم خیلی رعایت یم کنم اما از جانب بقیه دچار آسیب میشم!
آیا روشن کردن A/C در حالت بخاری هم باعث افزایش مصرف سوخت میشه ؟
بله کمپرسور کولر رو روشن میکنه دیگه و باعث افزایش سوخت خواهد شد
ولی شما 5 ثانیه که روشن کنی همه بخار شیشه جمع میشه و نیازی نیست که روشن بمونه
سلام
ممنون متن آموزنده ای بود
من شخصا 1 بار توی آب سواری کردن سر پیچ ماشینم نیم دور چرخید و سمت مقابل جاده ایستادم خیلی خوش شانس بودم از جلو ماشین نمی آمد.
گاهی شما در بارندگی با احتیاط و با سرعت مناسب حرکت می کنید اما یک راننده بی تجربه با سرعت عجیبی اصرار بر سبقت گرفتن دارد که ممکن است شما را هم به خطر بیندازد.
مطلب مفید شما کمک می کند که خیلیا روششان را اصلاح کنند.
با سلام
با تشکر فراون از شما و اطلاعات مهم در خصوص رانندگی در زمان بارندگی
بسیار عالی و صحیح بود
احسنت
من یک راننده ۶۱ ساله تاکسی هستم،تمام مواردی را که نام بردید کاملاً درست بود فقط میتونم بگم در مواقع برف و باران تا اونجایی که می توانید ماشین بیرون نیاورید،و فقط از تاکسی تلفنی استفاده کنید،
سلام .بد نبود ولی مطلب طولانی و نکات کمی داشت..
خیلی عالی بود من خودم معمولا در باران به آهستگی رانندگی می کنم حدودا ده سالی هست رانندگی کردم ولی هیچ اتفاقی برام نیفتاد با اینکه پراید بود ماشین من و ماشین وقتی سنگین راه بره خطر لغزندگی هم کمتره .اون جریان لاستیک فصلی هم عالی بود من نمی دونستم همیشه همینجور لاستیک خریدم ولی خوشبختانه همش چهار فصلی بود.در ضمن تجربه شخصی خودم رو در موتور سورای بگم دوبار جونمو نجات داد بیست سال هست موتور طرح هارلی دارم .تو جاده با سرعت بالای 120 موتور کشید خاکی نزدیک بود بفتم تو دره راه حل کم کردن سرعت و رها کردن ترمز به راحتی کنترل میشه و اتفاقی نمیفته دوبار نجات پیدا کردم .امیدوارم این مطلب هم به درد موتور سوارها بخوره البته امیدوارم که هیچوقت چنین مساله ای پیش نیاد .
عالی بودخصوصادرخصوص اج لاستیک که تابستانی وزمستانی یاچهارفصل داره به گمانم کمترکسی اینموردرامدنظرقرارمیداده درخریدلاستیک ممنون از مقاله خوبتون بازاگه امکانش هست بیشتردرخصوص خودرو ولوازماتش مطلب بذارید
ممنون از نظرتون، چشم حتما سعی میکنیم باز هم مطالب مرتبط رو کار کنیم
با بخاری a/c روشن کنیم مشکلی نداره ؟
خیر مشکلی نداره، کمپرسور هم با کارکردش رطوبت کابین رو کاهش میده تا بخار زودتر از بین بره
ممنون، به خصوص در مورد چهار فصل بودن لاستیک
سلام خیلی خوب بود انشاالله در ویراش آتی حتما عالی خواهدبود از اینکه زحمت کشیده اید سپاس
بهترین روش : فرمان خودرو را با هر دو دست بصورت ساعت یازده و یک ربع
بسیار عالی و جامع امیدوارم همه این نکات رو رعایت کنیم تا یک فرهنگ عالی از رانندگی رو یاد بگیریم
سلام خیلی عالی درجه یک ومفیدبود .
سپاس
ممنون وسپاسگزارم عالی بود.لطفا"درصورت امکان حرکت در جاده برفی ویخبندان --وقرارگیری درشرایط بحران برفی باسوخت محدود وسرمای زیر صفر درجه ---واقدامهای عملی درشریطی در وسط جاده بخاطر بارش شدید برف که امکان حرکت نیست و.........مقاله عنایت فرمایید.
ممنون از شما
چشم حتما تا قبل از رسیدن فصل برف و بوران، مطلب مرتبط رو کار میکنیم