درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
به نظر بنده شما که داری پیشنهاد جریمه کردن مردم رو میدی باید راهکار را هم بدی
اینکه چرا مردم نمیتونن مخزن سی ان جی فرسوده را تعویض کنن دولت باید یه تسهیلاتی برای این کار در نظر بگیره تا کسانی که توان مالی این کار رو ندارن بتونن ازش استفاده کنن الان یه مخزن واسه نیسان بخای عوض کنی پانزده ملیون آب میخوره
در کشور ایران دلیل اقبال ناگهانی سوخت گاز فشرده یا همان cng و خطرناک شدن سوخت lpg یا همان گاز مایع از اغلب مردم پنهان است.
ایران دارای ذخایر گازی بسیار زیاد ولی فاقد مشتری است.فروش گاز برعکس نفت با کشتی و نفتکش فاقد صرفه است و صادرات آن هزینه اجاره کشتی راهم تامین به زحمت تامین میکند..خط لوله اصلی ترین لازمه فروش گاز طبیعی است تا جریان گاز بصورت پیوسته و دایم بدون هزینه به مصرف کننده برسد..درشرایطی که ما با بازار های مصرف مهم گاز طبیعی فاصله داریم و با نصف جهان قهر و دشمن و بانصف دیگرش بعلت تحریم های هسته ای مراوده ای نداریم.چند کشور انگشت شمار که رابطه داریم هم بقدری فقیر و ندار هستندکه صادر کردن گاز به انها با سوزاندن آن فرقی ندارد.
حالا تکلیف این کشور دارای دومین ذخیره گازی دنیا چیست؟؟ آنهم در حالتی که بزرگترین ذخیره گازی ما و دنیا بین ایران و قطر مشترک است.و قطر این ثروت افسانه ای دارای معتبر ترین پاسپورت و ارز دنیا و شهنازی های عجیب و غریب مثل خرید بهترین باشگاه های دنیا توسط قطری ها و جام جهانی فوتبال در قطر و ساختن کوه یخی برای پیست اسکی در بیابان هایش را از صدقه سر همین ذخیره گازی پارس جنوبی دارد و این قطر ثروتمند و ولخرجی هایش دقیقا جلوی چشم مسئولان ما که لنگ بودجه جاری کشور هستند و اسکناس چاپ میکنند و ریال ایران باعث شرمندگی ریال قطر بعنوان همنام است..
حالا چه کنیم..؟
صادرات که ناممکن است میماند فروش و ارایه و حتی قالب کردن این گاز و استفاده به هر صورت و هرشکل استاندارد و غیر استاندارد از این موهبت الهی قبل از سرازیر شدن ب جیب همسایه بیدرد و مرفه مان است.
از یک قرص نان یه لقمه اش هم برای گشنه فقیر نعمت است.
دهات ها گاز کشی شدند جاهایی که حتی راه شوسه روستایی برای انجا ساخته نشده و مدرسه ندارند.خودرو ها گازسوز شدن که اساسا بنزینی بودند.از هیچ بهتر است.
حالا lpg یا گاز مایع نفتی پول نقد است.نقد.فلان نیروگاه یا کارخانه نساجی و صنایع دیگر در چین و هند برای سوخت دوم خود گاز مایع لازم دارند ترکیه برای سوخت خودرو هایش میخواهد و اهمیتی نمیدهند گاز از ایران تحریم شده و نیازمند ارز و درامد امده یا عربستان مرفه.ارزانتر بده میخریم.بیشترم بیار پولش نقد میدیم به کشتی نفتکش یا کامیون تانکر که آورده تا درگیر تحریم نشدیم.اما
مشکل اینجاس چیزی بعنوان چاه lpg یا ذخیره حالا مشترک یا غیر از گاز نفتی مایع نداریم.مقداری کمی هنگام زدن چاه نفت روی چاه استحصال میشود (قبلا میسوزاندن همون مشعل های معروف چاه نفت) مقداری زیادتری هتگام پالایش نفت خام بصورت اولین برش نفتی قبل از بنزین بدست میآید.
پس باید تا جایی که امکانش هست در داخل مصرفش کم و محدود شود تا درآمد زایی برای کشور تحریمی مان شود.
پس باید lpg خطرناک اعلام شود و cng سوخت پاک و ارزان.
جالب اینجاست کشور های پیشرفته تر که برای جان انسان ها اهمیت بیشتری میدهند مثل ترکیه فرانسه انگلستان نروژ سوخت جایگزین شان lpg است و ایران پاکستان!!!!!برزیل هند از سوخت cng بهره میبرند.
منبع خودم..بعنوان فرد شاغل سابق در صنایع گاز جنوب (پارس جنوبی)