چری آریزو 6 یک خودروی سدان شهری (سگمنت C) است که بر پایه چری آریزو 5 روی پلتفرم M1X چری ساخته شده و در واقع نسخه لوکس تر آریزو 5 محسوب می شود.
این خودرو در ابتدا در سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن با نام چری آریزو GX معرفی و به بازار عرضه شد. پس از آن پای این خودرو به بازار ایران نیز باز شد و مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی چری، مونتاژ آن را با نام چری آریزو 6 اکسلنت آغاز کرد. آریزو 6 در بازار چین چند موتور مختلف دارد اما در ایران این خودرو فقط با موتور 1.5 لیتری توربو شارژ و گیربکس CVT 9 سرعته (مشابه با آریزو 5 جدید) عرضه شد. آریزو 6 در ایران با قیمتی بالاتر نسبت به آریزو 5 عرضه شد و از آنجایی که تنها تفاوت موجود میان آن ها چهره متفاوت و چند آپشن نه چندان با ارزش یشتر بود، بازار اقبال چندانی به آریزو 6 نشان نداد و خریداران چری ترجیح دادند تا همچنان آریزو 5 را با قیمتی کمتر تهیه کنند.
در سال 2021 اما چری اقدام به انجام یک فیس لیفت روی محصول خود کرد و سپس نام مدل فیس لیفت شده را از چری آریزو GX به چری آریزو 5 پلاس تغییر داد. در ایران نیز تقریبا همزمان با معرفی نسخه فیس لیفت آریزو 6 در بازار چین، مدیران خودرو که به تازگی برند جدیدی به نام فونیکس برای محصولات لوکس تر خود به ثبت رسانده بود، در مراسم معرفی برند جدید اقدام به رونمایی از یک دستگاه نسخه فیس لیفت این خودرو کرد اما این بار با برند و پسوندی جدید؛ فونیکس آریزو 6 پرو.
انتظار مخاطب از آریزو 6 پرو با ظاهری مدرن تر و برند جدید، یک خودروی لوکس تر و متفاوت است. با اینکه هنوز به طور رسمی از آریزو 6 پرو رونمایی نشده اما شواهد نشان می دهد که این خودرو از آپشن های بیشتری نسبت به مدل قبلی یعنی آریزو 6 بهره برده و پیشرانه آن نیز با ایجاد تغییراتی، اکنون قدرت بیشتری تولید می کند و حتی احتمال ارائه امکاناتی چون کروز کنترل تطبیقی و رادار نقطه کور برای این خودرو وجود دارد. در صورت شروع عرضه این خودرو، قیمت گذاری قطعا نقش بسیار مهمی در موفقیت آن در بازار خواهد داشت.