1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. آریزو 6
  5. پرو (2018-2022)

آریزو 6 پرو

Fownix Arrizo 6 Pro 2018-2022

تیپ ها
  • 1,060,000,000 (تومان)
  • به زودی
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1498 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروآریزو 6 پرو

زمزمه های عرضه ماشین آریزو ۶ پرو فونیکس (arrizo 6 pro) توسط مدیران خودرو از اواخر تابستان سال 1400 به گوش می رسید، اما نهایتا نمایش این خودرو در مراسم معرفی برند فونیکس، زیرشاخته لوکس و جدید این شرکت در دی ماه همین سال بود که به این شایعات رنگ واقعیت بخشید. در نهایت برگزاری مراسم تست درایو این خودرو در تیر ماه سال 1401 به انجام رسید تا چری آریزو 6 پرو آماده ورود به بازار شود، یک ماه پس از برگزاری مراسم تست درایو نیز مدیران خودرو برنامه ای ترتیب داد تا فونیکس آریزو 6 پرو رسما رونمایی شده و قیمت آن اعلام شود، این مراسم در هفتم تیرماه سال 1401 برگزار شد، طی این مراسم آریزو 6 مجددا معرفی شده و قیمت اولیه 1 میلیارد و 60 میلیون تومانی برای آن اعلام شد؛ مسئولین مدیران خودرو همچنین از ارائه گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتری برای این خودرو خبر دادند.

شرکت چری فیس لیفت چری آریزو 6 را با نام نخستین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال 2020 رونمایی کرد. مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری در ایران نیز این خودرو را به بازار ایران آورد و مونتاژ این خودرو را شروع کرد.

 

مدیران خودرو به تازگی اقدام به نوسازی تمام محصولات خود و همچنین معرفی خودروی جدید تیگو 8 پرو به بازار ایران کرده است، نسل جدید این محصولات با کیفیت ساخت بالاتر و آپشن هایی لوکس تر و با برند فونیکس به ایران می آیند، ماشین چینی چری اریزو 6 پرو نیز با وجود اینکه فیس لیفتی از خودروی چری آریزو6 است، با این برند به بازار ایران راه پیدا کرده است.

 

طراحی نمای ظاهری

تغییرات ظاهری این خودروی لوکس چینی محدود، اما کارامد بوده است که باعث جذابیت این خودروی لوکس چینی شده است. در نمای جلو، جلوپنجره تا روی سپر کشیده شده و دیگر خبری از جلوپنجره‌ی کوچک مدل قبلی نیست، با این تغییر چهره خودرو کمی اسپرت‌تر شده، سپر جلوی خودرو نیز تغییراتی داشته و هم اکنون با خطوطی پویا تر روی آن روبرو هستیم.

 

آریزو 6 پرو در پیست

 

در نمای جانبی هیچ تفاوتی میان آریزو 6 و نسخه پرو وجود ندارد، اما در نمای عقب، بیشترین و مفید ترین تغییرات در نسخه پرو رخ داده است، چراغ‌های عقب تغییر زیادی کرده اند و اکنون توسط نواری باریک به یکدیگر متصل شده‌اند.

 

نمای بفل اریزو 6 پرو

 

دیگر خبری از لوگوی چری روی درب صندوق نیست و به جای آن عبارت Fownix دیده می‌شود. حالا می‌توانید شب‌رنگ‌ها را بالای سپر ببینید و جاپلاکی هم روی سپر قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز نیز همچنان در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند، در مجموع بیشترین بهبود های طراحی در این نما اتفاق افتاده و نمای عقب نسخه پرو، کاملا پخته تر از آریزو 6 ساده بنظر می رسد که این مورد در عکس های این خودروی چینی کاملا مشخص است.

 

نمای عقب آریزو6پرو

 

مشخصات کابین

فضای داخل کابین این خودرو بسیار شبیه به چری آریزو 6 قدیمی طراحی شده. در داخل کابین، سازندگان چینی کلیات را حفظ کرده‌اند و به تغییرات جزئی بسنده نموده‌اند. فرمان جدید دی کات اولین تغییر چشمگیر در کابین است که طراحی داخلی این خودرو را اسپرت تر کرده است. نمایشگر کیلومترشمار نیز دیگر آنالوگ نیست و اکنون همه چیز دیجیتالی شده است.

 

صفحه کیلومتر آریزو6پرو

 

تغییری در بخش داشبورد دیده نمی‌شود اما کنسول مرکزی خودرو از نو ساخته شده و شاهد حذف پنل لمسی سیستم تهویه هستیم، لیور دنده قبلی نیز جای خود را به لیور الکترونیکی جدید داده است. همچنین اندکی بهبود در کیفیت قطعات این قسمت به چشم می آید. فضای کابین و صندوق عقب خودرو تغییری نکرده است و تنها افزودن تعدادی آپشن رفاهی به نسخه پرو، راحتی بیشتری برای استفاده کنندگان فراهم کرده است.

 

فرمان و داشبرد چری آریزو 6 پرو

 

لیور دنده آریزو۶ پرو

 

فضای داخل آریزو6پروفونیکس.webp

 

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو

این خودرو از همان موتور 1.5 لیتری توربو شارژ قدیمی کمپانی چری بهره می برد که پیشتر آن را روی اکثر محصولات این شرکت دیده بودیم. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 220 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT با 9 دنده مجازی به چرخ های جلو منتقل می کند.

 

مشخصات فنی آریزو6پرو.webp

 

چری 6 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده که به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.
مصرف سوخت 6 پرو به طور میانیگین 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی است. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز برخوردار است.

 

 

موتور آریزو ۶ پرو چری

 

امکانات ایمنی و رفاهی 

این سدان لوکس چینی به 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. این خودرو به طور مستقل در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده اما از آن جایی که آریزو 6 نسخه فیس لیفت آریزو 5 محسوب شده و آریزو 5 خود 5 ستاره ایمنی از موسسسه C-NCAP دارد، می توان گفت که 6 پرو خودرویی ایمن در تصادفات و حوادث رانندگی است.

 

امکانات ایمنی فونیکس آریزو6 پرو (1).webp

 

وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین و رادار هشدار ترافیک جانبی نیز به افزایش امنیت ضمن رانندگی با آریزو 6 پرو کمک شایانی می کنند.

 

رادار 360 درجه چری آریزو 6 پرو فونیکس.webp

 

سایر امکانات و تجهیزات

در زمینه امکانات رفاهی نیز این خودرو حرف هایی برای گفتن داشته و بسیاری از آپشن های کاربردی در این خودرو قابل دستیابی اند؛ سانروف، کی لس استارتر، صندلی های جلو گرمکن دار، صندلی راننده برقی 6 حالته با تنظیم گودی کمر در 4 حالت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 10.25 اینچی، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، سنسور TPMS، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد از جمله امکانات شاخص این خودرو هستند.

 

تجهیزات جانبی ماشین اریزو 6 پرو فونیکس.webp

 

تجربه رانندگی

مکانی که برای تست رانندگی آریزو6 پرو در نظر گرفته شده بود، یعنی همان پیست آزادی، شرایط را بیشتر برای سنجیدن توانمندی های دینامیکی و حرکتی خودرو فراهم می‌آورد تا آنکه بخوایم به نرمی تعلیق و راحتی سواری بپردازیم؛ گیربکس 9 سرعته CVT چری که اخیرا بر روی بیشتر محصولات این شرکت و برند لوکس آن، فونیکس قرار گرفته است همانند دیگر محصولات این خودرو ساز هماهنگی نسبتا خوبی با موتور 147 اسب بخاری آن داشته و در حین شتابگیری های متعدد حس کم توانی به راننده القا نمی شود. دنده ها بگونه ای انتخاب می شوند که گشتاور مورد نیاز با فشار کم پدال زیر پای راننده آماده انتقال به چرخ ها باشد و تاخیری در عملکرد پدال حس نمی شود. 
با انجام تست شتاب خودرو با دستگاه درگی، به عدد 9.8 ثانیه رسیدیم که برای خودرویی در این رده، مورد قبول واقع می شود.
نشانی از افت قدرت ترمزگیری بعد از فشار چند ساعته داخل پیست دیده نشد و عملکرد آن ها مطمئن حس می‌شد. مسافت ترمز گیری از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تا حالت سکون در بهترین حالت با عدد 45.5 نیم متر ثبت شد.

 

آریزو ۶ پرو


با ورود به پیچ ها حرکت های گهواره ای خودرو محدود حس می‌شود و در رده ای بالاتر از محصولات دیگر همین خودروساز قرار می گیرد. با نزدیک شدن به لیمیت های آن در پیچ ها، تمایل خارج شدن از مسیر، از هر 2 محور حس می شود و خودرو  تمایل آنچنانی به بیش فرمانی (oversteer) از خود نشان نمی دهد. با خاموش کردن سیستم کنترل کشش نیز بیش فرمانی به واسطه انتقال بدون محدودیت گشتاور به چرخ های جلو پدید می آید.

 

تجربه رانندگی با اریزو ۶ پرو

 

تفاوت آریزو 6 و 6 پرو 

فونیکس آریزو6 پرو در واقع یک فیس لیفت مینور از آریزو ۶ است، در این خودرو شاهد استفاده از همان ترکیب پیشرانه و جعبه دنده قبل از فیس لیفت هستیم. در بخش طراحی نیز در نمای جلو شاهد استفاده طراحان از جلو پنجره ای بزرگتر از نسل قبلی هستیم تا نسخه پرو نسبت به معمولی چهره اسپرت تری داشته باشد. در نمای عقب اما بیشترین تغییرات به چشم می خورد و شاهد طراحی دوباره چراغ ها، درب صندوق و سپر هستیم تا این خودروی لوکس چینی نمای عقبی کاملا جدید داشته باشد.

در داخل کابین نیز تفاوت ها شامل طرح جدید کنسول میانی و دسته دنده، به کارگیری فرمان دی کات جدید و همچنین کیلومتر شمار دیجیتال در کنار برخی امکانات جدید هستیم.

 

صندلی های ردیف جلو آریزو ۶ پرو

 

مزایا و معایب آریزو 6 پرو

از مزایای این سدان لوکس شرکت چری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ امکانات مدرن رفاهی

✅  ایمنی بالا

✅ طراحی زیبا

✅ فضای کابین جادار

✅ قدرت بالای موتور

✅ بهبود عملکرد گیربکس

 

مهمترین معایب این خودرو نیز به شرح زیر است:

❌ نبود امکاناتی چون کروز کنترل هوشمند و رادار بین خطوط 

❌ حساسیت های پیشرانه توربوشارژ این خودرو نسبت به کیفیت سوخت

❌ بازار دست دوم نامناسب

❌ قیمت بالا

 

10.webp

 

 قیمت، رقبا و شرایط بازار

بهمن ریسپکت پرایم تنها رقیب صفر کیلومتر این خودرو در بازار است. این خودرو همچنین باید با رقبایی چون هیوندای الانترا، مزدا 3 و کیا سراتو وارداتی در بازار دست دوم ها رقابت کند. با توجه به طرح های فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو انتظار میرود این خودروی جدید چینی بتواند بخوبی با همتایان کره ای و چینی خود مبارزه کند.

قیمت آریزو ۶ پرو در بازار چین حدودا ۷۰ هزار یوآن است و نهایتا به ۱۰۰ هزار یوآن می‌رسد. (بازه قیمتی دلاری آن چیزی بین ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار است) و انتظار می رود با قیمتی در محدوده 1 میلیارد تا 1 میلیارد و 100 میلیون تومان راهی بازار ایران شود، از اکنون می توان پیشبینی کرد رقابت سختی میان این خودرو و ریسپکت بهمن موتور به راه خواهد افتاد.

گالری آریزو 6 پرو

سوالات متداول

این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 147 اسب بخار قدرت و یک گیربکس 9 سرعته CVT است.
تفاوت اصلی این دو خودرو در ظاهر جلو و عقب آن ها و همچنین امکانات رفاهی شامل لیور دنده الکتریکی، فرمان D کات، پشت آمپر دیجیتالی، شارژر وایرلس و رادار های کمک رانندگی است. در بخش فنی تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد.
شتاب صفر تا صد این خودرو 9.8 ثانیه است.
قیمت جهانی آریزو 6 پرو در بازه 11 الی 15 هزار دلار است. در بازار ایران نیز این خودرو در بازه قیمتی 1 میلیارد الی 1 میلیارد و 100 میلیون تومان عرضه می شود.
نظرات کاربران
  • رضا حسن زاده 5 مرداد 1401 ساعت 09:23

    ماشین خوبیست در صورتی که خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد

  • 206RC 19 تیر 1401 ساعت 15:03

    یه تست بررسی ویدیویی چند شاسی بلند رو داشتید قبلا! کاش مثه همون دوباره تست و دوئل بزارید، ولی مثلا خودروهایی که بیشتر در دسترس هستند مثل تارا اتومات، دنا اتومات، شاهین اتومات، آریزو۵, پارس، جک، سراتو، النترا، مزدا۳ یا غیره ... که همه تو سگمنت سی هستن و رقابت جذابی میشه واسه سایت

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آریزو 6 پرو
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • ابعاد 4710*1825*1490
  • وزن 1358 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/50R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 156 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 230 نیوتن متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 104.13 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک ۵۵ لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 9
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز هر ۴ چرخ دیسک مجهز به ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل یک تکه میله پیچشی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی EPS

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5 سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی به همراه ۲ سال سرویس رایگان

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد، راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم ترمز کمکی BA / سیستم کنترل پایداری خودرو ESP / سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / سیستم هشدار دهنده باز ماندن درب های خودرو / کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای تمام سرنشینان / سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید KeyLess
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی EPS
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه D کات با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی / دارای فیلتر تصفیه هوا
  • سیستم صوتی و تصویری دارای ۶ بلندگو به همراه ساب ووفر /دارای بلوتوث و USB /
  • سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور 10.25 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و رهیاب GPS
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و تنظیم گودی کمر در 4 جهت، دارای گرمکن صندلی و روکش چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب مجهز به روکش چرمی / قابلیت تا شدن صندلی عقب
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی با تنظیم و تا شوندگی برقی مجهز به گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه عقب دارای گرمکن / هر ۴ شیشه دارای بالابر برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز
  • سیستم های سقف دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی / دارای سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها / دارای چراغ بدرقه و پنل روشنایی روی درب خودرو / دارای چراغ روشنایی روز DayLight
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ترمز LED دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک جلو و عقب / سیستم پایش باد تایر ها TPMS / رادار نقطه کور BSD، رادار هشدار تغییر لاین LCA، رادار هشدار ترافیک جانبی RCTA
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل / دوربین 60 درجه / سیستم انتخاب نوع رانندگی (eco-sport) / دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • رضا حسن زاده رضا حسن زاده (5 مرداد 1401 ساعت 09:23)

    ماشین خوبیست در صورتی که خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد

  • 206RC 206RC (19 تیر 1401 ساعت 15:03)

    یه تست بررسی ویدیویی چند شاسی بلند رو داشتید قبلا! کاش مثه همون دوباره تست و دوئل بزارید، ولی مثلا خودروهایی که بیشتر در دسترس هستند مثل تارا اتومات، دنا اتومات، شاهین اتومات، آریزو۵, پارس، جک، سراتو، النترا، مزدا۳ یا غیره ... که همه تو سگمنت سی هستن و رقابت جذابی میشه واسه سایت

    هادی هادی (5 مرداد 1401 ساعت 09:24)

    سلام و خسته نباشید خدمت بزرگواران و دست اندرکاران car.ir لطفا کار لانچ این خودرو را تهیه بفرمایید. باتشکر

خودروهای هم رده