جیلی X7 اتوماتیک 2013-2014

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
جیلیران
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی جیلی X7 اتوماتیک
170 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
2378 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.9 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1564 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/65R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/65R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)162 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)220 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)67.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک60 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SJ
روغن مناسب برای خودرو 35w30 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)5
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبچهار میله ای با میل عرضی
کمک فنرهای جلوکمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
کمک فنرهای عقبکمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی جیلی X7 اتوماتیک
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک4 شاخه لوکس ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی ، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
سیستم آیینه هاآینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA ، آنتن درون شیشه ها ، سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره ها ، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
سیستم روشنایی جلوچراغهای دارای سیستم تنظیم ارتفاع ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن ، طراحی سه بعدی
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی

جیلی X7 اتوماتیک یکی از محصولات کمپانی چینی جیلی است که در سال 2012 برای اولین بار معرفی و عرضه شد. این خودرو در کلاس شاسی بلندهای کوچک قرار می‌گیرد. در سال 2014 بود که شرکت جیلران موتور نماینده محصولات جیلی در ایران پس از عرضه موفق جیلی امگرند 7 و RV7 تصمیم گرفت این خودرو را نیز به بازار تشنه ایران معرفی و عرضه کند.

این خودروی با کیفیت چینی علیرغم شایستگی‌ها و نقاط قوت متعدد به خاطر وجود برخی مشکلات مانند قیمت گذاری نادرست، عدم عرضه مناسب و خدمات پس از فروش ضعیف نتوانست موفقیت چشمگیری داشته باشد و خیلی زود از بازار ایران رفت.

 

جیلی آمگرند ایکس 7.jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری جیلی X7 اتوماتیک

جیلی X7 اتوماتیک در کلاس شاسی بلندهای کوچک قرار می‌گیرد و از نظر طراحی نیز الهام گرفته از نسل سوم تویوتا راو 4 است.

در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها ظاهر ساده‌ای دارند و به صورت چند وجهی و عمیق طراحی شده‌اند. جلو پنجره خودرو به صورت دو تکه طراحی شده و جزئی از سپر خودرو به حساب می‌آید که با خطوط افقی تزئین شده و در بالاترین قسمت آن نیز لوگوی جیلی قرار گرفته است. سپر جیلی X7 اتوماتیک به صورت بزرگ و یک تکه با خطوط طراحی حجیم است که به غیر از جلو پنجره خودرو میزبان یک قاب مشکی رنگ به همراه چراغ‌های مه‌شکن است.

کاپوت این خودرو نیز با خطوط کم عمقی طراحی شده اما از دو طرف نسبت به شانه خودرو با عمق نسبتا زیادی طراحی شده که نمای جلوی جیلی X7 را عضلانی‌تر کند.

 

جیلی ایکس 7 اتوماتیک.jpg

 

به بخش جانبی جیلی X7 که می‌رسیم با طراحی عضلانی و بزرگی مواجه هستیم که باز هم شباهت نسبتا زیادی به تویوتا راو 4 دارد. گلگیر جلو و عقب هر دو بسیار حجیم و بیرون زده از بدنه طراحی شده‌اند. یک خط از انتهای چراغ جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب‌ها تا روی گلگیر جلو کشیده شده است. شیشه درب‌ها نیز نسبتا بزرگ طراحی شده و به همین علت نیز نور و فضای دید بیرون از داخل کابین برای سرنشینان مطلوب است. بخش رکاب خودرو هم علاوه بر یک فلاپ پلاستیکی مشکی رنگ میزبان یک خط رکاب نسبتا عمیق است. رینگ‌ها اندازه و ظاهر قابل قبولی دارند.

 

نمای کناری جیلی ایکس 7 اتوماتیک.jpg

 

بخش عقب جیلی X7 اتوماتیک از نظر ظاهری کاملا هماهنگ با سایر بخش های خودرو است. در این بخش با طراحی نسبتا ساده و محافظه کارانه‌ای روبرو هستیم. چراغ‌های عقب طراحی یک تکه و کوچکی دارند که یکی از نکات منفی این خودرو نیز همین مورد است. درب صندوق جیلی X7 کمی تخت و یک تکه طراحی شده که در بالاترین قسمت آن یک باله همرنگ بدنه به همراه چراغ سوم ترمز تعبیه شده است. شیشه عقب اندازه و زاویه مناسبی دارد و دید مناسبی را برای راننده فراهم می‌کند. نکته جالب توجه در این خودرو بخش‌های کناری شیشه عقب است که به رنگ مشکی در آمده است.

روی درب صندوق طاقچه‌ای شکل جیلی X7 علاوه بر لوگوی سابق جیلی، شاهد یک خط بزرگ کرومی بالای بخش پلاک هستیم که کمی نمای عقب خودرو را از سادگی نجات داده است. سپر عقب نیز طراحی بزرگی دارد و میزبان چراغ‌های مه‌شکن، سنسورهای عقب و یک قسمت ضربه‌گیر مشکی رنگ است.

 

نمای عقب جیلی ایکس 7 اتوماتیک سفید.jpg

 

  مشخصات فنی جیلی X7 اتوماتیک

جیلی X7 اتوماتیک به یک موتور 4 سیلندر 2/4 لیتری مجهز شده که توانایی تولید 162 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده این موتور توسط یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 6 سرعته خودکار به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.

شتاب 0 تا 100 این خودرو حدود 12 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 10/5 لیتر در هر 100 کیلومتر توسط شرکت اعلام شده است. سیستم تعلیق جیلی X7 اتوماتیک نیز در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع مولتی لینک است و از نظر عملکرد نیز در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد.

 

موتور جیلی ایکس 7 اتوماتیک.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی جیلی X7 اتوماتیک

وارد کابین جیلی X7 اتوماتیک که می‌شویم با طراحی و فضای داخلی زیبا و نسبتا بروزی روبرو هستیم. در بالاترین قسمت داشبورد وسط خودرو یک صفحه کوچک دیجیتالی جهت نشان دادن ساعت و برخی دیگر از امکانات خودرو قرار گرفته و زیر آن نیز دو خروجی سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند.

قسمت میانی داشبورد میزبان یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ به همراه کلیدها و دکمه‌های کنترلی در اطرافش است که طراحی خوبی دارد و در موقعیت بسیار مناسبی از داشبورد واقع شده است. قسمت انتهایی داشبورد نیز کلید های تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به همراه یک نمایشگر قرار گرفته است.

غربیلک فرمان جیلی X7 به صورت 3 شاخه و اسپرت طراحی شده که در دو طرف آن دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل خودرو قرار دارند. همچنین وجود تزئینات کرومی در غربیلک فرمان این خودرو نیز به زیباتر شدن ظاهر آن کمک قابل توجهی کرده است. پنل کیلومتر شمار خودرو به صورت دو دایره بزرگ قرار دارد که آن هم طراحی اسپرتی دارد.

متریال به کار رفته در داخل کابین جیلی X7 اتوماتیک قابل قبول است و پس از گذشت چند سال دچار افت کیفیت آنچنانی نمی‌شود. همچنین فضای کابین برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب و قابل قبول است و در مسافرت‌های طولانی مدت سرنشینان را خسته نمی‌کند.

 

عکس کابین جیلی ایکس 7 اتوماتیک.jpg

 

داشبرد جیلی ایکس 7 اتوماتیک.jpg

 

  امکانات رفاهی و ایمنی جیلی X7 اتوماتیک

جیلی X7 اتوماتیک از نظر امکانات رفاهی خودروی قابل قبولی است و امکاناتی نظیر: کروز کنترل، حسگر پارک جلو و عقب، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترل از نوع دو حالته، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر ۶.۵ اینچی، نویگیشن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیمات برقی هشت حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم مشکی و خاکستری، ایزوفیکس صندلی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف و شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو را داراست.

خودروهای ساخت جیلی از امنیت بالایی برخوردار هستند و جیلی X7 اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف C-NCAP چین شده است و امکانات ایمنی همچون کیسه‌های هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، زانویی ایموبلایزر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده و سیستم‌های ABS و EBD را با خود دارد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی جیلی ایکس 7 اتومات.jpg

 

  بررسی بازار و قیمت جیلی X7 اتوماتیک

جیلی X7 اتوماتیک در اسفند ماه 1400 تنها در نسخه‌های دست دوم و کارکرده در بازار ایران موجود است و قیمتی حدود 440 میلیون تومان را با مدل 2014 دارد.

 

  نتیجه گیری

جیلی X7 اتوماتیک یکی از خودروهای با کیفیت چینی وارد شده به بازار ایران است که نکات مثبتی همچون طراحی ظاهری قابل قبول، طراحی داخلی رضایت ‌بخش، ظرفیت مناسب کابین و عملکرد فنی خوب را داراست و سبب شد تا در همان زمان عرضه به بازار کشور با کیفیت ترین خودروی چینی لقب بگیرد. از طرفی وجود نکات منفی مانند مصرف سوخت نسبتا بالا، عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف باعث شدند تا موفقیت این خودرو ماندگار نباشد و خیلی زود جیلی X7 اتوماتیک بازار ایران را ترک کرد. 

نظرات کاربران
نوید
نوید
7 آبان 1403
من حدود ۲ سال این ماشین رو دارم و قبل از این ماشین، ال ۹۰ و سمند داشتم. بسیار ماشین پر قدرت جادار و با کیفیتی است و اصلا قابل مقایسه با جک نیست ، فقط کسانی که س