لکسوس آر ایکس ۳۰۰ نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو برای نخستین بار توانست با ترکیب شاخصههای یک شاسیبلند در پیشرانه V-6 وام گرفته شده از تویوتا کمری، دنیا را تغییر دهد. بهتر است بدانید که واژه مبهم کراساوور نخستین بار در تبیین ویژگیهای منحصر بفرد این خودرو به کار گرفته شده است. با تولید مدل جدید این خودرو، شاهد شاهکار دیگری از لکسوس خواهید بود. نسخه RX350L مجهز به سامانه انتقال نیرو به چرخ های جلو بوده و نسبت به قبل، از ابعادی بزرگتر بهرهمند شده است.
طول، فاصله بین محوری و وزن مدل جدید به ترتیب برابر است با 500.1 سانتیمتر، 278.9 سانتیمتر و 2035 کیلوگرم. طبق اطلاعات منتشره از سوی شرکت سازنده، نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به میزان 70 کیلوگرم سنگینتر خواهد بود. با این ابعاد، اگرچه RXL هنوز در قیاس با مزدا CX-9 کوچکتر است اما اختلاف ابعادی میان این دو کمتر شده است.
به منظور اضافه نمودن صندلیهای ردیف سوم، مهندسان به میزان 10.16 سانتیمتر در طول خودرو افزایش ایجاد نموده و برای حفظ ارتفاع سقف در این قسمت، آن را مورد بازنگری قرار دادهاند.
همچنین شیشه های عقب به جهت تطابق با سقف تغییر شکل یافته، مورد بازنگری قرار گرفتهاند. دسترسی به ردیف سوم برای کودکان مشکل بوده و فضای پای بزرگسالان در این قسمت تا حدی محدود است و برای راحت نشستن سرنشینان در ردیف سوم، لازم است تا افرادی که در ردیف دوم نشستهاند صندلی خود را به سمت جلو متمایل نمایند. طبق ادعای شرکت سازنده فضای پای سرنشینان ردیف سوم معادل 59.7 سانت است که در عمل با مقداری کمتر از این حد است مواجه هستیم. در واقع ردیف سوم تنها برای استفاده کودکان مناسب بوده و نمیتوان از آن انتظار زیادی داشت؛ حتی کودکان نیز امکان دارد از نشستن زیاد در این قسمت دچار خستگی و ناراحتی شوند. البته ردیف سوم به صورت جداگانه دارای دریچههای تهویه می باشد که بدین صورت کمی از محدودیتهای این بخش کاسته خواهد شد.
در صورتی که صندلی های ردیف سوم در سر جای خود قرار داشته باشند، فضای اندکی برای قرار دادن باروبنه باقی خواهد ماند. این فضا معادل 198 لیتر است که اصلاً کافی به نظر نمی رسد. با خواباندن صندلیهای ردیف سوم، حجم محفظه بار تا 651 لیتر افزایش خواهد یافت که در قیاس با مدل ۵ نفره، در حدود 141.5 واحد بیشتر فضا دارد. اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز دارید می توانید صندلیهای ردیف دوم را خوابانده و بدین ترتیب حجم محفظه بار را تا 1642 لیتر گسترش دهید.
پیشرانه شش سیلندر وی شکل RX350L در قیاس با مدل RX350، دچار تغییر شده و توان خروجی آن از 295 به 290 اسب بخار کاهش یافته است. اگر اهل سواری پرهیجان هستید، نمونه پنج نفره گزینه بهتری برای شما خواهد بود. این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است که با پرداخت مبلغ ۱۴۰۰ دلار میتوان از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهرهمند شد. در ضمن یک نسخه هیبرید از این خودرو تحت عنوان RX450hL هم ساخته شده است که پیشرانه آن قادر به تولید 308 اسب بخار قدرت است.
شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت مدل RX350 برابر 6.9 ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل این خودرو مساوی است با 15.3 ثانیه در بیشینه سرعت 148 کیلومتر بر ساعت.
از جمله امکانات مدرن به کار رفته در این خودرو میتوان به دوربین دید اطراف، رادار نمایشگر سرعت و فاصله به همراه درب برقی قسمت عقب اشاره نمود. فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو یکی از ایرادات اساسی وارد بر لکسس RX350L است که با توجه به گستردگی کاربرد آنها در میان خودروهای رقیب، جای خالی این دو قابلیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست. کابین خودرو به طرز خارق العاده ای ساکت و آرامش بخش بوده و کاملا مناسب مصارف برون شهری است اما در کل هنوز نیاز به بروزرسانی و استفاده از تکنولوژیهای مدرن بیشتری در داخل کابین لکسوس احساس می شود. بهای نسخه RX350L در حدود 4400 دلار بیشتر از مدل RX350 بوده و در حدود 44,265 دلار برای خریداران هزینه در بر خواهد
لکسس RX دنیا را تغییر داد و نسخه جدید آن به دنبال تصاحب دنیایی است که روزگاری موجب آفرینش آن شده است.