کاتالوک کاپرا U گروه بهمن منتشر شد

3 اردیبهشت 140410:54
6 دقیقه

محمدحسن مرادزاده
محمدحسن مرادزاده
تیم تحریریه
تیم تحریریه

در ادامه روند به‌روزرسانی پیکاپ‌های گروه بهمن، حالا نوبت به معرفی کاپرا U رسیده؛ خودرویی که قرار است از سال 1404 وارد خط تولید شود.

کاپرا U (5).webp

کاپرا، پیکاپی باسابقه در بازار ایران است که نخستین بار در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شد و طی سال‌های بعد با تغییرات مختلف، تحت نام کاپرا 2 به تولید ادامه داد. در سال ۱۴۰۱ نیز با اعمال تغییرات در نمای جلو، نسخه‌ای با عنوان کاپرا 2 نیوفیس معرفی شد. حالا نسخه جدید با نام کاپرا U آماده عرضه شده و کاتالوگ رسمی آن منتشر شده است.

طراحی ظاهری و کابین کاپرا U

در نمای ظاهری، کاپرا U تفاوت عمده‌ای با کاپرا ۲ نیوفیس ندارد و تنها مورد قابل‌تشخیص، تغییر نوشته‌ی "CAPRA 2" به "CAPRA U" در درب بار این خودرو است.

کاپرا U (1).webp

طراحی کلی کابین نیز همان فرم قبلی را حفظ کرده، اما با به‌روزرسانی‌های کوچکی همراه شده است. دریچه‌های تهویه با تریم مشکی پیانویی تزئین شده‌اند، نمایشگر مالتی‌مدیا بزرگ‌تر و با ارتفاع بیشتر نصب شده و تزئینات نقره‌ای داشبورد و رودری‌ها با طرح جدیدی عرضه می‌شود. همچنین طرح پارچه‌ای صندلی‌ها نیز نسبت به گذشته به‌روزرسانی شده و جلوه‌ای مدرن‌تر به فضای داخلی بخشیده است.

تریم داخلی کاپرا U.webp

پیشرانه و مشخصات فنی کاپرا U

کاپرا U به پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی میتسوبیشی مجهز شده و حالا توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این اعداد نسبت به نسخه قبلی، بهبودی معادل ۳۶ اسب بخار و ۲۰ نیوتن‌متر را نشان می‌دهند. سیستم انتقال قدرت این خودرو همچنان دستی است و با استفاده از حالات رانندگی 4H و 4L، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

زاویه ورود ۲۱ درجه و زاویه خروج ۲۸ درجه به این پیکاپ کمک می‌کند تا عبور از مسیرهای ناهموار را بهتر مدیریت کند. سیستم تعلیق در جلو از نوع دو جناقی با میله پیچشی و در عقب فنر شمش است؛ فرمی سنتی که هنوز برای خودروهای کاری پرکاربرد و اقتصادی محسوب می‌شود. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای هستند که حالا به لطف تجهیز به سیستم‌ کنترل پایداری(ESP) در کنار ABS و EBD به‌روزتر از همیشه شده‌ است.

کاپرا U (2).webp

تجهیزات ایمنی کاپرا U

با افزایش سطح استانداردهای ایمنی، کاپرا U نیز حالا به سیستم کنترل پایداری ESP/ESC، سیستم کنترل کشش TCS، کنترل لغزش ASR، کنترل حرکت در سربالایی HAC و سامانه پایش فشار باد تایرها تجهیز شده است. با این حال، در زمینه ایربگ همچنان همان دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو وظیفه حفاظت از سرنشینان را بر عهده دارند. تاکنون تست تصادف معتبری برای این خودرو منتشر نشده است.

امکانات رفاهی کاپرا U

در بخش امکانات رفاهی نیز همچنان با لیستی آشنا از آپشن‌ها روبه‌رو هستیم: چهار شیشه برقی، آینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، کلیدهای کنترل مالتی‌مدیا روی فرمان، دوربین دنده عقب، چراغ مطالعه و جا‌عینکی. مهم‌ترین ارتقاء در این بخش، نصب یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر است که جای مانیتور ۷ اینچی قبلی را گرفته و تجربه بهتری از سیستم مالتی‌مدیا در اختیار راننده می‌گذارد.

داشبرد کاپرا 2.webp

کاپرا U همچنان در دسته پیکاپ‌های اقتصادی دو دیفرانسیل قرار دارد و با ارتقا در بخش فنی و اضافه شدن سیستم‌های ایمنی، تلاش دارد جایگاه خود را در بازار حفظ کند. با توجه به سابقه طولانی کاپرا در بازار ایران، حالا باید دید که آیا نسخه U نیز می‌تواند مسیر موفقی را در پیش بگیرد یا نه.

کاپرا U (4).webp

منبع: car.ir