1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار تصاویری از حرکت مریخ نورد بزرگ ناسا در خیابان

انتشار تصاویری از حرکت مریخ نورد بزرگ ناسا در خیابان

7 مهر 1397
  • 0

ناسا در اواخر تابستان گذشته از مدل مفهومی "مریخ نورد" خود رونمایی کرد و اینک دو کمدین آمریکایی شانس آن را پیدا کردند تا این غول بی‌شاخ و دم را در خیابان‌های نیویورک برانند.

از آنجایی که دو کمدین آمریکایی نه اطلاعات زیادی در خصوص ویژگی‌های فنی یک خودرو در این ابعاد دارند و نه چیز زیادی در خصوص فضا می‌دانند سرعت تقریبی این خودرو در خیابان‌های نیویورک را 4.8 کیلومتر در ساعت عنوان کردند! حال فرض کنید این هیولا در یک تقاطع کوچک چه توجهی را به خود جلب کرده و چگونه دور خواهد زد.

 انتشار تصاویری از حرکت مریخ نورد بزرگ ناسا در خیابان

این خودروی رادیکال مریخ نورد به صورت مشترک توسط سازمان ناسا و گروه برادران پارکر ساخته شده است. نتیجه این همکاری یک کرگدن 2 هزار 721 کیلوگرمی که سه متر ارتفاع دارد و می‌تواند 4 نفر سرنشین را در فضای داخلی کاملا بزرگ با خود حمل کند. خودرو با تایرهای 50 اینچی خود قابلیت‌های زیادی در حرکات آفرودی از خود نشان داده و براساس ادعاهای واقعی می‌تواند با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد اما پیش‌بینی می شود این خودرو روی سیاره قرمز با سرعتی نزدیک به 16 تا 24 کیلومتر حرکت کند. در اصل چرخ‌های 50 اینچی قابلیت مانور خودرو را در سطوح ماسه‌ای، لغزنده یا صخره‌ای افزایش می‌دهد.

 انتشار تصاویری از حرکت مریخ نورد بزرگ ناسا در خیابان

این مریخ نورد دارای سیستم‌های پشتیبانی از حیات، سیستم‌های جهت‌یابی و برقراری ارتباطات و همچنین طراحی و مصالحی مرتبط با منابع و شرایط سطح مریخ است.

مریخ نورد ناسا همچنین به پنل‌های خورشیدی مجهز است. ناسا در این خصوص می‌گوید این پنل‌ها چند کاره ارائه شده‌اند و می‌توان از آنها به عنوان مجموعه‌ای از یک برنامه اکتشافی یا یک لابراتور کامل تحقیقاتی بهره برد.

 انتشار تصاویری از حرکت مریخ نورد بزرگ ناسا در خیابان

احتمالا ناسا این مدل مفهومی غول‌پیکر را هرگز به تپه‌های شنی مریخ اعزام نخواهد کرد، اما بر این باور است که این خودرو به راحتی در بسیاری از بخش‌های مریخ مانور خواهد داد.



نظرات