1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

7 بهمن 1393
  • 3
  • 5277

ولوو S60 پولستار مدل ۲۰۱۵ دارای یک موتور توربوی ۳۴۵ اسب‌بخاری با شش سیلندر در یک ردیف، یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هالدکس همراه با بایاس گشتاور عقب و تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت 245/35-20 بوده که قیمت آن ۶۰ هزار و ۲۲۵ دلار است. با دیدن این موارد، شاید در یک نتیجه‌گیری سریع، گفته شود که این خودروی متوسط با ظاهری نرمال و نصف اسب‌بخار مدل هم‌سطح قیمتی مانند دوج چارجر SRT هل‌کت، بیش از حد «گران» است.

شاید چندان هم بیراه نباشد؛ ولی باید توجه داشت که هل‌کت به هیچ‌وجه رقیب پولستار نیست. پولستار توسط شریک مسابقه‌ای ولوو برای انسان‌های آرام و خونسرد طراحی شده و دیگری، یعنی هل‌کت، برای کسانی است که فکر می‌کنند که ۷۰۷ اسب‌بخار حق مسلّم آن‌هاست. در همین حال، ولوو روز به روز ظاهر زیباتری به خود می‌گیرد و خودرویی که در تصویر دیده می‌شود، سی‌وهشتمین نمونه از ۴۰ دستگاه سدانی است که به ایالات متحده رفته است.

استفاده از آپشن پولستار ECU به اندازه ۲۰ اسب‌بخار بر قدرت مدل معمولی S60 R-Design اضافه می‌کند و در همین حال، سرعت به‌مراتب بیشتری از خودرو شاهد هستیم. سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۵ ثانیه ثبت شد که ۰/۸ ثانیه نیست به S60 R-Design تست‌شده سریع‌تر است. سرعت حداکثر این خودرو ۲۵۵/۹ کیلومتر بر ساعت است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۲۱۵/۶ کیلومتر بر ساعت در R-Design نشان می‌دهد. تایرهای چسبان در پولستار و ترمزهای بزرگ ۶ پیستونه «برمبو» در جلو، تأثیر قابل‌توجهی در سیستم ترمز خودرو داشته‌اند و این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر در مسافت کوتاه ۴۵/۴۱ متری متوقف شده است. این عدد را مقایسه کنید با فاصله ۵۳/۳۴ متری در مدل R-Design و همین‌طور فاصله ناامید کننده ۵۸/۸۳ متری در S60 T6 Drive-E مدل ۲۰۱۵.

از دیگر تجهیزات مفید موجود در این مدل می‌تواند به دامپرهای تنظیم‌شونده دستی Öhlins، بوش‌های جدید سیستم تعلیق، کمک‌فنرهای ۸۰ درصد سخت‌تر نسبت به S60 R-Design، باله‌ها و اسپویلرهای اضافی، رنگ‌آمیزی «آبی شورشی» و مجموعه‌ای از نشان‌ها و لوگوهای پولستار اشاره کرد. بسیاری از این تجهیزات به سوئدی فوق‌العاده کمک می‌کند که نیروی جانبی 0.91g را در تست لغزش در پیچ داشته و همین طور کیفیت سواری خوبی را در مسیرهای ناهموار داشته باشد.

ولوو برای مسابقه ساخته نشده است؛ این موضوع با رانندگی با این خودرو در پیست و مشاهده ضعف ترمز در حین تکرار ترمزگیری بیشتر از پیش ثابت شده است. با این حال، هنوز هم برای رانندگی سریع در جاده آماده است. چسبندگی در همه‌جا در دسترس است و شاید فقط اندکی بدفرمانی قابل‌کنترل و نرم را در طول حرکت احساس کنید. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت الکترونیک مجموعه انتقال نیرو از کلاچ به محور عقب را کنترل می‌کند و S60 را برای عبور از پیچ تنظیم می‌کند. سیستم فرمان می‌توان حرکات سریع فرمان را انجام دهد و بدون نیاز به نیروی اضافی، در یک خط مستقیم خودرو را هدایت کند.

عدم توانایی گیربکس در مطابقت با دور موتور برای رفتن به دنده پایین یکی از مشکلات عمده در این خودروی ظاهراً اسپرت است. این موضوع در کنار قرار دادن انتخاب‌های حالت فرمان و تنظیمات سیستم کنترل کشش در اعماق نمایشگر وسط، از نکات ضعف S60 برای رانندگی در جاده محسوب می‌شوند. در هر حال، این ولوو واقعاً حس خاصی در رانندگی دارد و صدای اگزوز زیبایی مانند ب‌ام‌و دارد. همچنین قابلیت‌های زیادی در شاسی آن دیده می‌شود. هرکدام از نمونه‌های آن با مجموعه تکنولوژی‌های ایمنی ولوو همراه خواهد بود که شامل مواردی چون سیستم ترمز اتوماتیک می‌شوند و با امکاناتی مانند طراحی چرم و نوبوک و همین‌طور گرم‌کن برای صندلی‌ها (هر ۴ صندلی) و فرمان، سیستم صوتی هارمن کاردون ۱۲ اسپیکر ۶۵۰ وات، چراغ‌های نوربالای زنون انطباقی، دوربین نمای عقب، سقف آفتاب‌گیر همراه هستند. بنابراین این خودرو با سطح قیمتی معادل یک ب‌ام‌و 335i اکس‌درایو ام اسپورت یا مرسدس‌بنز C400، شرایط چندان بدی با توجه به امکانات ارائه شده در آن ندارد و برای کسانی که می‌خواهند یک سدان اسپورت به سبک سوئدی داشته باشند، بسیار مناسب خواهد بود.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.

• قیمت مدل تست: ۶۰۲۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۰۲۲۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ با شش سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.

• گنجایش: ۲۹۵۳ سی‌سی.

• قدرت: ۳۴۵ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۵۰۰/۳ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.

• طول ماشین: ۴/۶۳۶ متر.

• عرض: ۱/۸۶۴ متر.

• ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.

• وزن کلی: ۱۷۶۳ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۲ ثانیه.

• صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۸ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۲/۲ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۵۵/۸۹ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۴۱۵ متر.

• چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 91g.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

 تست و بررسی ولوو S60 پلستار 2015

منبع پدال



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 بهمن 1393 ساعت 21:28)

    حالا از قیمت بگذریم ولوو همیشه میخواد تو ماشیناش کمبود احساس نشه

  • محمدماجد محمدماجد (7 بهمن 1393 ساعت 09:54)

    بیشتر بدرد ادمای با شخصیت میخوره ن جوانان

  • حسین معمار حسین معمار (7 بهمن 1393 ساعت 08:56)

    انصافا اگه این بیاد اینجا چی میشه...کیلومترشمارش تو حلقم...