1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی MVM 315 جدید

تست و بررسی MVM 315 جدید

5 اردیبهشت 1394
  • 16

 تست و بررسی MVM 315 جدید

شما هم هنگام انتخاب خودرو در بازار خودروهای هاچ‌بک زیر ۵۰ میلیون تومان با این سئوالات مواجه شده باشید که بالاخره پژوی ۲۰۶ و ۲۰۷ بخریم یا ام‌وی‌ام ۳۱۵؟ جک J5 کرمان‌موتور بهتر است یا ۳۱۵ شرکت مدیران‌خودرو؟ اصلاً ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی خود کرده است؟ پاسخ این سئوالات احتمالاً انتخاب شما را در این میان آسان‌تر خواهد کرد اما به راستی ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید که به تازگی وارد بازار ایران شده است چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟

در پرونده این هفته خودروهای چینی ، صرف‌نظر از اینکه بخواهیم این خودرو را با همکلاسانش در بازار مقایسه کنیم، قصد داریم تا بیشتر، داشته‌های این خودرو را ارائه کنیم. در واقع حضور ام‌وی‌ام ۳۱۵ در کشورمان خبر تازه‌ای نیست و این خودروی چینی مدت‌هاست که در کشورمان مونتاژ می‌شود. در سال جاری (۱۳۹۳) کمپانی مدیران‌خودرو (MVM) فیس‌لیفت جدید این هاچ‌بک را وارد بازار کشورمان کرده است. ویرایش جدید این خودرو با ظاهری جدید و تغییراتی فراوان همراه بوده و برای رقابت در بازار هاچ‌بک‌های زیر ۵۰ میلیون تومان بازار، تازه نفس به نظر می‌رسد. بنابراین در این نوشتار به تمام امکانات و قابلیت‌های این خودروی جدید خواهیم پرداخت. ام‌وی‌ام ۳۱۵ در کلاس هاچ‌بک‌ها قرار داشته و مدل لیفت‌بک آن نیز به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کمپانی خودروسازی چری (Chery) کشور چین ساخته شده و در کشورمان نیز توسط کمپانی خودروسازی مدیران‌خودرو (MVM) مونتاژ می‌شود.

ظاهری با طراحی جدید

 تست و بررسی MVM 315 جدید

زمانی که ام‌وی‌ام ۳۱۵ برای اولین بار وارد کشورمان شد به دلیل ظاهر زیبایی که داشت خیلی زود توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و عرصه را برای پژو ۲۰۶ تنگ‌تر از قبل کند. با این که پژو ۲۰۶ چندین سال است با همان طراحی اولیه خود در کشورمان تولید می‌شود اما شرکت مدیران‌خودرو تنها پس از گذشت مدت کوتاه نسخه بروز شده ام‌وی‌ام ۳۱۵ را با ظاهری جدید جایگزین مدل پیشین خود کرده است. مدل هاچ‌بک ۳۱۵ جدید در نمای عقب خود تغییرات زیادی نداشته اما مدل لیفت‌بک آن علاوه بر نمای جلو در نمای عقب نیز دگرگون شده است. در نمای جلوی ۳۱۵ جدید، از چراغ‌های جدیدی استفاده شده که به دلیل مشکی بودنِ بخش‌های داخلی، ظاهری جذاب به ۳۱۵ داده است. یک جلو پنجره باریک و کشیده بین این دو چراغ تعبیه شده که بر روی آن لوگوی بیضی‌شکل MVM نقش بسته است. کمی پایین‌تر نیز در زیر محل نصب پلاک یک هواکش بسیار بزرگ قرار دارد که در اطراف آن چراغ‌های مه‌شکن جا خوش کرده‌اند.فاصله بین این هواکش بزرگ و مه‌شکن‌ها به رنگ مشکی بوده که به خاطر اختلاف رنگ با بدنه خودرو ظاهری اسپرت به آن داده است. در ۳۱۵ جدید رینگ‌ها نیز شاهد تغییراتی بوده‌اند و در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی با طراحی جدید استفاده شده است. در نمای عقب مدل‌ هاچ‌بک این خودرو تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته و در این بخش از چراغ‌های عقبِ مجهز به لامپ‌های LED و هالوژن و چراغ‌های مه‌شکن بر روی سپر عقب استفاده شده است. اما در نمای عقب مدل‌ لیفت‌بک این خودرو تغییرات بیشتر از مدل هاچ‌بک است. در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عقب دو تکه استفاده شده که قسمتی از آن بر روی درب صندوق بار قرار داشته و قسمت دیگر آن بر روی گلگیر سوار شده است. این چراغ‌ها حالت برجسته‌ای دارند که از نظر بصری خیلی بهتر از نمونه‌های قبلی هستند. یکی دیگر از قسمت‌های جالب توجه در طراحی بدنه این خودرو لبه درب صندوق بار آن است که دارای یک برجستگی ملایم بوده که در زیبایی ظاهر این خودرو بی‌تاثیر نیست.

کابین زیبا با امکانات قابل قبول

 تست و بررسی MVM 315 جدید

تحولات درون کابین ۳۱۵ بیشتر از تغییرات ظاهری آن است. هنگام ورود به کابین طراحی زیبای داشبورد این خودرو توجهتان را به خود جلب خواهد کرد. در طراحی داشبورد این خودرو از کابین زیبای محصولات هیوندای الهام گرفته شده که در نگاه اول کاملاً محسوس است. استفاده از خطوط شکسته در طراحی جدید کابین این خودرو آن را زیبا و جوانپسند کرده است.

در مرکز داشبورد ۳۱۵ از یک مانیتور استفاده شده که سیستم صوتی خودرو را نیز در خود جای داده است. این سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 را داشته و دارای پورت USB است که به شش بلندگو مجهز است. پایین‌تر از آن نیز سیستم تهویه هوا قرار دارد و در انتها یک درگاه Aux به همراه فندک خودرو جاخوش کرده‌اند. در ساخت کابین این خودرو از پلاستیک استفاده شده که با طرح آلومینیوم تزیین شده است. پشت آمپر این خودرو از دو چند ضلعی تشکیل شده که وظیفه نمایش دور موتور و سرعت لحظه‌ای خودرو را به صورت آنالوگ دارند. بین این دو چند ضلعی نیز یک کامپیوتر سفری قرار گرفته است. بر روی سقف و جلوی آینه وسط یک مجموعه چراغ سه‌تایی قرار داشته که نور مناسبی را در تاریکی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. برخلاف ظاهر کوچک این ۳۱۵ درون کابین آن فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد. در ردیف عقب نیز برای افراد با قد متوسط مشکل و کمبود فضا وجود ندارد. از نظر ایمنی نیز باید گفت ام‌وی‌ام ۳۱۵ به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای پیش کشنده برای تمام سرنشینان و دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است. در ام‌وی‌ام ۳۱۵ تمام شیشه‌ها و آینه‌های جانبی به صورت برقی تنظیم شده اما تنظیم صندلی‌های آن همچنان دستی است.

قابلیت‌های فنی ۳۱۵

 تست و بررسی MVM 315 جدید

زیر کاپوت ام‌وی‌ام ۳۱۵ یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ قرار گرفته که ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه ۱٫۵ لیتری قادر به تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به کمک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل شده و این خودروی ۱٫۲ تنی را به حرکت درمی‌آورد. نیروی تولیدی ۳۱۵ برای یک خودروی هاچ‌بک کاملاً مناسب بوده و نیازهای یک رانندگی درون شهری را کاملاً برآورده می‌کند. همان طور که اشاره کردیم در مرکز پشت آمپر این خودرو یک کامپیوتر سفری قرار دارد که اطلاعاتی همچون ساعت، مسافت طی شده، مصرف لحظه‌ای بنزین، مقدار بنزین درون باک، مقدار مسافتی که با بنزین موجود در باک می‌توان پیمود، وضعیت درب‌ها و کاپوت‌های خودرو و … را نمایش می‌دهد همه این امکانات برای راننده کاملاً کاربردی و به درد بخور هستند.

تجربه رانندگی

هفته گذشته تجربه رانندگی با ام‌وی‌ام ۳۱۵ در پیست اتومبیل‌رانی و خیابان‌های شهری را داشتیم و براساس این تجربه باید گفت عملکرد شهری ۳۱۵ در شهر خیلی بهتر از عملکرد آن در پیست است.رانندگی با ۳۱۵ در شهر خیلی راحت بوده و در ترافیک خیابان‌های تهران رانندگی با آن نسبت به رقبایش همچون پژو ۲۰۶ بهتر است. کلاچ خودرو کاملاً نرم است و تعویض دنده‌ها بسیار راحت انجام می‌پذیرد. هر چند تاخیر کمی هنگام فشردن پدال گاز قابل لمس است که در حالت کلی باید عملکرد آن را خوب دانست.هدایت خودرو نیز به لطف فرمان نرمی که دارد خوب بوده و رانندگی با آن در کوچه‌های تنگ و پر از خودروی شهر تهران راحت است. برای رفع مشکل دید در نقاط کور هنگام حرکت با دنده عقب، سازندگان ام‌وی‌ام ۳۱۵ سنسورهایی را در نمای عقب آن قرار داده‌اند تا رانندگی و به خصوص پارک کردن با آن راحت‌تر شود. در نهایت باید گفت ۳۱۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶٫۵ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای یک خودروی هاچ‌بک رقم مناسبی است و آن را در رده خودروهای کم مصرف قرار می‌دهد. همچنین ۳۱۵ موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو ۴ شده است.

بهبود وضعیت در برابر رقبا

یکی از مهم‌ترین مسائل در تولید خودروها مدت زمان تولید نسل‌های آن است. در زمان‌های قدیم معمولاً یک نسل از یک خودرو به صورت میانگین حدود یک دهه بر روی خط تولید قرار می‌گرفت اما امروزه به دلیل بالا رفتن رقابت بین کمپانی‌ها این زمان به حدود ۵ سال کاهش یافته است. البته خودروسازان به عمر ۵ ساله هر نسل از خودروهایشان اکتفا نکرده و در این میان نیز فیس‌لیفت خودروهایشان را معرفی می‌کنند تا محصولشان از رقبای خود در بازار عقب نماند.شرکت مدیران خودرو نیز با معرفی خیلی سریع فیس لیفت این هاچ‌بک باعث شد تا ۳۱۵ یک قدم از رقبای خود در ایران جلو بیفتد. معمولاً در ایران وقتی مدل جدید یک خودرو وارد بازار می‌شود قیمتش خیلی بیشتر از نمونه پیشین خود است که این اختلاف قیمت زیاد برای استفاده از فرصت بوده تا سازندگان و فروشندگان آن از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ولی نکته جالب توجه که در خصوص ۳۱۵ وجود دارد این است که اختلاف قیمت نمونه جدید آن با نمونه پیشین خیلی کم است. نسل قبل این خودرو ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت و این در حالی است که مدل جدید آن تنها با یک میلیون تومان افزایش به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

 تست و بررسی MVM 315 جدید



نظرات

  • Milad Milad (5 اردیبهشت 1398 ساعت 02:30)

    mwmهم شد ماشین موتور ضعيفه شتابش هم اونایی که سوار شدن میفهمن چقدره. 0تا100 15ثانیه امروز ظهر یکی باهام کورس انداخت 315 داشت من 405 tu5 داشتم سوسکش کردم درحالی که اون رو تخت گاز بود 150 ردش کردم????????

  • Ali.korde Ali.korde (9 آذر 1396 ساعت 03:09)

    سلام دوستان .من یک ماه ۳۱۵ اسپرت خریدم .
    راجب دزگیر فابریکش کسی اطلاعات داره ؟
    میخوام حساسیشو ببرم بالا که وقتی به ماشین خوردی آژیر بزنه ؟
    لطفا روهنمایی کنید .ممنونم

  • Javad Javad (28 آبان 1396 ساعت 08:58)

    با سلام من این ماشین رو سه ماه پیش خریدم مدل ۹۴ با ۳۰ هزار کارکرد ماشین نرم و پر قدرت و البته کم مصرف با طراحی بسیار زیبا و مهندسی و بدنه ای محکم و طراحی داخل کابین هم بی نظیر و البته عایق بندی داخل اتاق این ماشین هم کمی از ماشین های خارجی دیگر نمی اورد فقط من یک چند تا مشکل کوچک با این ماشین دارم اینکه برخی اوقات دنده ۲ ماشین سخت جا میخوره و یک صدای اضافه از داخل موتور به داخل اتاق میاد که البته در حال رفع ان هستم و میدونم که این مربوط به ماشین خودم هست چون قبل این ماشین دوستم که دقیقا عین همین بود رو چند روز سوار شدم خیلی بیصدا و عالی بود حالا شانس من این یک کوچولو این ایرادات رو داره که البته قابل رفع هست اما در کل ماشین بسیار خوبیه هزینه هاش هم اگر ادم منصفی رو پیدا کنید اصلا بالا نیست و مانند ۲۰۶ هست

  • Mehran Mehran (23 تیر 1396 ساعت 16:52)

    سلام
    من برای اولین بار پشت این ماشین نشستم
    315 فیس لیفت مدل 94 با 33 تاکارکرد
    قبلش باید بگم ماشینهایی که داشتم تویوتا آریون – پرشیا85 – 206 تیپ 5 مدل 90 – پراید 132 مدل 92
    پس قضاوت و داوری که میکنم اول در حد و قیمت خودش و گوشه چشمی با ماشینهایی که داشتم
    اول از همه باز و بسته شدن حرفه ای دربها شدم! (خیلی نرم و در حد همون تویوتا بود ولی دربها سبک هستند و اون وقار تویوتا رو نداشت) البته در حد خودش عالی بود
    ارگونومی فرمان و دنده عالی بود
    من با قد 198 خیلی راحت بودم و جادار بودنش جذبم کرد
    جنس داشبوردش و رودریها(از نظر ظاهری) از پراید پایینتر بود و تو ذوقم زد!
    ولی در حد خودش خوب بود
    بعد از استارت دیدم صدای موتور در حد پراید به داخل منتقل میشه (حتی تو دور موتور بالاتر)
    مورد بعدی موتور این ماشین بود که ناامیدم کرد!
    موتور 1500 و 16 سوپاپ ولی قدرت و شتابش در حد پراید و چه بسا پایینتر!!!!
    خیلی دیرتر از پراید دور میگرفت و ولی خوب بعدش (دور میگرفنت) بد نبود و بهتر از پراید بود
    نکته چشمگیر فرمان فوق العاده نرمش بود
    پدال کلاچش نرم بود و کورس دنده کوتاه بود و راحت عوض میشد (دنده عقب خیلی کم بد جا میرفت ولی شاید چون قلقش دستم نیومده بود و عادت نکرده بودم اینجوری به نظرم میومد)
    نرمی ماشین خوب و بدون مشکل بود
    کمی از عقب (توی دست اندازا) صدا میومد که نفهمیدم (دقت نکردم) از دربهای عقب هست یا درب صندوق
    صندلی ها کمی سفت بود (بدون روکش بود و فابریک) ولی توی پیچ ها بدن رو دربر نمیگرفت و تکون میخوردم!!!
    صندوق عقبش خیلی جادارتر از 206 بود و تقریبا در حد پراید بود!
    صندلی های عقبش هم خیلی جادارتر از 206 بود
    پرتاب باد کولرش و خنکیش بهتر از پراید بود و خوب بود (البته روز تست هوا خیلی گرم نبود)
    دید عقبش تقریبا اصلا نداشت ولی به مدد سنسور فاصله و دوربین عقبش جبران میشد(البته ماشین یونیتش مانیتور و دوربین نداشت)
    چراغ چک روشن بود و چون صاحب اصلیش بالای سر ماشین نبود نفهمیدم علتش چی بوده!
    نکته بعدی که یادم رفت و اولش ترسیدم ترمزش بود!
    اولش که سرعتم بالا بود و پدال ترمز رو فشار دادم (سفت بود) و ترسید ترمز ندارم!
    ولی باید بیشتر فشار میدادم و پایین تر میگرفت (مثل پراید و باقی ماشینها به محض فشار ترمز نمیگرفت و مقداری خلاصی داشت)
    که با فشار بیشتر ترمز به خوبی عملکرد
    این بود نظر شخصی من و چیزهایی که دیدم

  • علی علی (3 اسفند 1395 ساعت 21:55)

    اقا اگر خوبه چرا پس انقدر افت قیمت دار و میگن مشکل گیربکس دار خیلی دوست دارم بخرم اما نگرانم

    وحید وحید (4 تیر 1398 ساعت 23:34)

    چرت میگن من ۴ سال بیشتره دارم آخ نگفته.میخوای آدرس بدم بیا ببین

    وحید وحید (4 تیر 1398 ساعت 23:37)

    ماشین خارجی افتش بالاتره هرچی باشه چین خارج از ایرانه

  • امیر امیر (10 دی 1395 ساعت 04:08)

    خیلی ماشین خوبیه ای کاش مدیران خودروسانروف وحذف نمیکردالان برلیانس220هم سانروف داره این توفروش 315تاثیرمیزاره جالب این هست که هرکی خریده رازی هست

  • Abolfazl Abolfazl (24 خرداد 1395 ساعت 19:40)

    به نظر شما سورن توربو شارژ دار بهتره یا این؟؟؟

    mehdi mehdi (27 خرداد 1395 ساعت 14:31)

    سلام دوست عزیز در مورد توربو بودن سورن باید بگم که بد نیست ولی خوب اولین بار هست که ایران از این سیستم استفاده میکنه این سیستم که به اکسیژن مصنوعیی هم معروفه نیاز به یک خروجی خوب هستش که در سورن این اپشن وجود نداره و در کل تاخیر در شتاب ماشین حس میشه و خیلی از راننده های حرفه ای نظر به این دارن که اکسیژن طبیعی خیلی بهتر از اکسیژن مصنوعی برای متور هستش و استحلاک ماشین رو زیاد میکنه.

    امین امین (10 بهمن 1397 ساعت 16:15)

    من یک سال هست سورن توربو دارم. سری اول یه سری مشکلات داشتن که از نیمه دوم سال ۹۶ به بعد بر طرف شده. ماشین من آخر ۹۶ هست و ۳۳ تا کار کرده و فوق العاده بوده از هر لحاظ

  • محمد ق محمد ق (15 اردیبهشت 1395 ساعت 21:16)

    6 ماهه گرفتم کاملا راضیم
    هر سوالی دارید من در خدمتم

    تنها موردی که ازش دیدم اینه که تو سرعت بالای 160 احساس می کنم وزن ماشین باید بیشتر می بود

    علی علی (31 خرداد 1398 ساعت 16:44)

    سلام داداش خوبی ، آقا من می‌خوام بخرم این و ولی می‌خوام بدونم فنی و اینا اذیت نکنه ، مثلاً تو جاده ، بر فرض اگه بخوام تا مشهد برم مشکلی نداره؟ اذیت نمیکنه؟ بعد شما صفر این ماشین و پیشنهاد میکنی یا کارکردش؟
    من چون اطلاعاتم راجب اینجور چیزا زیاد نیست این سوالا و میکنم

  • محمد پاینده محمد پاینده (9 اردیبهشت 1394 ساعت 08:02)

    یعنی واقعا این ماشین هیچ نکته منفی نداره؟

    محمدرضا مجیدی محمدرضا مجیدی (16 بهمن 1394 ساعت 22:26)

    خیر فعلا که نداشته فقط یک مشکل کوچیکی که داره سینی زیر موتور نداره وباید خریداریش کنی

  • رخش جاده رخش جاده (8 اردیبهشت 1394 ساعت 22:00)

    ماشین خوبی نیست ارزش نداره . . .