1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چطور بعد از گرانی ؛ خودروسازانی که قطعه نداشتند تحویل فوری می‌دهند؟

چطور بعد از گرانی ؛ خودروسازانی که قطعه نداشتند تحویل فوری می‌دهند؟

21 آذر 1397
  • 10

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان کرمانشاه ضمن غیرقانونی دانستن افزایش قیمت از سوی خودروسازان، گفت: خودروسازان قصد دارند با این کار وضعیت بازار را بسنجند.

عبدالرضا یاری با اشاره به افزایش قیمتی که اخیرا برخی از خودروسازان در تعدادی از مدل‌های خودرو اعمال کرده‌اند، افزود: این افزایش قیمت کاملا غیرقانونی است، زیرا هرگونه افزایش قیمت باید از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شود و به تائید شورای عالی سیاست‌گذاری اقتصادی برسد که این کار هنوز برای افزایش خودرو انجام نشده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هدف خودروسازان از این افزایش قیمت این است که وضعیت بازار را بسنجند و ببینند عکس‌العمل بازار نسبت به این افزایش چیست و اگر مردم باز هم خودرو را با این قیمت بالا خریدند، قیمت را برای سایر خودروها نیز بالا ببرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه یادآور شد: به علاوه خودروسازان قصد دارند از این فرصت استفاده کنند و اگر محصولات با این افزایش قیمت فروش رفت در زمان رایزنی با مسئولان برای افزایش قانونی قیمت‌های خود، قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشند.

یاری اظهار کرد: اگرچه به دلیل افزایش قیمت‌های اخیر هزینه خودروسازان هم بالارفته، اما این بالا رفتن دلار که البته اکنون نیز مقداری متعادل شده مگر چقدر تاثیر دارد که بخواهند تا این اندازه قیمت خودرو را بالا ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خودروسازان اعلام کرده اند خودروهایی که افزایش قیمت داشتند تحویل فوری خواهند شد، خاطرنشان کرد: چطور خودروسازان پیش از این اعلام می‌کردند به دلیل تحریم و کمبود قطعه امکان تولید ندارند، حالا می‌توانند بعد از این افزایش قیمت خودسرانه تحویل فوری انجام دهند؟

وی این شیوه عمل خودروسازان را به نوعی توهین به مردم دانست و تاکید کرد: چطور زمانی که در سال 94 صنعت خودرو دچار رکود بود مردم از این صنعت حمایت کردند، اما اکنون در این شرایط خودروسازان به هیچ عنوان رعایت حال مردم را نمی‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه یکسوی این قضیه هم خود مردم هستند که باید از خرید خودروی گران خودداری کنند، گفت: متاسفانه در این زمینه مشکل فرهنگی داریم.

یاری خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل بی‌اعتمادی مردم به بازار و تقاضای کاذبی که در بازار ایجاد شده تمایل برای خرید خودرو بالارفته و این امر به سود خودروسازان است.

وی به ممنوعیت واردات برخی خودروها و رفتن تعدادی از نمایندگی‌های خودرو از ایران هم اشاره داشت و گفت: این موضوع نیز به نفع خودروسازان داخل تمام شده تا یکه‌تاز میدان شوند و هرطور که می‌خواهند قیمت‌ها را به دست بگیرند.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسینی حسینی (21 آذر 1397 ساعت 23:34)

    نباید خرید کنن ماشین بی کیفیت را به بهانه اشتغال زایی و تولید ملی تولید می کنند با مصرف بالا بنزین و الودگی زیاد ومخارج مکرر تعمیر که به دوش مالک این گاری های چهار چرخ هست اگر همه این کارخانه ها تعطیل بش وماشین وارد کنن منفعتش برای کشور بیشتر هست

  • فرزاد فرزاد (21 آذر 1397 ساعت 22:01)

    اوناییکه در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی خونه و حساب بانکی و تجارت و خودروهای واقعا لوکس دارند چه دلیلی می‌بینن که به مردم ایران رحمی بکنند و خودروهای ایمن و ارزان و بروز تحویل بدهند،،کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من، ولی اینا مثل ناخن مصنوعی هستند که با چسب صنعت خودشونو چسباندن به پوست تن وطن!

  • محمد محمد (21 آذر 1397 ساعت 14:47)

    خیلی ساده میگم :
    از ماست که بر ماست.....

    علی علی (22 آذر 1397 ساعت 15:01)

    خودمون این شرایطو میپسندیم و دوست داریم این شرایطو.

  • محمد محمد (21 آذر 1397 ساعت 13:33)

    وقتی که دولت و وزارت صمت و سازمان حمایت خودشون سرمایه گذاران بزرگ خودروسازان هستند وذی نفع محسوب میشن در رابطه باقیمت نظر بدن معلومه همین وضع پیش میاد.
    نهاد قیمت گذار نباید خودش ذی نفع باشه ویا خود دلال خودروساز قیمت بگذارد.

  • مصطفی مصطفی (21 آذر 1397 ساعت 13:04)

    متاسفانه خودرو سازان تعهدی به کشور و مردم ندارند و در خط دشمن حرکت می کنند باید قاطعاً با اینها برخورد بشه و بعدش هم افراد دلسوز و متعهد باید وارد صنعت خودرو سازی بشن ، من بهتون قول می دم اگر صنعت خوردو و یا هر صنعت دیگه ای رو به افرادی مثل شهید تهرانی مقدم و... بدن ما تو دنیا حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. چون اینها به مردمشون ، به دینشون ، به رهبرشون متعهداند.

  • حمید خان حمید خان (21 آذر 1397 ساعت 10:50)

    در مورد افزایش قیمت خودرو ، سازمانهای مربوطه و یا کمتر مربوطه ( به هیچ وجه سازمان غیر مربوطه نداریم) ، برخی سکوت پیشه می کنند و برخی هم اعتراض میکنند !!!!
    آنهایی که سکوت میکنند ، به نوعی خودشان به طریقی منتفع می شوند و آنهایی که اعتراض میکنند از اینکه منتفع نشدند ، ناراحت هستند و دادشان در آمده !!!!
    به خودرو سازان پیشنهاد می شوند به این نکته توجه کنند که قیمت همه سازمانهای حقوقی و حقیقی و اشخاص و ..... با هم برابر نیست !!!
    متاسفانه همه اینها باید از جیب مشتری بیچاره پرداخت شود.
    علی برکت الله....

  • قاسم قاسم (21 آذر 1397 ساعت 08:59)

    هیچکس حریف خودرو سازها و بسیاری از شرکتهای خصوصی شده نیست قیمتها رو هرجور و هروقت که بخوان بالا میبرن .دلارهایی رو که از صادرات بدست اوردن و باید به کشور برگردونند ، برنمی گردونند . خلاصه تبدیل به یک جریان قوی شدن و هرکس بخواد جلوی اونا رو بگیره غرق میشه ،خواه دولت خواه مجلس و حتی قوه قضائیه اونا هرکاری که بخوان انجام میدن باخیال راحت وبدون هیچ دغدغه ای و یکی از حربهاشون هم اخراج نیرو است این یکی از اون مصیبتهایی که خصوصی سازی سر این مملکت اورده شاید به جرات بتوان گفت این یک نفوذ آرام و بی سرو صدای دشمن در کشورعزیز ماست است کشوری که بسیاری از جوانان این مرزوبوم با دست خالی و با جون خودشون ازاون محافظت کردند،و دشمن زیرک که دید نمی تواند با حمله مستقیم به این کشور نفوذ کند راه چاره رادرآن دید که ازدرون و با حربه های زیبا و به ظاهر پرمنفعت به کشور عزیزما ضربه بزند ای کاش مسولین ما ذره ایی به فرامین و بیانات رهبر عزیز توجه می کردند اونوقت بازهم این توطئه ها به راحتی نقش بر آب میشد.و اینگونه گرفتار نمی شدیم.

  • علی علی (21 آذر 1397 ساعت 08:35)

    تقصیر تولید کنندگان نیست مقصر اصلی مردمی هستند که برای خرید پراید 40 میلونی صف می کشند و ماهها به نوبت می نشینند .! واقعاً که شرم آوره .!!

  • امیر امیر (21 آذر 1397 ساعت 08:10)

    آقایون میخوان بین مردم دو دستگی ایجاد کنند.
    یه تعداد رو الان بهشون گرونتر میدن، اعتراضهاشون رو که سرکوب کردند، بقیه مردم در مرحله بعد.
    برای بنزین هم همچنین برنامه ای دارند