1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود محصولات ارزان‌قیمت پژو-سیتروئن به بازار هند

ورود محصولات ارزان‌قیمت پژو-سیتروئن به بازار هند

6 فروردین 1398
  • 1

برند سیتروئن گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به منظور حضور قوی‌تر در بازار خودروی هند اقدام به تولید محصولاتی جذاب و ارزان‌قیمت خواهد کرد.


این خودروساز فرانسوی می‌خواهد پروسه فروش محصولات خود در هند را تا پایان سال 2021 آغاز کند. این حرکت بخشی از استراتژی پژو-سیتروئن به منظور کاهش اتکای فروش خود به بازار اروپاست. به همین دلیل است که پژو نیز می‌خواهد به آمریکای شمالی و اوپل هم به روسیه بازگردد.

پژو-سیتروئن همچنین می‌خواهد همانند رنو و داچیا، طیفی از خودروهای ارزان‌قیمت و کم‌هزینه برای بازارهای جهانی بسازد. لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن می‌گوید آینده‌ی محصولات این خودروساز در هند به این مدل‌های ارزان‌قیمت بستگی خواهد داشت. او خاطرنشان ساخته این خودروها با مشتریان هندی ارتباط زیادی برقرار خواهند کرد.

سیتروئن خودروهای را به همراه گروه CK بیرلا، شرکت مالی هندوستان موتور و قوای محرکه‌ی پژو-سیتروئن آوتک خواهد ساخت. این شرکت ظرفیت تولید سالانه‌ی 300 هزار پیشرانه و 200 هزار گیربکس را داراست.

کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن نیز می‌گوید تأسیسات آوتک قبلاً سوددهی فوق‌العاده بالایی داشته و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته از طریق ساخت جوینت ونچری محصولات باعث پایداری آن شده است.

1.Citroen-Elysee.jpg
پژو-سیتروئن همچنین بر پایه توافق صورت گرفته با شرکت CK بیرلا حقوق استفاده از نام برند آمباسادور را نیز به دست آورده است. این نام برای سدانی استفاده می‌شود که بر پایه‌ی موریس آکسفورد ساخته شده و چند صد هزار دستگاه از آن هنوز هم در جاده‌های هند تردد می‌کنند. این خودرو چندین دهه توسط هندوستان موتور تولید شده است.

جکسون خاطرنشان ساخته هنوز مشخص نیست که آیا نام آمباسادور توسط پژو-سیتروئن استفاده خواهد شد یا خیر.
او گفته است:

ما درباره‌ی استفاده از این نام بسیار مراقبیم زیرا باید در زمان استفاده از این نام بسیار معتبر باشید و صرفاً این‌گونه نباشد که فقط افراد با دیدن آن بگویند بله این ایده‌ی خوبی است.

 

اگر فروش خودروهای سواری تا سال 2025 به 6 میلیون دستگاه افزایش یابد هند پس از چین و آمریکا به بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان تبدیل خواهد شد. هم‌اکنون ماروتی سوزوکی، تاتا، هیوندای و ماهیندرا بیش از 80 درصد بازار هند را در اختیار دارند و 20 درصد باقی مانده هم بین برندهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی دست‌به‌دست می‌شود.

اما سیتروئن برای موفقیت در این بازار توجه ویژه‌ای به طراحی محصولات خود خواهد داشت. جکسون گفته است:

ما فکر می‌کنیم استایل منحصربه‌فرد سیتروئن چیزی متفاوت ارائه کرده و این می‌تواند راهی خوب برای تأثیر سریع‌تر روی بازار داشته باشد.

او ادامه می‌دهد:

ما باید نیازهای مشتریان را در نظر بگیریم و به همین خاطر است که تیمی محلی خودروها را از نظر تکنولوژی تعریف می‌کنند. این نکته‌ای مهم است زیرا برخی اوقات غرور اروپایی باعث می‌شود که بگوییم من در اروپا بسیار موفق هستم بنابراین دقیقاً همان محصول را در هند عرضه خواهم کرد. خب این طرز تفکر جواب نمی‌دهد.

منبع پدال


نظرات

  • ایرانی ایرانی (8 فروردین 1398 ساعت 01:53)

    این که چیزی نیست ایران خودرو هم همینطوری توی ایران مشتری پیدا میکنه هر روز یه آپشن حذف میکنه بازم مشتری سر و دست میشکنه هر روز گرون تر میکنه بازم مشتری داره هر کاری دوست داره میکنه بازم مردم عاشق ایرانخودرو هستند خیلی باحاله