1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واکنش بازار خودرو به مصوبه مجلس؛ کاهش نسبی قیمت ها در بازار

واکنش بازار خودرو به مصوبه مجلس؛ کاهش نسبی قیمت ها در بازار

واکنش بازار خودرو به مصوبه مجلس؛ کاهش نسبی قیمت ها
5 خرداد 1398
  • 33

بلاتکلیفی و ابهام قیمتی در بازار موجب توقف فعالیت دلالان در بازار خودرو شده و بیشتر واسطه ها و حتی خریداران و فروشندگان واقعی نیز با شرایط پیش آمده انگیزه ای برای انجام معامله در بازار ندارند.

با موافقت مجلس در مورد واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت و از سویی تحولات بازار ارز، سیر نزولی قیمت ها در هفته گذشته، قیمت خودرو را در بازار کاهشی کرد در حالی که ریزش لحظه ای قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با توجه به آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: با اعلام خبر ورود شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو و کاهش نرخ دلار استارت افت قیمت در بازار خودرو از چند روز گذشته زده شده و همچنان این روند کاهشی ادامه دارد اما این مساله تاثیری در جریان معاملات در بازار خودرو نداشته و سایه سنگین رکود همچنان بر بازار خودرو حاکم است.

غلامحسین قاسمیان افزود: زمانی که قیمت خودرو سیر صعودی داشت بازار معاملات راکد بود و امروز که روند قیمت ها کاهشی است باز هم بازار خرید و فروش راکد است و تاکنون خریداران و فروشندگان هیچ واکنشی به شرایط جدید قیمتی نشان ندادند و تنها با ابهام قیمت ها را در بازار رصد می کنند.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر خریدار در انتظار افت بیشتر قیمت ها و فروشندگان به امید افزایش بیشتر قیمت، دست نگه داشتند و در انتظار تغییرات بیشتر قیمتی در بازار خودرو هستند .

قاسمیان همچنین در خصوص تاثیر حذف قیمت از سایت های خرید خرید و فروش خودرو بر جریان فعلی قیمتی در بازار گفت : حذف قیمت از بازار مجازی نیز در روزهای اخیر بر جریان افت قیمت ها در بازار تاثیر گذاشته است و مانع سوء استفاده دلالان از آشفتگی قیمت در بازار خودرو شده است.

این فعال صنفی در بازار خودرو در ادامه بازار پیش روی خودرو را غیر قابل پیش بینی دانست و گفت : برای تعدیل قیمت در بازار خودرو تنها راهکار عرضه متناسب با تقاضا است در حالی که شرکتها خودروساز عرضه چندانی در بازار ندارند و به تبع این مساله بر اختلاف قیمت خودروها در بازار تاثیر می گذارد.


پیشنهاد آزاد سازی واردات خودروهای با مدل پایین تر به بازار

قاسمیان همچنین خواستار نظارت بیشتر دستگاههای نظارتی بر بازار خودرو شد و افزود : انتظار می رود در این شرایط نظارت بر بازار بیشتر شود و البته خودروسازان نیز باید برای منطقی شدن قیمت ها عرضه به بازار را افزایش دهند .

وی در ادامه به وضعیت بازار وارداتی اشاره کرد و گفت : ممنوعیت واردات خودرو و عدم ثبت سفارش در یک سال اخیر نیز بر اوضاع قیمتی در بازار خودرو به خصوص بازار وارداتی تاثیر گذاشته است از این رو پیشنهاد می شود دولت واردات خودروهای وارداتی با دو مدل پایین تر را آزاد نمایند تا بازار خودرو از شرایط کنونی قیمتی خارج و با تامین نیاز بازار ، قیمت ها بیش از این افت کند.

قاسمیان همچنین با اشاره به تاثیر افت قیمت داخلی ها بر بازار وارداتی ها گفت : با افت قیمت داخلی و از سویی موافقت دولت با ترخیص خودروهای دپو در گمرک بازار وارداتی نیز با ریزش قیمت همراه شده است .

قیمت خودروهای داخلی تا 10 میلیون در بازار کاهش یافت

 بررسی وضع قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد که قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 در هفته گذشته از 130 میلیون به 122 میلیون تومان و قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 نیز به قیمت 98 میلیون تومان در بازار رسیده است.

همچنین با سیر نزولی قیمت در آخرین روزهای هفته گذشته قیمت پژو 405 که قیمت آن در بازار تا 90 میلیون تومان هم رسیده بود، در جریان افت قیمت در بازار به 83.5 میلیون تومان رسید و سمند LX نیز با کاهش قیمت 5.5 میلیون تومانی در حال حاضر با قیمت 84.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود و پژو پارس نیز با افت 7 میلیون تومانی طی دو روز گذشته با قیمت 103 میلیون تومان معامله می شود.


افت 120 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار

بر این اساس قیمت پراید که در روزهای گذشته به 58 میلیون رسیده بود در روزهای پایانی این هفته به 49 میلیون رسید همچنین تیبا صندوق‌دار نیز با کاهش 6 میلیون تومانی به 54 میلیون تومان و تیبا 2 نیز با افت 6 میلیون تومانی با قیمت 62 میلیون تومان در بازار عرضه شد. در همین حال قیمت ساندرو استپ‌وی نیز که در هفته های اخیر جهش قیمتی زیادی داشت از 240 میلیون به 215 میلیون تومان رسیده است.

در بازار خودروهای مونتاژی نیز شاهد کاهش 100 تا 120 میلیونی برخی از خودروها بوده ایم به طوری که در روز گذشته قیمت پژو 2008 از 480 میلیون تومان به 360 میلیون تومان و سراتو سایپا نیز 400 میلیون به حدود 300 میلیون تومان رسیده است همچنین قیمت سیتروئن C3 نیز از 520 میلیون تومان به 420 میلیون تومان در بازار کاهش یافته است.



نظرات

  • روزی روزی (3 تیر 1398 ساعت 13:47)

    سلام ؛ 30سال دارم و 15 ساله شاغلم
    ارزوی خانه؛ ماشین زن و بچه دارم ؛ قطعا جواب این ماجرا رو خدا نباید بدهد و مشکل خودمم ؛ شاغل که هیچی نداشته باشه وای بحال بیکار.فدا شد زندگیم فدای دزدیها و کیف کردنای بالاتری ها ؛فدای عشق و حال سر تیتر ها و .... من و امثالم در این کشور که دلی برایم نمی سوزد علف هرز پای درختان گلابی! در ورودی باغ جهنم این خراب شده بودیم ...

  • طرفدار قيمت واقعي طرفدار قيمت واقعي (7 خرداد 1398 ساعت 01:10)

    قيمت پرايد 7 ميليون مي باشد بقيه هم بهمين ترتيب بايد بشدت كاهش يابند....

  • رضا رضا (6 خرداد 1398 ساعت 22:06)

    بهونطر من با نگاهی به قیمت های بقیه اجناس در بازار
    مثلا لوازم خانگی و اهن الات قیمت خودرو هم واقعیه

    لباسشویی۲ میلیونی الان شده ۹ میلیون

    اهن کیلویی ۲۲۰۰ الان شده ۷۲۰۰

    فقط چون خودرو جلو چشم مردم هست همه حساس شدیم

    باید قبول کنیم این تورم جامعه هست از پارسال تا الان همه چی ۳ برابر شده همه چی

    جنگ اقتصادی هست

  • د.د.د د.د.د (6 خرداد 1398 ساعت 20:19)

    لعنت به *********و *******.... امیدوارم یه روزی خبر ورشکستگی و تعطیلی این 2 غول خونخوار رو بشنویم

  • اپویران اپویران (6 خرداد 1398 ساعت 17:29)

    سیاست خارمادر نداره دقیقا مث مدیران ارشد و بعضی از نمایندگان مجلس ******* نظام.ای ****** سرعقل نیومدن بازم دارن از یه سوراخ دوبار مردمو نیش میزنن‌.برجام نتیجه نداد الان شده لج و لجبازی .هر چی دویدن و خرج کردن دیدن فقط باید با کدخدا مذاکره کنن.حالا نقششون همینه.دارن به ملت فشار میارن که مردم مجاب بشن که مذاکره کنین.

  • حسین حسین (6 خرداد 1398 ساعت 16:58)

    اولا این مردم و ما حق ماست هر چی سرمون بیارن بازم کمه خود کرده را تدبیر نیست ما خودمون مقصریم .و دوم اینکه واقعا تعجب میکنم از پرویی این سایت بابا خجالت بکشید چی هر روز فر فر تیتر میزنی ریزش قیمت خودرو .افت چشمگیر قیمت خودرو بی حیا کجا خودرو ارزون شده.چرا موقعه ای که دقیقه ای قیمت ها بالا میرفت صدات در نمیامد الان که خودروی اشغال 35 تومانی شده 120تومان و 500 تومان ارزان میشد زرت زرت میزنی افت چشمگیر قیمت خودرو ننگ بر شما باد. مردی انتشارش بده

  • Masod Masod (6 خرداد 1398 ساعت 16:18)

    کو ریزش کو؟؟؟
    منظورتون ریزش *********** ملت از قیمتاس دیگه..!!!

  • kian kian (5 خرداد 1398 ساعت 21:47)

    فقط باید واردات خودرو دست دوم آزاد بشه با نصف این پولی که میخوایم بدیم اشغالای ایران خودرو سایپا بدیم بریم از امارات وارد کنیم همین الان با پول ما تو امارات اوپتیما 2016 رو میشه 119 میلیون خرید

  • مسعود ابوالحسنی مسعود ابوالحسنی (5 خرداد 1398 ساعت 20:10)

    فقط اتحاد مردم در نخریدن خودرو جواب میده..نه تنها خودرو بلکه مسکن و....یادمون نره که خودمونم داریم به خاطر منفعت به خودمون ظلم میکنیم...همه چی دست خود مردمه...ولی متاسفانه هم پیمان نیستیم و ادای غربی ها هم نمیتونیم دربیاریم...

  • محمود محمود (5 خرداد 1398 ساعت 19:19)

    خودرو پنجاه میلیون گران می کنند بعد جار می زنند که پنج میلیون ارزانتر شده خدا خیرتان ندهد

  • مصیب مصیب (5 خرداد 1398 ساعت 18:31)

    ای ملت توروخدا نخرید به هرکسی فامیل دوست آشنا بگید نخرن. پراید ۷ تومنی شد ۳۰ تومن در عرض چن ماه شد ۶۰ تومن بد الان ۵ الی ۶ تومن ارزون میکنن دیگه ثابت میمونه یه عدم به به چه چه میکنن بابا نگه بقیه ممالک دیگه کشورای اروپایی تا یه ذره گرون میشه همه اتحاد دارن نمیخرن ارزون میشه توروخدا نخرید فقط همین

  • حسین حسین (5 خرداد 1398 ساعت 18:10)

    تو رو خدا با روح روان مردم بازی نکنین مردم گناه دارند/نزارید خرید یه ماشین واسه مردم آرزو بشه

  • طاهر طاهر (5 خرداد 1398 ساعت 17:06)

    سلام واقعا جای تعجبه...وضیعت حقوقی و مالی کارگران و کشاورزان چه اتفاقی افتاده...که یه بار خونه و ماشین...مستاجری اینقدر بالا میره...و کسی هم ناظر نیست پاسخ بده....واقعا جای سواله....

  • حمید حمید (5 خرداد 1398 ساعت 16:38)

    تازمانی که دوتا شرکت دلال وجود داره..اوصاع بهتر این نمیشه..واردات خودرو بستند..که کسری بودجشون از جیب مردم بگیرن..خدا ***** کنه که جیگر مردم خون کردید..

  • هوراد هوراد (5 خرداد 1398 ساعت 16:38)

    همیشه احساس میکنم که توی زندگی قبلم آدم بدی بودم والان دارم مجازات میشم وتوی این جهنم تقاص گناه میدم.هرروز به یه شکلی شکنجه روحی میشیم.

  • shahram shahram (5 خرداد 1398 ساعت 15:49)

    خدا ********** کنه با این قیمت هاتون

  • مهدی مهدی (5 خرداد 1398 ساعت 15:38)

    مرده شور خورتونو این خبرای مزخرفتونو ببرن ۲۰۶ لگنه قیمت ۴۰ تومنم زیادشه بعد این چه خبریه دارید میدید ملت آدمای جیره خور دولت خدا ریشه هاتونو بکنه از سر این مملکت

  • پارسا پارسا (5 خرداد 1398 ساعت 15:12)

    حال ادم به هم میخوره از این نوع خبر اه اه اه اووووق

  • ایرانی بدبخت ایرانی بدبخت (5 خرداد 1398 ساعت 15:10)

    خیلی دوست دارم بدانم ما مردم بازیچه دست چه کسانی هستیم مسئولین یا دلالان بنظر شما باید مسئولین کنترل کنند یا دلالان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آخه تاکی ، تا کجاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • محمدزاده محمدزاده (5 خرداد 1398 ساعت 14:50)

    قیمت پژو 2008 خیلی بیشتر پایین اومده و مشتری هم نداره چطوری زده 360 الان 320 بیشتر نیست