1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید آئودی A8 فوق لوکس تأیید رسما تایید شد + عکس

تولید آئودی A8 فوق لوکس تأیید رسما تایید شد + عکس

6 خرداد 1398
  • 0

درست همانند فولکس‌واگن فیتئون بازنشسته شده که چند سال پیش پا جای پای آئودی A8 گذاشته بود، پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها نیز با نسخه‌ای لوکس‌تر وارد قلمروی بنتلی فلایینگ اسپور خواهد شد. البته این خودرو نسخه‌ای متمایز همچون سدان لوکس و فول سایز فولکس نخواهد بود بلکه به‌عنوان مدلی سطح بالا و اشرافی از A8 وارد میدان خواهد شد. تصمیم آئودی برای تولید نسخه‌ی گران‌تر A8 امروز به‌صورت رسمی اعلام شده است.

2.jpg
فعلاً جزئیات زیادی از این خودرو در دست نبوده و ارباب حلقه‌ها تنها اعلام کرده A8 موردبحث نسخه‌ی بسیار لوکس و باپرستیژ خواهد بود. استفاده از واژه‌ی پرستیژ به گذشته‌ی آئودی و اولین سال‌های تشکیل آن اشاره دارد. در سال 1904 آگوست هورش با سالی هرز همکار کرد تا شرکت Horch & Cie تأسیس شود. 5 سال بعد هورش کمپانی جدیدی با نام August Horch Automobilwerke GmbH را تأسیس کرد و نهایتاً در سال 1910 نام آن را به Audi Automobilwerke تغییر داد.

5.jpg
اتوموتیوزنیوز در سپتامبر سال 2018 گزارش داده بود احتمال احیای نام هورش برای نسخه‌ی لوکس‌تر A8 وجود دارد. انتظار می‌رود خودروی موردبحث بر پایه‌ی A8 L ساخته شود اما طول اضافی این خودرو را نداشته باشد. همین وضعیت را می‌توان در مرسدس-مایباخ S کلاس و مرسدس بنز S کلاس استاندارد مشاهده کرد.

3.jpg
شایعاتی درباره‌ی استفاده از تجهیزات بیشتر و رینگ‌های سفارشی و نشان هورش در گلگیرهای جلو یا ستون‌های C این خودروی لوکس به گوش رسیده است. زیر کاپوت خودرو هم پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی گروه فولکس‌واگن به همراه سیستم چهار چرخ محرک به چشم خواهد خورد. این پیشرانه حداقل قدرت 585 اسب بخاری نسخه استاندارد A8 را خواهد داشت و شاید قدرت آن به حداکثر 626 اسب بخار هم برسد. نسخه‌ی 626 اسبی این نیروگاه اخیراً در بنتلی کانتیننتال GT و بنتایگا اسپید بکار رفته است.

4.jpg
اگرچه آئودی تنها به تولید رسمی این خودرو اشاره داشته اما گفته می‌شود A8 لوکس‌تر همزمان با فیس لیفت اعضای این خانواده معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه نسل جدید این خودرو در اواخر سال 2017 معرفی شده بنابراین احتمال تولید A8 فیس لیفت در حوالی سال 2021 پدیدار شود.

6.jpg

منبع پدال


نظرات