1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معاون رئیس جمهور : طراحی خودرو را باید خودمان انجام دهیم

معاون رئیس جمهور : طراحی خودرو را باید خودمان انجام دهیم

25 تیر 1398
  • 1

خبرخودرو معاون رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم صنعت خودرو دانش بنیان داشته باشیم باید طراحی ماشین سازی و بهینه سازی را خودمان انجام دهیم.


سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ که در ایران خودرو انجام شد افزود:​ باید به جای کارخانه و خط مونتاژ، صنعت داشته باشیم تا بتوانیم از نیرو‌های تحصیلکرده استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رابطه صنعت و دانشگاه گفت:​ در کشور نیروی متخصص جوان کم نداریم و باید بدانیم که کار خانه داری و خام فروشی باعث ارزش افزوده نمی‌شود.

ستاری با اشاره به اتفاقات جدیدی که در بستر فناوری در دنیا افتاده است افزود:​ این موضوع می‌تواند صنایع سنتی از جمله خودرو سازی‌های سنتی را فلج کند.

وی گفت:​ صنعت خودرو باید با شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط باشد و این تنها راه تزریق فناوری به صنعت خودرو است.

وی اضافه کرد:​ در بحث پژوهش و تحقیق باید حتماً از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

ستاری با بیان اینکه ساختار اقتصاد نفتی کشور مبتنی بر خام‌فروشی و واردات است ادامه داد:​ تبدیل این موضوع به صادرات سخت است و خیلی از شرکت‌ها باید از بین برود.

وی گفت:​ امروز چهار هزار شرکت دانش بنیان ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش دارند که می‌تواند کمک خوبی به صنعت خودروسازی هم باشند.

معاون رئیس جمهور با قدردانی از اقداماتی که برای استفاده از فناوری‌های جدید در گروه ایران خودرو انجام شده است افزود:​ امیدواریم شاهد طراحی پلت‌فرم‌های جدید ایرانی باشیم.

ستاری با بیان اینکه تقاضا برای قطعات داخلی چند برابر شده است گفت:​ امسال برنامه خاصی برای مقابله با تحریم داریم و شرکت‌هایی که بتوانند اقلام تحریمی را تهیه کنند حمایت خاص می‌کنیم.

 

 



نظرات

  • حمید س حمید س (25 تیر 1398 ساعت 12:25)

    چهل سال دارید پس رفت میکنید.اول باید انحصار نابود بشه تا شکوفایی بوجود بیاد