1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود خودروهای روسی به بازار ایران چقدر جدی است؟

ورود خودروهای روسی به بازار ایران چقدر جدی است؟

7 مهر 1398
  • 0

یک کارشناس خودرو می‌گوید: موضوع واردات خودروهای روسی به کشور جدی است؛ چرا که در گذشته هم واردات و استفاده از خودروهای چینی موضوع غیرقابل باوری بود.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که واردات خودروهای روسی چقدر جدی و امکان‌پذیر است؟ گفت: در زمان شوروی سابق شاهد ورود خودروهای نظامی و لادا به کشور بودیم. از آن زمان تاکنون دیگر خبری از واردات خودروهای روسی به کشور نشد تا اینکه امروز دوباره موجی از اخبار واردات خودروهای روسی را شاهد هستیم.

بهرام شهریاری افزود: در این شرایط هر اتفاقی امکان‌پذیر است؛ چرا که در گذشته هم واردات و استفاده از خودروهای چینی موضوع قابل باوری نبود اما ممنوعیت واردات خودرو و همچنین ضعف در تولید خودروهای داخل باعث شد که استفاده از خودروهای چینی برای مردم جذاب‌تر شود.


قیمت خودرو گران می‌شود؟

او به کیفیت خودرو لادا اشاره کرد و گفت: فعلا نمی‌توان قضاوتی درباره خودروهای روسی داشت. چرا که در ۴۰ سال اخیر تجربه‌ای درباره استفاده از خودروهای روسی وجود نداشته است. البته کیفیت خودرو را مشتری با میزان منابع ریالی که در اختیار دارد، تعیین می‌کند.

شهریاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت خودروهای داخلی در نیمه دوم سال گران‌تر خواهد شد؟ اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو بستگی به این دارد که آیا قیمت بنزین در نیمه دوم سال گران می شود یا خیر؟ چنانچه قیمت بنزین گران شود مجدد شاهد گرانی قیمت خودرو در نیمه دوم سال هستیم. به طور کلی قیمت خودرو در نیمه دوم سال قابل پیش‌بینی نیست و افزایش یا کاهش قیمت بستگی به روند بازارهای موازی دارد.



نظرات