1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس‌لیفت رنو مگان با تغییرات ظاهری جزئی و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی معرفی شد + تصاویر

فیس‌لیفت رنو مگان با تغییرات ظاهری جزئی و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی معرفی شد + تصاویر

16 بهمن 1398
  • 0

رنو خانوادهٔ مدل مگان خود را برای مدل 2020 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده و برای اولین بار یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را برای آن ارائه کرده که البته در ابتدا فقط در نسخهٔ استیشن عرضه می‌شود. برای فهمیدن تغییرات ظاهری مگان جدید اما باید نگاه دقیقی به آن داشت زیرا این تغییرات به مواردی جزئی مثل سپر جلوی جدید، اصلاحاتی در جلوپنجره، به‌روزرسانی گرافیک داخلی چراغ‌های عقب و ارائهٔ رینگ‌های 16 و 18 اینچی جدید محدود می‌شود. همچنین به لیست رنگ‌های بیرونی مگان رنگ‌های جدید خاکستری بالتیک، خاکستری هایلند و مسی خورشیدی اضافه شده است و همهٔ تیپ‌های خودرو به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED «پیور ویژن» مجهز شده‌اند.

 Renault-Megane-2020-2.jpg

در داخل نیز رنو برای اولین بار یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی را برای مگان ارائه کرده تا کابین آن مدرن‌تر شود. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر 9.3 اینچی جدید برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته که از ناوبری و قابلیت ادغام با گوشی‌های هوشمند برخوردار است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم ظاهر جدیدی پیدا کرده و بسته به تیپ انتخابی می‌توان تودوزی‌های جدیدی را هم برای خودرو سفارش داد. برای مگان مدل 2020 سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی مثل سیستم همراه ترافیک و بزرگراه هم ارائه شده که در اصل یک سیستم رانندگی خودکار سطح دو محسوب می‌شود و می‌تواند بین سرعت‌های صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت فعال شود تا ترددهای روزانه راحت‌تر انجام گیرد.

 2020-renault-megane-rs-trophy-facelift.jpg

پیش‌ازاین برای مگان یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو با سه سطح قدرت 115، 140 و 160 اسب بخار ارائه می‌شد اما حالا نسخهٔ 100 اسب بخاری این موتور هم به سه گزینۀ قبلی اضافه شده است. برای انتقال نیروی این موتور، گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب است. در پایان امسال یک موتور 1 لیتری جدید با 120 اسب بخار قدرت نیز به لیست موتورهای مگان اضافه خواهد شد. کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند اما مثل قبل می‌توانند سراغ موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل بروند که در دو سطح قدرت 95 و 115 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی نسخهٔ ضعیف‌تر این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخهٔ قوی‌تر این کار توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انجام می‌شود.

 Renault-Megane-2020-9.jpg

اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، رنو برای اولین بار برای مگان یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم ارائه کرده است. این نسخه که E-Tech نام دارد، به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس چندحالتهٔ بدون کلاچ نوآورانه در نظر گرفته شده تا تعویض دنده‌ها بهینه شود. این نسخهٔ هیبریدی به یک پکیج باطری 9.8 کیلووات ساعتی مجهز شده که به لطف آن می‌تواند تا 50 کیلومتر را به‌صورت ترکیبی و تا 65 کیلومتر را در شهر با حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. رنو تخمین میزند مگان E-Tech در هر کیلومتر کمتر از 40 گرم دی‌اکسید کربن تولید کند.

 Renault-Megane-2020-13.jpg

مگان پلاگین‌هیبریدی از سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های Pure، MySense و Sport برخوردار است که اولی حالت تمام الکتریکی است مشروط بر آنکه شارژ کافی در باطری‌ها وجود داشته باشد. حالت دوم سیستم هیبریدی را برای کاهش هزینه‌ها بهینه می‌کند و با ویژگی‌ای بنام E-Save می‌تواند حداقل 40 درصد از نیروی باطری‌ها را حفظ کند؛ و نهایتاً در حالت اسپرت راننده می‌تواند با ترکیب قدرت هر سه موتور، به‌طور کامل از همهٔ توان خودرو استفاده کند.

 Renault-Megane-2020-5.jpg

از نسخهٔ هیبریدی که بگذریم، رنو در مگان مدل 2020 نسخهٔ جدید RS Line را جایگزین GT Line قبلی کرده است. این نسخه که از مگان RS اصلی الهام گرفته، با تیغهٔ جلویی به سبک فرمول یک، جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری، دو سر اگزوز و رینگ‌های 17 یا 18 اینچی، ظاهر متمایزی دارد. مگان RS Line در داخل هم از صندلی‌های جلوی اسپرت، روکش چرم سوراخ‌دار غربیلک فرمان با لوگوی RS، پدال‌های آلومینیومی و چند ویژگی دیگر برخوردار است.

Renault-Megane-2020-14.jpg
پرچم‌دار خانوادهٔ مگان یعنی نسخهٔ RS هم افزایش توان را تجربه کرده و پیشرانهٔ 1.8 لیتری آن درصورتی‌که به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه متصل باشد حالا 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 20 اسب بخار و 30 نیوتن متر بیشتر از قبل است؛ اما کسانی که گیربکس دستی را انتخاب کنند 400 نیوتن متر گشتاور در اختیار خواهند داشت. این هاچ‌بک داغ همچنین به یک سوپاپ مکانیکی برای تنظیم صدای اگزوز هم مجهز شده است. نسخهٔ RS تروفی اما برخلاف قبل حالا قدرت یکسانی با RS معمولی دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن صرفاً شامل صندلی‌های ریکاروی سفارشی، شیشه‌های عقب دودی و تودوزی آلکانترای ارتقاءیافته می‌شود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو مگان تابستان آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

منبع پدال


نظرات