1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال کاهش قیمت خودرو با واردات خودروهای هیبرید

احتمال کاهش قیمت خودرو با واردات خودروهای هیبرید

21 بهمن 1398
  • 11

علاوه‌ بر اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو که درمجلس تصویب شده است باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود، با آزادسازی واردات خودروهای هیبرید نیز می‌توان کاهش قیمت خودرو را دربرنامه داشت.

همچنین کاهش مصرف بنزین، جلوگیری از آلودگی‌ها و کاهش قیمت خودرو ازجمله فواید واردات خودروهای هیبرید و برقی است که با ارائه تسهیلات و کم کردن تعرفه‌ها می‌توان تحقق این مهم را تسری بخشید. ازهمین‌رو کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید تا پنج‌درصد نیز به‌کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده پیشنهاد داده شد. همچنین کاهش تعرفه‌های این خودروها افزایش کیفیت خودروهای داخلی را به‌دنبال دارد؛ چراکه بحث رقابت به‌میان خواهد آمد.

دراین خصوص تاکید دارم که اجرای این طرح به‌واردات خودرو برقی کمک خواهد کرد؛ ضمن آنکه تولید آلایندگی کمتر شده و می‌توان هزینه‌های جاری کشور را کاهش داد. همچنین درصورت اجرای این طرح، به‌طور مثال قیمت یک خودرو هیبرید با حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومان به ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش خواهد یافت.

بنابراین وقتی بتوان تنها با ۱۰۰ میلیون‌تومان خودرو هیبرید خریداری کرد، کسی خودرو با تکنولوژی قدیمی را با همین قیمت یا بیشتر خریداری نخواهد کرد؛ مگراینکه خودروسازهای داخلی نیز کیفیت تولیدات خود را در یک رقابت سالم افزایش دهند.

درحال‌حاضر این نکته حائز اهمیت است که وجود انحصار در بازار خودرو سبب‌شده تولیدکنندگان داخلی، هر خودرو با هرکیفیتی را عرضه کنند. به‌یقین سنگ‌اندازی‌های بسیاری درمسیر واردات خودروهای هیبرید و برقی انجام خواهد شد. از همین‌رو برای پایان دادن به‌این موضوع ضروری است طرح ممنوعیت واردات را به‌صورت مدیریت‌شده اصلاح کنند.

به‌رغم ورود قوه‌قضائیه دربحث مبارزه با فساد درحوزه خودروسازی، همچنان تحول اساسی درمبارزه با اقدامات پشت پرده قطعه‌سازان و دلالان بازار خودرو دیده نمی‌شود؛ هرچند خودروسازان معتقدند باید درمقابل آن‌ها به‌دلیل حفظ نیروی کار کوتاه آمد؛ اما کارگران با اصلاح خط تولید بیکار نخواهند شد.



نظرات

  • Omid Omid (27 بهمن 1398 ساعت 17:01)

    خواهند گفت خودروهای هیربدی آدمو برق میگیره نیارید تو کشور

  • وطن وطن (22 بهمن 1398 ساعت 18:21)

    بحث خودرو چنان جنجالي هست كه عملاً نشان از يك فساد گسترده دولتي مي باشد كه دست هاي پشت پرده و عدم رسيدگي جدي به آن نشان دهنده مافياي بودن آن و حمايت دولت را نشان مي دهد.

  • حسن حسن (21 بهمن 1398 ساعت 16:48)

    دولت باید واردات خودرو را سریعا آزاد نماید مگر دولت در خواب هست که وضعیت خودرو را نمی بیند.باآزادسازی گامی درجهت رقابت پذیری و شکست انحصار صورت میگیرد

  • حسین حسین (21 بهمن 1398 ساعت 13:43)

    بعیدمیدونم که راست میگید.اگه واقعاخودروهای هیبریدی باتعرفه ۵یاصفردرصدواردبشه واقعایک لطف بزرگ درحق ملت انجام خواهدشد

  • مجتبی مجتبی (21 بهمن 1398 ساعت 12:34)

    فکر نکنم حذف تعرفه بتونه 500 میلیون رو 100 میلیون بکنه شاید تا 300 یا 350 پایین بیاره

  • سعید سعید (21 بهمن 1398 ساعت 11:50)

    به شرط اینکه دو خودرو ساز بزرگ کشور چوب لای چرخ هیبریدی نکنن و بذار با همین قیمت دست مردم برسه .... سه ماه برای خرید یه پرشیا هر هفته کلی آدر نالین تو خونمون داره ترشح میشه کجا میشه این همه هیجان رو تجربه کرد این همه لذت برد .... سراغ دلالها که میری میگن6 تومن بده برات مینویسم تظمینی .....

  • آزاد آزاد (21 بهمن 1398 ساعت 11:18)

    به نظر خودت که این تحلیل نوشتی و با شناخت 40ساله از مسئولین ثابت مملکت این آقایون اجازه واردات خودرو هیبرید رو میدن؟اگر اجازه بدن با چه قیمتی میدن؟توتمام دنیا بنزین گرون میشه و درمقابل خودرو ارزون،تو این مملکت به پاس همت مردم بیفکر و مسئولین**** سوخت3برابر شد و خودرو 15%گرونتر.برعکس شد فهمیدی؟چون اینطوری سود یه عده ای بیشتر میشه.یعنی70میلیون نفر دارم حمالی میکنیم به خاطر زندگی کردن 10میلیون.برگشتیم قجر.

  • سامان سامان (21 بهمن 1398 ساعت 09:42)

    خودرو هیبرید 100ملیون!!!!

  • محمد محمد (21 بهمن 1398 ساعت 09:20)

    این احتمال صفر است چون دلالی خود رو شغل پر درآمدی است

  • حمید حمید (21 بهمن 1398 ساعت 08:54)

    با سلام . به نظر شما مافیای ایران خودرو و سایپا با مافیای شورای رقابت و شورای قیمت و نمایشگاه داران این اجازه را میدن همچین اتفاقی بیفته . پس لطفا دل مردم را با شایعه خوش نکنید

  • سلامی سلامی (21 بهمن 1398 ساعت 08:49)

    ای کاش واردات آزادشود چون واقعا خودروسازی ما جراحی نیاز دارد الان کیفیت خودروهای جدید نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم پیداکرده چون خریداران مثلا پراید بیشتر پراید صبا ۸۹ به پایین را به ۱۳۱ مدل بالا ترجیح میدهند درمورد پژو وسمند هم به همین منوال است چون خودروسازان فقط به فکر سود جویی خودشان هستند من در یک شر کت تولیدی شاتون کار میکردم که در سال ۹۸ بی کیفیت ترین شاتونها که سالهای قبل ضایعات محسوب میشدند رابه مگاموتور ارسال میکند وکنترل کیفیت مگا موتور هم در این زمینه کاملا بی تفاوت است وهیچ گونه مرجوعی ویااخطار کیفی هم دراین زمینه نمیزند به این دلیل که به قطعه ساز بدهکار است ودرنهایت چه کسی ظرر میکند معلوم است مصرف کننده واقعی که باهزار گرفتاری یک پراید خریده است لطفا اطلاع رسانی کنید باتشکر