درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
شما راست مي گوييد دولت از فروش خودرو هيچ سودي نمي برد فقط دلالان و پشت پرده هاي مرتبط ب****************************در كل باهم سود مي برند .
چطور مي شود در كشورهاي غربي با نداشتن مواد اوليه صنعتي خودرو هاي پيشرفته و فوق پيشرفته با توجه به دلار 14000 توماني چنان گران نيست اما در كشور ايران قيمت محصولات خودرويي همچون پرايد و ديگر خودروهاي رده خارج چنان گران است كه بايد به حرف ها و ادعاهاي **** و *****************ر كه جيب ملت را نشان گرفتند تأسف خورد .
به هردری میزنندتااین واقعیت رو دروغ خطاب کنند
من خودم تولید کننده ام. اگه اون جوون رفته از توی بازار قطعات رو تهیه کرده و 32 براش تموم شده. قطعا همون قطعات برای کارخونه حدود 10 ملیون تمام میشه. شما نرخ قطعات رو توی بازار داری با قیمتی که دو خودروساز میخرن محاسبه میکنی. به جرات میگم کل قطعات پراید بیشتر از 10 ملیون نمیشه و الباقی هزینه ناکارامدی مدیران و هزینه های پرت و اضافی اوناست.
خودتی آقای به اصطلاح کارشناس، شاید این جون خیلی از چیزهایی که شما را میگی حساب نکرده، ولی شما هم هزینه ی بسیار پایین تولید انبوه یه کالا را به عمد حساب نمیکنی، هزینه راستین تولید یک خودرو در ایران یک چهارم بهایی هست که مردم پرداخت می کنن،
این پراید اگر در کشور کره تولید شود به قیمت 20 میلیون تومان به مردم فروخته میشود ,ولی ایرانیها 60 میلیون باید بخرند
یه زمانی منطقه آزاد تجاری بودم ، بهای یک خودروی یاریس صندوق دار در سال 2012 برابر با 11 میلیون و خورده ای بود در حالی که قیمت پلاک آزاد همون ماشین 39 میلیون بود !!!! تعرفه واردات 105% هستش ولی بجای فروش دوبرابر قیمت ، 3 برابر به مردم می فروختن !!!! پس امایی این وسط هستش و ......
اولا" قطعاتی که جوان مورد اشاره خریداری کرده بصورت تک فروشی تهیه کرده که بمراتب از خرید انبوهی که خودروساز از قطعه ساز انجام می دهد،گرانتر درآمده.
ثانیا" با توجه به اینکه تولیدات خودروساز بصورت انبوه می باشد بنابر این هزینه های گارگری-انرژی-بیمه و ...بصورت گلوبال محاسبه شده و بمراتب کمتر از هزینه های تولید یک خودرو بصورت تکی می باشد.
ثالثا" درخصوص خواب پول فرمودند که باید عرض کنم آیا سود پول مردم از بابت خودروهای پیش فروش شده چندین ماهه و یا ساله توسط شرکت را هم حساب فرموده و از هزینه های تولید کسر نموده اند؟
رابعا"آیا امکان دارد کلی گویی نفرموده و دقیقا" با جزئیات بفرمائید که 25 درصد هزینه های مالی و 15 درصد پرداختهای دولتی دقیقا" به چه مواردی و با چه درصدهائی پرداخت می گردد؟
خامسا" اعتراف می نمائید که قطعات بی کیفیت چینی و هندی وارد می گردد.اصولا" اگر بی کیفیت هستند و با جان انسان ها سرو کار دارند چرا شماها که مسئول هستید اقدامی هر چند در حد روشنگری در مقابله با واردات آنها نمی نمائیدو جلوی واردات آنها گرفته نمی شود؟
سادسا" یعنی خودروسازهای متعهد و خوب و با انصاف!!!! ما از این قطعات بی کیفیت چینی و هندی در تولید خودرو استفاده نمی کنند؟!!!!!
سابعا".........
ثامنا"...........
و...............
پس بهتر است مسئولین و خودروسازان محترم یک طرفه به قاضی نرفته و به شعور و فهم ملت احترام بگذارند.فکر نکنند که یه مدرک درپیتی با رانت و بدون سرکلاس درس رفتن داشتن دال بر دانش و همه چیز دانستن بوده و بقیه چیزی حالیشون نیست.آقایان مسئولین، بیش از 80 میلیون جمعیت کشور که اکثرشون هم تحصیل کرده و دارای مدارج عالی می باشند قابل احترام هستند،لصفا" به شعورشان توهین نکنید.لطفا"