1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی "هایما 8اس" ؛ شاسی بلند جدید چینی با طراحی متفاوت + قیمت

معرفی "هایما 8اس" ؛ شاسی بلند جدید چینی با طراحی متفاوت + قیمت

15 خرداد 1399
  • 7

قطعا یکی از محصولات "هایما" را در خیابان های کشورمان از نزدیک دیده اید؛ این برند چینی در مدل های اس7، اس7 توربو و اس5 توربو در بازار ایران عرضه شده و تقریبا فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

 

"هایما اتومبیل" فعالیت خود را از سال 1992 و بدنبال سرمایه گذاری مشترک کمپانی مزدا و طرف چینی فعالیت خود را در هاینان آغاز کرد. در سال 2006 گروه خودروسازی بزرگ فاو مالکیت این برند را به دست آورد اما همچنان فناوری مزدا در توسعه محصولات آن ادامه دارد.

نام هایما ترکیبی از محل شکل گیری این برند یعنی استان هاینان به علاوه نام مزدا است. لوگوی آن نیز به یک پرنده افسانه ای اشاره دارد که در حال عبور از خورشید است.

1.jpg

3.jpg
اما یکی از جدیدترین محصولات هایما، شاسی بلند 8اس است که ظاهرا روند نامگذاری قبلی این کمپانی را به چالش کشیده زیرا طبق رسم گذشته باید اس8 نامیده می شد اما این تغییر عمدی به ارائه یک محصول متفاوت از گذشته نیز اشاره دارد.

این محصول که شباهت زیادی به نسل جدید سانتافه از هیوندای دارد، اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگ های رونمایی شد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این محصول هایما نسبت به تولیدات قبلی این شرکت و به رغم کپی از هیوندای سانتافه، مشخصا شرایط بهتری دارد و مخاطب بدون نیاز به زمان برای عادت به نقایص طراحی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

4.jpg
هایما در رابطه با 8اس اشاره می کند که خودروی مذکور براساس پلتفرم HMGA ( خلاصه شده عبارت معماری جهانی هایما) توسعه یافته است. طول این خودرو برابر با 4565 میلیمتر، عرض 1850 میلیمتر، ارتفاع 1682 میلیمتر و فاصله بین محورها 2700 میلیمتر است.

پیشرانه

10.jpg

در بخش پیشرانه که هایما تاکید خاصی روی فناوری خود دارد، از نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ با 192 اسب بخار خروجی و گشتاور 293 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

با این موتور هایما طی 7.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و این رکورد یکی از دلایل نامگذاری 8اس برای شاسی بلند هایما محسوب می شود.

برخی دیگر از منابع به امکان سفارش موتورهای 1.2 لیتری هیبریدی توربو و 1.6 لیتری توربو با جعبه دنده دوکلاچه 7 سرعته نیز اشاره کرده اند.


کابین و امکانات هوشمند

11.jpg

از امکانات این محصول نیز می توان به دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، صندلی اسپرت، استفاده از مواد دارای بافت نرم برای کنسول مرکزی، نمایشگر لمسی عمودی روی کنسول ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، تریم کروم، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار خروج از خط، شناسایی علائم ترافیکی در جاده، کروز کنترل تطبیقی، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، نشانگر آمپر دیجیتال، تعویض دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم، صندلی ها با قابلیت تنظیم برقی و ... اشاره کرد.

5.jpg

قیمت پایه این محصول احتمالا از 12500 دلار آغاز و تا 18800 دلار بالا می رود.

 

 



نظرات

  • طاها طاها (16 خرداد 1399 ساعت 14:27)

    رینگ زشت و طراحی پشت ماشین هم هیچ زیبایی نداره

  • حیدری حیدری (16 خرداد 1399 ساعت 02:18)

    همین خودرو را وارد ایران کنید ولی قیمت آنرا دو برابر نکنید چون حرام است چون کشور اسلامی هستیم قیمتی که تولید کننده آن برابر با 350 میلیون تومان گذاشته لطفا شما 50 میلیون تومان سود خالص بکنید و به این مردم بفروشید نه زحمتی و نه دردسری

  • امید امید (15 خرداد 1399 ساعت 21:29)

    لطفا قیمت گذاری سایپا و ایران خودرو را برا مردم شرح بدین و ببینید دلیل یه ماشینی که چند سال پیش در دنیا از رده خارج شده چطوری با این قیمت دست مردم میرسه؟

  • روح اله روح اله (15 خرداد 1399 ساعت 16:38)

    الان اس ۷ هایما راتوایران میگن ۴۲۰تومان اس ۸زیر ۵۰۰نمیدن این ظالمها

  • علی علی (15 خرداد 1399 ساعت 13:15)

    با توجه به قیمت اعلامی در بهترین آپچشن اون حتی با نرخ دلار 18000 تومان معادل 350 میلیون تومان میشه . به خدا اگر همین رو داخل ایران خودرو مونتاژ کنند کمتر از 700 میلیون تومان به دست مصرف کننده بد بخت نمیرسه

    جمشید جمشید (15 خرداد 1399 ساعت 16:27)

    این خودرو اگه با این قیمت بیاد ایران ۳۶۰ ملیون هم گمرکی میخوره میشه ۷۲۰ ملیون حداقل دویست ملیون هم سود میاد روش تا یک ملبارد می‌رسد.

    Vvhh Vvhh (16 خرداد 1399 ساعت 00:03)

    کمتر از ۷۰۰؟؟!! اینا پراید میدن ۱۰۰ میلیون، اینو میدن ۲میلیارد