درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
خدا ****** شما مردم رو باعث میشود خودرو گرون بمونه
جمع کنید این جفنگیات رو.واردات خودرو را آزاد کنید تا ببینیم این دوتا حلبی ساز چطور ماشیناشون رو دستشون میمونه
عزیزان مصرف کننده، توجه کنید استفاده از این اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد حق هر ایرانیه. چون از یارانه ی خودرو، از عدم وارادات خودرو ایجاد شده. حالا شما که مصرف کننده ی واقعی هستی دلیل نمیشه به ی بنده خدایی که شرایط رو داره و برنده شده و دوست داره ماشین رو بفروشه ، ناراحت بشی. اونم حقشه. آیا شما برنده بشی با خودت فکر میکنی ماشین 120 میلیونی داره یا 70 میلیونی!؟! مصرف کننده ی واقعی رو به هیچ وجه نمیشه تشخیص داده. این روش هم ی عدالت پوپولیستیه. تنها راه برطرف کردن این موضوع هم تولید زیاد خودرو هست
باز هم حق به حقدار نرسید من هفت ساله میخام ماشین بخرم بعد این نا مردا اومدن با امتیازشون کاسبی راه انداختن البته کلا حیف پول به این ماشینای بی کیفیت البته حیفه ۹ سال کارم که پس اندازش شده این پول
این ملت از یک کنار همه دلالن ، تو بورس نگاه کنید ، تو مسکن ، تو خودرو ، هر جا سود داشته باشه تمام مردم با عزمی راسخ در صف هستند
باید با دفترخانه هابرخورد شود...اگر جریمه سنکین برای این کار در نظر گرفته شود دیگر دفترخانه ها جرات نوشتن قولنامه را ندارند.
به نظر من حذف شرط پیش پرداخت (نصف مبلغ خودرو) قبل از قرعه کشی ،اشتباه و صد در صد به ضرر خریداران واقعی بود ، چون اولاً تعداد ثبت نام کنندگان الکی (خریدارغیرواقعی) خیلی زیاد شد. بر اساس آمار و احتمال میشه حدس زد حداقل 50 درصد ثبت نام کنندگان پول نداشتن و در نتیجه حداقل 50 درصد افرادی که تو قرعه کشی برنده شدن یعنی 12000 نفر، پول نداشتن . حداقل نصف این افراد نتونستن ظرف 48 ساعت مبلغ 60 تا 90 ملیون رو جور کنن ، درسته که این مبلغ با تورم الان چیزی نیست ولی درآمد مردم هنوز به اندازه تورم بالا نرفته و به قول معروف به دلار نرسیده ،مثلاً از سال 97 تا الان حقوق کارمند هنوز 4 برابر نشده و جور کردن این پول برای طبقه متوسط سخته.
بنابراین نزدیک 5000 تا ماشین بلاتکلیفه که با در نظر گرفتن رزرو 10 درصد باز 2500 تا ماشین دست نمایندگی میمونه و به بنگاهدارها یا فک و فامیلا و دوستان میرسه. اما 5000 نفر دیگه تونستن قرض بگیرن یا با بنگاه دارها ، زد و بند کنند یا ماشین همسر و پدر و مادر رو بفروشن و در واقع ماشین خانواده رو نو کنند.
مثلاً خود من واقعاً لازم داشتم و کل پولش رو هم داشتم و ثبت نام کردم ویکی از فامیلا که وضع مالیش اصلاً خوب نیست و اسنپ کار میکنه ، به نام مادرش،باباش،همسرش،خواهرش،برادرخانمش و زن داداشش ، نوشت و گفت اگه برنده شدیم ،پرایدم رو 5تومن زیر قیمت میفروشم و طلاهای زنم رو هم میذارم روش و یه ماشین نو گیرم میاد و اگه نتونستم پولش رو جور کنم اونا میتونن امتیازش رو بفروشن و چهارپنج ملیون به جیب بزنن .
من پارس ثبت نام کردم پولش رو هم داشتم مصرف کننده هم هستم ولی این مدل که نمیشه ماشین دست مصرف کننده برسه شاید کلا ۲یا۳هزار تاش مصرف کننده بوده بقیش باز دست دلال میرسه باید قانون بزارن که اگه ماشین صفر تا یکسال بعد اگه زیر پای خریدار نباشه برا یکسال توقیف میشه این بهترین راهشه که کسی دنبال دلال بازی نره!
با سلام این خیانت است به آنهایی که شرایط کامل را دارند و پول کافی هم دارند . اینها برنده نشدند ولی کسانی که می خواهند از قانون سرپیچی کنند و قدرت خرید را هم نداشتند به واسطه ثبت نام کردن برنده شدند و حق ما ضایع گردید . چنانچه خودرو ساز این خودرو را تمام و کمال تحویل شخص واجد شرایط نکند و این خودر و دست دلال بیفتد به مردم عزیز ایران خیانت کافی را مرتکب شده است . و .....................
باید برای ارائه خدمات گارانتی به این خریداران، ارائه دادن کارت ملی و شناسنامه خریدار اصلی الزامی شود تا امکان این سواستفاده ها کمتر شود.
این فرآیندی که وزارت صمت و خودروسازها تعریف کرده اند به لحاظ شرعی و حقوقی با قوانین بالادستی سازگاری ندارد
1- در فرآیند قرعه کشی با بالا رفتن تعداد نفرات خانواده شانس برنده شدن افزایش می یابد (به عنوان مثال خانواده 5 نفره ای را سراغ دارم که همین الان چهار خودرو به نام پدر خانواده موجود است اما برای 4 عضو دیگر در قرعهکشی ثبت نام کرده اند)
2- اینکه علیرغم پرداخت کل ارزش خودرو منهای یک میلیون تومان ناقابل سند خودرو در رهن خودرو ساز می ماند بدون آنکه تسهیلاتی از سوی ایشان به خریدار ارایه شده باشد خالی از اشکال شرعی نبوده و میتوان آنرا تصرف مال غیر نیز محسوب نمود
3- ممانعت از فروش خودرو و حتی امتیاز آن به نوعی ممانعت از حق می باشد و از نظر شرعی و حقوقی درست نیست آنهم در شرایطی که ممکن است خریداران بعلت تلاطمات زندگی و یا ابتلاء افراد به بیماری و درگیری در پروسه درمان و ... دچار نیاز مالی و ضرورت فروش اموالشان شوند
4- در رابطه با افرادی که هم اکنون دارای خودرو مستعمل مثلا 15 ساله هستند امکان ثبت نام وجود ندارد که ناقض حقوق شهروندی است
اما یک راهکار شاید مناسب پیشنهادی:
تعیین سقف برای مجموع تعداد خودرو هر خانوار
به تعداد اعضای بالای 18 سال دارای گواهینامه خانواده
مثلا در یک خانواده چهار نفری دارای 2 فرزند زیر 18 سال حداکثر مالکیت 2 خودرو (با عمر کمتر از 10 سال) بعنوان سقف تعیین و در صورت دارا بودن این تعداد امکان ثبت نام جدید وجود نداشته باشد