1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نگاهی به چالش قطعات تقلبی در بازار خودروی کشور

نگاهی به چالش قطعات تقلبی در بازار خودروی کشور

21 تیر 1399
  • 1

با توجه به افزایش قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار، سخنگوی اتحادیه قطعات یدکی خودرو با بیان اینکه نظارت بر بازار به تنهایی از عهده اتحادیه خارج است، از دولت و گمرکات خواست به این ماجرا ورود کرده و با نظارت بیشتر در مبادلات تجاری، مانع از ورود این قطعات شوند.

سید مهدی کاظمی گفت: سال‌هاست قطعات تقلبی در بازار لوزام یدکی وجود دارد و ما برای از بین بردن آن همواره در تلاش هستیم، اما این تلاش به تنهایی کارساز نیست و همکاری دولت، سازمان صمت، گمرکات کشور و سازمان استاندارد  را هم می‌طلبد. 

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، ضمن تاکید بر اینکه قطعات بی‌کیفیت سبب شده هزینه‌های مشتریان نیز بالاتر رود، گفت: مصرف‌کنندگان مانند بیماری که هم از بیماری خود و هم از هزینه‌های درمان، رنج می‌کشد، با خرید این قطعات تقلبی علاوه براینکه قطعه بی‌کیفیت خریداری کرده و هزینه داده است، ظرف مدت کوتاهی دوباره با خرابی خودرو مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای کنترل قطعات تقلبی به کمک نهادهای مختلف نیاز است؛ اگر دولت شامل گمرک، وزارت صمت و سازمان استاندارد به ما به عنوان اتحادیه کمک کند، ما می‌توانیم بازار را کنترل و این‌گونه قطعات بی‌کیفیت تقلبی را حذف کنیم. 

کاظمی در رابطه با منشأ و راه ورود این قطعات به کشور گفت: راه ورود این قطعات از کشورهای مختلفی است که با ایران معاملات دارند؛ متاسفانه برخی افراد به سبب سودجویی خود، تقلبی‌ها را سفارش‌گذاری می‌کنند تا کالایی ارزان‌تر تهیه و با قیمت کالای اصلی در بازار بفروشند.

 وی در مورد افزایش نرخ ارز بر قیمت قطعات نیز تاکید کرد: با توجه به رشد بی‌سابقه نرخ ارز و اینکه قطعات وارداتی بوده و به ارز وابسته‌اند، قیمت‌ها در بازار رشد کرده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • شیر علی شیر علی (21 تیر 1399 ساعت 13:58)

    جگرمن خون شد یک استپر ایساکویی امداد خودرو بهم داد اصلا کار ماشین بدتر شد با بدبختی یه اصل مگنت مارلی فرانسه پیدا کردم دست سازندش درد نمکنه عالی عالی شد - کاش جنس اصلی تو بازار فراوان بشه قربون توتال و ولئو فرانسوی