نیسان GT-R احتمالاً یکی از سالخوردهترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب میشود زیرا اولین نمونهٔ تولیدی این گودزیلای ژاپنی در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷ به نمایش درآمد و چند ماه بعدازآن وارد بازار شد. هرچند GT-R در طول عمر خود چندین بهروزرسانی را تجربه کرده است اما بااینحال گرد پیری کاملاً بر چهرهٔ آن نشسته و دیگر نمیتواند آنطور که باید با رقبای تازهنفس به نبرد بپردازد؛ اما طولی نمیکشد که بتوانیم نسل جدید GT-R را ببینیم زیرا حداقل میدانیم توسعهٔ نسل جدید گودزیلا در برنامهٔ تولیدات آیندهٔ نیسان قرار دارد.
مدیر ارشد عملیاتی نیسان «اشوانی گوپتا» به اتوموتیو نیوز گفته است که این شرکت در حال بازسازی گستردهٔ محصولات خود در آمریکا است و این برنامه شامل GT-R هم میشود. طبق این گزارش، نیسان هماکنون مشغول بازطراحی GT-R است که این پروژه میتواند در سال ۲۰۲۳ به نتیجه برسد.
این یعنی تنها دو سال با دیدن گودزیلای جدید فاصله داریم که این در مقیاس GT-R زمان کوتاهی محسوب میشود. علاوه بر این، به گفتهٔ اتوموتیو نیوز، نیسان در حال بررسی قوای محرکهٔ هیبریدی پرفورمنس محور برای GT-R جدید است اما این یک سیستم KERS یا بازیابی انرژی جنبشی خواهد بود. این در حالی است که خودروی مسابقهای لمانز نیسان یعنی GT-R LM Nismo هم از همین تکنولوژی استفاده میکند.
هردو ادعای فوق با گزارشهای قبلی سال گذشته مغایرت دارند زیرا در آن گزارشها گفته شده بود که GT-R هیبریدی نخواهد شد و نسل کنونی آن تا سال ۲۰۲۷ روی خط تولید باقی خواهد ماند؛ اما سال گذشته، سال گذشته بود و عوامل زیادی مثل کنار رفتن کارلوس گوسن میتوانند روی تصمیمات نیسان تأثیر گذاشته باشند. هماکنون، نیسان به خود آمده و برای بهبودی کامل تلاش میکند و خوشحالیم میشنویم که این برند ژاپنی پرچمدار جذاب و دوستداشتنی خود را فراموش نکرده است.