1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ظاهر خشن کیا اسپرتیج جدید لو رفت!

ظاهر خشن کیا اسپرتیج جدید لو رفت!

اسپرتیج جدید، خشن تر از هر زمان +‌عکس
3 آبان 1399
  • 1

حدود یک ماه پس از نخستین عکس لو رفته از مراحل آزمون اسپورتیج جدید 2022 کیا، رندر منتشر شده برای این خودرو تغییر عمده در طراحی آن را نشان می‌دهد.

می‌دانیم که شرکت خودروسازی کیا (KIA) مشغول توسعه‌ی نسل جدید خودروی شاسی‌بلند کامپکت (Compact SUV) معروف خود، اسپورتیج (Sportage) است. در حالی که در آگوست (مرداد) امسال با حضور خودروی آزمون اسپورتیج در خیابان‌های کره‌ی جنوبی، جزئیات بسیار اندکی از این کراس‌اوور (Crossover) جدید منتشر شده بود اما از آن به بعد این خودروساز کره‌ی جنوبی کار تحقیق‌و‌توسعه‌ی خودروی خود را بسیار محرمانه انجام داده است، هرچند تایید شد که این خودرو در آوریل سال آینده تولید خواهد شد.

با کنار هم گذاشتن قطعات کوچک این پازل و این نکته که اسپورتیج جدید از هیوندای توسان نیز الهام گرفته است، AtchaCars تصویری از شکل ظاهری اسپورتیج ۲۰۲۲ ارائه داده است که به نظر منطقی می‌رسد و امید می‌رود که نسخه‌ی نهایی واقعا شبیه به همین رندرها باشد.

این طراح توضیح داده که انتظار دارد مشخصات کلی اسپورتیج جدید در بدنه‌ی جانبی بسیار شبیه به هیوندای توسان باشد اما نمونه‌ی اولیه در جزئیات کمتر چشمگیر خواهد بود. برای نمونه خطوط منحنی‌های گلگیرها، نرم‌تر و ساده‌تر خواهد بود.

شاید حتی بتوان کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ و هیوندای توسان را تا اندازه‌ای شبیه به لامبورگینی اوروس (Lamborghini Urus) دانست که در بدنه‌ی آن از اشکای مثلثی اغراق‌آمیز استفاده شده است.

به نظر می‌رسد که اکنون زمان آن رسیده که همتای این CUV لامبورگینی، یعنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ نیز فناوری‌های تازه‌ای را به‌کار بگیرد. هرچند خودروی آزمون اسپورتیج با نوارهای سراسری مشکی پوشانده شده بود، اما چنین بدنه‌ای، مانع از ارائه‌ی رندر خودرو توسط AtchaCars نشده است.

با توجه به اینکه تصویر دیجیتالی بر پایه‌ی عکس مخفی واقعی خودرو ساخته شده، بنابراین باید نگاهی دقیق به طراحی اسپورتیج ۲۰۲۲ داشته باشد. در طراحی خودروی جدید کیا، منحنی‌های نرم بدنه جای خود را به خطوط کمی شکسته‌تر داده است. علاوه بر این در طراحی از جلوپنجره‌ی بزرگی استفاده شده است و چراغ‌های LED نیز شاخص‌تر هستند.

تفاوت بارز این مدل با مدل خروجی، سقف منحنی، آینه‌های روی درها و بخش عقبی کوپه‌مانند است. این خودروی ۲۰۲۲ با نام موقت NQ5 که می‌تواند بیانگر نسل پنجم اسپورتیج باشد، احتمالاً بر پایه‌ی همان پلتفرم توسان جدید است که آن را کمی بزرگ‌تر از قبل می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده، پیشرانه‌ی اسپورتیج ۲۰۲۲ به منطقه‌ی عرضه بستگی دارد. برای نمونه مدل‌های اروپایی قصد استفاده از موتور سنگین ۱.۶ لیتری توربوشارژر را دارند، علاوه بر اینکه مدل هیبریدی نیز دردسترس خواهد بود. بسیاری از خودروها در این حوزه موتورهای دیزلی خود را با فناوری هیبرید جایگزین می‌کنند و به احتمال زیاد، کیا نیز برای کاهش تولید آلاینده‌ها چنین کاری خواهد کرد.

2022-kia-sportage-rendered-also-looks-like-a-lamborghini-urus_5.jpg

در آمریکا موتور استاندارد کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ باید ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم باشد که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته نیز همراه آن است در حالی که چهارچرخ متحرک بودن (AWD) آن به عنوان یک انتخاب دردسترس خواهد بود. همچنین، هرچند با عرضه‌ای دیرتر، اما می‌توان انتظار یک اسپورتیج جی‌تی (Sportage GT) را داشت که دارای یک موتور توربوشارژر با خروجی ۲۵۰ تا ۳۰۰ اسب بخار خواهد بود.

2022-kia-sportage-rendered-also-looks-like-a-lamborghini-urus_1.jpg



نظرات

  • محمد محمد (3 آبان 1399 ساعت 13:24)

    یعنی امکان داره بیاد ایران چون حجم موتورش هم 2.5 اون قانون مسخره جلوشو نمیگیره