1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال قیمت گذاری مجدد خودروهای داخلی در حاشیه بازار!

احتمال قیمت گذاری مجدد خودروهای داخلی در حاشیه بازار!

قیمت خودروهای داخلی آزاد می شود!؟
3 آبان 1399
  • 6

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس اعلام کرد: کارگروه مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و به‌زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد.

علیرضا رزم‌حسینی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور تصریح کرد: باید شرایط را برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت‌پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم کنیم. 

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم برای سرمایه‌گذاری در خودرو به‌عنوان یک کالای مصرفی بادوام، ضرورت دارد این محصول مهم با استراتژی مشخصی در میزان تولیدات و کیفیت، عرضه شود.  وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: درخصوص هر یک از این موضوعات به‌صورت مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی و برنامه‌ریزی لازم هستیم و خوشبختانه کمیسیون همکاری بسیار خوبی در این حوزه با وزارت صمت داشته است. 

رزم‌حسینی اعلام کرد: به زودی طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو ارائه خواهد شد.  وی تاکید کرد: با توجه به اهداف تعیین شده در این طرح مشترک، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامانی که وجود دارد بتوانیم عبور کنیم.  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت‌هایی که توانمندی لازم را در این عرصه دارند در دستور کار داریم تا بتوانیم انحصار موجود را از بین ببریم.

به گزارش ایران جیب، برخی شنیده ها حاکی است علیرضا رزم‌حسینی، وزیر تازه‌وارد صنعت، معدن و تجارت قصد دارد طرح قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار را به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برده و مجوز اجرای آن را بگیرد.

تصویب این طرح به معنای حذف نرخ‌گذاری دستوری خودرو است و شرکت‌های خودروساز احتمالا مجاز به تعیین قیمت محصولات خود چند درصد زیر نرخ بازار خواهند شد.

اگر این اتفاق رخ بدهد، ضمن به حداقل رسیدن فاصله قیمت کارخانه و بازار خودروها، دلالی و واسطه‌گری نیز به سمت صفر شدن میل خواهد کرد و حتی آن طور که خودروسازان وعده داده‌اند، منحنی قیمت به مروز زمان و با رشد تولید و عرضه نزولی خواهد شد.

منبع شاتا


نظرات

  • حسین حسین (6 آبان 1399 ساعت 14:17)

    قیمت کارخونه که بره بالا چه تضمینی هست که قیمت بازار بیاد پایین؟ خب قیمت بازار هم دوباره به همون نسبت میره بالا.

  • محمد رضا محمد رضا (4 آبان 1399 ساعت 11:50)

    آره شما راست میگید. تا حالا جیب دلالها رو پر میکردید حالا که نوبت به من مصرف کننده واقعی از طریق قرعه گشی شده میخواید جیب خودتونو از پول ما پر کنید. تاوان انحصار طلبی و بی عرضه گی شما دولتمردان رو مردم بدبخت باید پس بدن. اینکه بهتون میگن کاسبان تحریم واقعا لایقتون هست.

  • مسعود مسعود (4 آبان 1399 ساعت 08:12)

    عجب... قیمت کارخانه رو ببرن بالا که برسه به بازار، که کارخانه دارها بشکن بزنن
    قیمت کارخانه بره بالا که به بازار برسه در ادامه بازار هم میره بالا
    همه کارخانه دارها رزم حسینی رو دوره کردن و تشویق میکنن دودش میره تو چشم مردم

  • علی علی (3 آبان 1399 ساعت 14:03)

    عالیه این موضوع که الان دو ساله ما منتظریم مسئولین تصمیم بگیرند . خیلی عالیه . دو ساله هر رزو افزایش قیمت و درنهایت این شد قیمتگذاری خودرو . اگر تولید داخلی است و حمایت از داخلی سازیست قیمت دلار چه تاثیری بر روند تولید داخلی دارد ؟ تولید داخلی اگر هست قیمت ارز چه ارتباطی به تولید داخلی دارد؟ بنابر این یا مرز باید باز شود و یا تولید داخلی بدون تاثیر گذاشتن ارز باشد.

  • میثم میثم (3 آبان 1399 ساعت 12:36)

    بابا قیمت را آزاد کنید و عوارض خودرو های خارجی هم بردارید ما که راضی به ضررتون نییستیم ولی شما راضی به ضرر ما هستید.مرز هارو بستید همش هم میگید قیمت آزاد باشه.خودتون مشکل عقلی دارید نه مردم

  • احد احد (3 آبان 1399 ساعت 08:24)

    اره خیلی خوبه قیمتها رو مثل قیمت بازار چند برابر کنید تا قیمت کارخانه و بازار نزدیک هم باشند و در این بین مردم بیشتر حال کنند.مسئولین خدوم مردم آفرین!!!!آفرین>>>>>>>>>>>>>>>>>>