1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش 50 تا 60 درصدی تقاضا در بازار موتورسیکلت!

کاهش 50 تا 60 درصدی تقاضا در بازار موتورسیکلت!

9 آبان 1399
  • 2
  • 9552

محمد خادم منصوری در گفت‌وگویی در مورد بازار موتورسیکلت اظهار داشت: در شش ماه گذشته حدود 20 درصد قیمت موتورسیکلت بالا رفته است،و امکان افزایش بیشتر وجود نداشت اما چون خریدار کاهش پیدا کرده بیش از این گران نشده است.

وی افزود: تقاضای موتور بین 50 تا 60 درصد کاهش پیدا کرده است. فعلا که ارز قیمت تقریبا ثابتی دارد، برنامه‌ای برای افزایش قیمت موتور سیکلت وجود ندارد.

وی در مورد واردات موتور از چین تصریح کرد:‌ فعلا واردات موتور تنها از چین امکانپذیر است و از کشورهای دیگر کمی سخت شده است. اگر بخواهیم از اندونزی یا مالزی موتورسیکلت وارد کنیم، با قیمت بالا تمام می‌شود. از همین روی شاید حدود 85-90 درصد واردات موتورسیکلت از چین است. تعداد واردات ما حدود 150 تا 200 هزار عدد است، قبلا میزان واردات ما حدود 400 تا 500 هزار موتورسیکلت بود.

 

منصوری در مورد کیفیت موتورسیکلت‌های وارداتی از چین گفت:‌ الان دیگر اینطور نیست که هر جنس بی‌کیفیتی بتواند وارد شود. خریدار خیلی احتیاط می‌کند و از طرف دیگر موتورسیکلت خدمات پس از فروش دارد، تولیدکننده هم مایل نیست که جنس بی‌کیفیت عرضه کند.

وی در ادامه افزود: واردات موتورسیکلت از هند که قبل از تحریم‌ها موتورسیکلت‌های باکیفیت  و حدود 45-50 درصد کل نیاز ایران را تامین می‌کرد تقریبا به صفر رسیده است. البته فکر می‌کنم اگر کمی تولیدکنندگان ما حمایت شوند مشکل موتورسیکلت ما را برطرف کند. ما تولید‌کنندگانی داریم که توان تولید موتورسیکلت باکیفیت‌تر از هندی را دارند ولی نیاز به حمایت دارند.

محمد خادم منصوری در مورد موتورسیکلت‌های برقی گفت:‌ اگر هوای پاک واقعا مهم است، دولت محترم باید به موضوع موتورسیکلت برقی ورود و سوبسیدی ارائه کند. همینطور از تجار بخواهد که موتورسیکلت‌های باکیفیت بیاورند. موتور سیکلت 10- 15 میلیون تومانی موتوری نیست که بتواند توجه مصرف‌کننده را به خود جذب کند، باید کیفیت موتورسیکلت برقی بالا و باطری قوی داشته باشد. در این مورد باید کار کارشناسی زیادی انجام شود.

وی در این مورد افزود‌:‌ در مورد موتورسیکلت برقی فعلا اقدامی نشده است، فقط کارخانه‌دارها را موظف کرده‌اند که تعدادی موتور سیکلت برقی تولید کنند، اما متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیستند. موتورسیکلت برقی به خاطر خدمات، خریدار زیادی هم ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران در پایان اظهار داشت: قوانین دست‌وپا گیر گمرک باید کمی کاهش یابد چون قشر موتورسیکلت‌سوار بخش ضعیف جامعه هستند. با این قیمت بالا، مردم دیگر فکر تغییر موتور نیستند بلکه بدنبال تعمیر آن هستند که آن نیز نیاز به قطعات دارد.

منبع ایلنا



نظرات

  • مهدی مختاری 291 مهدی مختاری 291 (10 آبان 1399 ساعت 16:53)

    کسی موتورسیکلت نمی خره چون امنیت جانی و روانی نداره؛ چون به دردسرش نمی ارزه؛ چون اجازه استفاده کردن از اون رو نداره؛ چون مدام باید در حال فرار باشه؛ چون مأموران محترم نیروی انتظامی مدام جلوی موتورسوارها رو می گیره و بدون اینکه از آن ها بپرسد جُرم شان چیست موتورسیکلت شان را توقیف می کنه. من خودم قبلاً موتورسیکلت داشتم و در پیک موتوری کار می کردم اما مأموران محترم نیروی انتظامی اینقدر من را اذیت کردند تا بالاخره مجبور شدم موتورسیکلتم را با قیمت خیلی ارزان بفروشم. به نظر من همۀ موتورسیکلت های دنیا به روی هم، هزار تومان هم نمی ارزد.

  • ناشناس ناشناس (9 آبان 1399 ساعت 11:45)

    باسلام نه بیست درصد بگو هشتاد درصد گران شده صریح بگو