1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. با جدیدترین پیکاپ سایز بزرگ بازار ایران؛ جک تی8 بیشتر اشنا شوید + عکس

با جدیدترین پیکاپ سایز بزرگ بازار ایران؛ جک تی8 بیشتر اشنا شوید + عکس

10 آذر 1399
  • 5

سال های طولانی بود که بازار وانت در ایران منحصر به خودروهایی نظیر نیسان زامیاد، وانت مزدا، وانت پیکان، وانت آریسان و وانت پراید 151 بود و در رده وانت هایی که هم قابلیت کار را در خود داشته باشد و هم گزینه مناسبی برای رانندگی شهری و برون شهری باشد، این بازار انحصاری در دست تویوتا و وانت هایلوکس بود.

یکی از اولین شرکت هایی که با معرفی یک محصول جدید به بازار ایران، نامی برای خود دست و پا کرد شرکت آمیکو بود که با عرضه پیکاپ آسنا توانست سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

آخرین شرکتی که تصمیم دارد تا وارد این سگمنت شود نیز کرمان موتور است که متولی تولید محصولات جک در ایران شناخته می شود. کرمان موتور از اواسط سال گذشته برنامه هایی برای تولید پیکاپ سایز بزرگ جک تی 8 در این شرکت داشته است که به صورت جسته و گریخته مطالب و تصاویری را از این محصول جدید درسایت car.ir  منتشر کرده ایم.

جک در بازار ایران، کار خود را با سگمنت سدان آغاز کرد و پس از آن با معرفی اس یو وی جک اس5 و کراس اوور جک اس3 توانست سبد محصولات خود را متنوع تر کند و در ماه های آینده، سبد محصولات جک در ایران با معرفی پیکاپ اسپرت و مدرن تی 8 کامل تر نیز خواهد شد.

 

3.jpg

امروز در بازار ایران، برند جک توانسه است به واسطه سبد متنوع محصولات این شرکت، طیف متنوعی از کاربران را به سوی خود جذب کند و این همان استراتژی است که خودروسازان چینی در سال های اخیر در پیش گرفته و پیشرفت زیادی نیز کرده اند.

استراتژی شرکت های خودروساز چینی بر اساس یک محصول برای هر سلیقه به سرعت توانست تا پای آنان را به فراسوی مرزهای چین از آمریکای جنوبی تا غرب آسیا باز کند.

ایران همواره یکی از بازارهای مهم برای خودروسازان چینی محسوب می شود که از اهمیت زیادی برخوردار است و جک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معرفی پیکاپ سایز بزرگ جدید جک در ایران و در حالی که صنعت خودرو با تحریم مواجه است خود گوبای اهمیت بازار ایران برای جک است.


طراحی ظاهری پیکاپ تی8

پیکاپ جک تی8 در دسته پیکاپ های متوسط قرار دارد که در مدل دو کابین وارد بازار ایران می شود و رقبایی همچون آمیکو آسنا و پیکاپ فوتون تونلند را در برابر خود می بیند.

در طراحی جلوی پیکاپ جک تی 8 با جلوپنجره آلومینیومی بزرگ و لوگوی 3 تکه جک مواجه می شویم که شباهت هایی با پیکاپ جی ام سی را تداعی می کند و دو پروژکتور بزرگ در پایین ترین قسمت سپر جلو جانمایی شده است.
در بالای سپرها یک نوار سیاه رنگ پلاستیکی تعبیه شده است که در قسمت جلو تا پایین سپر ادامه دارد و به نظر می رسد که نشان دهنده زاویه حمله این پیکاپ در مسیرهای آفرودی و صعب العبور باشد.

در قسمت عقب با طراحی ساده تری روبرو هستیم. چراغ های مستطیل شکل عمودی، باربند اسپرت مشکی از جنس پلاستیک سخت و کف پوش پلاستیکی بخش بار و روی سپر عقب، جزئیات پیکاپ تی 8 در بخش پشتی خودرو را نشان می دهد.
8.jpg


طراحی داخلی پیکاپ جک تی 8

در داخل کابین با یک طراحی نسبتا ساده و مشابه به هایلوکس مواجه می شویم که به صورت ترکیبی از چرم و پلاستیک ساخته شده است.

در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور لمسی بزرگ قرار دارد که زیر آن کنترلرهای دایره ای خودرو قرار گرفته است و در میان دو کنترلر دایره ای، سایر دکمه های کنترل آپشن های خودرو قرار دارد.

فضای بین دو سرنشین جلو به وسیله یک زیردستی بزرگ و چرمی جدا می شود که جنسی شبیه به روکش های صندلی خودرو دارد.
 

5.jpg

7.jpg

مشخصات فنی پیکاپ تی8

پیکاپ جک تی 8 با پیشرانه 1997 سی سی با توان 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر که از دورهای پایین در دسترس است راهی بازار می شود که این قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل خواهد شد.

جک تی8 با فرمان هیدرولیک و ترمزهای 4 چرخ دیسکی با رینگ های 18 اینچی تراش خورده به بازار می آید در حالی که سیستم تعلیق جلوی خودرو، مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و سیستم تعلیق عقب نیز غیر مستقل و از نوع فنر تخت خواهد بود. نسبت محور عقب این پیکاپ جک، 4.1 است.

4.jpg

تجهیزات ایمنی جک تی 8

پیکاپ جک تی8 در بخش تجهیزات ایمنی خودرو با دست پر وارد بازار می شود که می تواند در رقابت با رقبا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

پیکاپ جک تی8 مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل فشار باد تایرها، سنسور عقب و دوربین دنده عقب است.

امکانات رفاهی پیکاپ تی 8 نیز در سطح مناسبی قرار دارد و ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، چراغ زنون، آینه های برقی با گرمکن، فرمان چرمی، کلید های کنترلی روی فرمان و بلوتوث تنها بخشی از این امکانات است.

در نهایت آنچه قطعی به نظر می رسد این است که باید در آینده ای نزدیک منتظر پیکاپ جک تی 8 در بازار باشیم.

1 حجم موتور (سی سی) 1997
2 استاندارد آلایندگی Euro V (یورو 5)
3 حداکثر قدرت (HP/RPM) 174 اسب بخار در دور موتور 5000 دور در دقیقه
4 حداکثر گشتاور (NM/RPM) 290 نیوتن متر در طیف دور موتوری 1800 الی 4000 دور در دقیقه
5 جعبه دنده 6 سرعته دستی
6 سیستم فرمان هیدرولیکی
7 سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
8 سیستم تعلیق جلو:مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ عقب:غیر مستقل از نوع فنر تخت
9 حجم مخزن سوخت (لیتر) 76
10 حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 150
11 سایز چرخها مجهز به رینگ 18 اینچ آلومینیومی
12 طول خودرو (میلی متر) 5325
13 عرض خودرو (میلی متر) 1880
14 ارتفاع خودرو (میلی متر) 1830
15 فاصله دو محور (میلی متر) 3090
16 وزن خالص (کیلوگرم) 1965
17 وزن بار مجاز (کیلوگرم) 840
18 نوع اتاق دو کابین

 

سایر مشخصات و امکانات :

*صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در 4 جهت
*شیشه بالابر برقی Power Window
*گرمکن شیشه عقب
*تهویه مطبوع دستی
*محافظ قسمت بار
*رکاب جانبی
*چراغ روشنایی در روز
*تریم داخلی مشکی
*سیستم پخش MP5 با ورودی USB
*دارای 6 بلندگو
*Bluetooth
*عایق درب موتور
*جک بادی نگهدارنده درب موتور
*کروز کنترل
*سیستم ورود بدون کلید
*استارت دکمه ای
*اتولایت
*تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
*چراغ های جلو زنون
*چراغ های عقب LED
*مه شکن جلو و عقب
*آینه های جانبی با تنظیم برقی و دارای گرمکن
*فرمان هیدرولیکی با پوشش چرمی)
*قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
*کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
*تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
*کامپیوتر سفری
*صندلی چرمی
*صندلی راننده با تنظیم دستی در 6 جهت
*سیستم ترمر ضد قفل ABS
*سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
*سیستم کمکی ترمز اظطراری BOS
*سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
*سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
*سیستم کنترل کشش TCS
*سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC
*سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
*سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS
*کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
*قفل مرکزی و قفل خودکار
*سیستم ضد سرقت
*قفل ایمنی کودک
*سنسور پارک عقب
*دوربین دنده عقب

 

 



نظرات

  • امیر امیر (10 آذر 1399 ساعت 00:38)

    فضای بین دو سرنشین جلو به وسیله یک زیردستی بزرگ و چرمی جدا می شود که جنسی شبیه به روکش های صندلی خودرو دارد .... !!!!!!
    خیلی آپشن خاصیه که ما باید بریم از چین بیاریم؛ مرز تکنولوژی و شکافتید با این امکانات
    شما این اسباب بازیاتونو فقط با نوشتن این چرندیات و اراجیف بافتن برا سایر محصولات مگه اینکه بتونید بفروشید

  • امیر امیر (10 آذر 1399 ساعت 00:34)

    با سلام ... متن با اغراق زیادی نوشته شده ... بازار در انحصار برند خاصی نیست و در کلاس خودروهایی شبیه به هایلوکس محصولاتی همچون کاپرا؛ فوتون ؛ وینگل ۵ ؛ لندمارک ؛ وانت دیار خودرو قبلا ساخته شده ... چین تمامی بازار ها را رصد می‌کند و محصولاتش در کشورهای جهان بدون تکنولوژی و بدون صنعت به فروش می رسه مثل بنگلادش؛ اندونزی و ایران ولی جالبه این خودرویی که اینقدر با اغراق در موردش تبلیغ کردید تو کشور خودشون فروش نداره و چینی ها برند های اروپایی رو ترجیح میدهند ... علت استقبال ایرانی ها از محصولاتی مثله وانت زامیاد دوام و کیفیت ساخت بالای محصوله تولیدیه و تامین قطعات آسان و هزینه تعمیر نگهداری پایینه ... اتومبیل یه وسیله تزئینی مثل اسباب بازی نیست ؛ تمام این ماشین چینی ها که بابت مونتاژشون از کشور ارز خارج میشه ؛ وقتی یه پوسته سپرش میشکند برای تامینش مکافات داره مصرف کننده؛ بگذریم از کیفیت ساخت پایین و عمر کوتاه قطعات مصرفی و قیمت کزایی ؛ تمام آپشن ها و امکاناتی که در متن ذکر شد رو یه دنا هم داره پس انتظار می‌ره قیمتش هم مثل دنا و حدود ۱۶۰ تومن باشه ... البته چین ید طولانی در ساخت اسباب بازی داره ولی تو خودرو کلا عمر صنعتش به ۱۰ سال نمی‌رسه و طبق گزارشات کیفی سازمان استاندارد خودروهای چینی ۲ الی ۳ ستاره کیفی حداکثر می گیرند و البته با قیمت به مراتب گزاف تر از ماشین های ایرانی با ۴ یا ۵ ستاره کیفی ... برای خریداراش طلب صبر میکنیم

    radman radman (10 آذر 1399 ساعت 20:05)

    ادعای شما در مورد قطعات یدکی ماشین چینی تا چند سال پیش درست بود، اما حالا کافیه مثلا قیمت قطعات دنا پلاس چراغ یا سپر جلو یا حتی قطعات فنی رو با ماشین رقیبش مثل آریو مقایسه کنید، در کمال تعجب قطعات سمند بزک شده بسیار گرانتر از این خودروی چینی هست، در کنار این‌ها صحبت از کیفیت کردید که نشان میده تجربه‌ای از کیفیت ایرانی‌های جدید ندارید یا اطلاعاتی در مورد کیفیت چینیا ندارید. ما در ایران زندگی می‌کنیم همین برندهای چینی دست چندم هم اگر نبودند الان همین مقدار جزیی تنوع و رقابت رو هم نداشتیم، بعد شما استاندارد آی اس کیو آی جمهوری اسلامی رو دقیقا با کدوم استانداردبین المللی مقایسه کردی؟؟؟؟

    امیر امیر (11 آذر 1399 ساعت 12:46)

    ممنون از شما که آریو رو با دنا در یک سطح قرار دادید؛ ولی از حیث مقایسه؛ این مقایسه صحیح نیست چراکه قیمت آریو درب کارخانه با دنا درب کارخانه اختلافی در حدود ۲ برابر دارند
    از حیث کیفیت؛ کیفیت خودش به چند شاخه دسته بندی میشه؛ عمر و دوام قطعات؛ کیفیت متریال خام مصرفی؛ کیفیت مراحل ساخت ؛ کارایی محصول و .... ؛ در تمام موارد گفته شده کیفیت مثلا چراغ از نمونه ی چینی در رده ی بالاتری قرار دارد؛ حین مراحل ساخت قطعات اصلی و مورد تآیید شرکت های استاندارد ساز داخلی نظیر ساپکو و سازه گستر؛ سازنده قطعه موظف است در هر مرحله از مونتاژ ؛ ایستگاه های کنترل و نظارت را احداث کند تا بتواند تاییدیه لازم شرکت های استاندارد ساز داخلی رو دریافت کنه؛ در نهایت قیمت فروش بر اساس محاسبه ی کل هزینه ها به علاوه ۷ درصد سود است؛ که از این میزان عوارض عرف کشور مثله مالیات کسر میشه؛ در کشوری که صنعت از ارزان ترین نیروی کار در جهان و ارزان ترین قیمت انرژی استفاده می کنه و محصول استاندارد که چند مرحله به اون نظارت و بازرسی کیفی انجام شده ؛ قابل مقایسه با محصولی که معلوم نیست از چه متریال جهت ساخت و طی چه فرآیندی ساخته شده و آیا اصلا هنگام واردات تحت سنجش کیفی قرار گرفته یا نه و ضمنا قیمت این کالا ضمن هزینه های تولید و مالیات؛ شامل هزینه انتقال از چین به ایران و گمرک و ... نیز شده نیست....
    منظور شما از قطعه ی سمند بزک شده رو متوجه نمیشم
    بهتره قبل از اظهار نظر ابتدا اطلاعات خودتون رو کامل کنید تا با اینگونه پرسش ها سواد و شعور خود را زیر سوال نبرید

    امیر امیر (11 آذر 1399 ساعت 12:57)

    چنانچه واردات محصولات چینی برای رقابت با محصولات ایرانی و تنوع بازار وارد شده ؛ سوالی که پیش میاد اینه که آین خودروها چرا اولا در استاندارد رسمی کشور که برای ارزیابی همه ی خودروها یکسانه؛ امتیاز کمتری دریافت می کنند ؛ از طرف دیگه اگر استاندارد ساخت این خودرو ها در سطح بین المللیه ؛ چرا صرفا به کشورهایی مثل اندونزی؛ هند؛ بنگلادش؛ و ... صادر میشن؟ علتش در میزان آلایندگی و کیفیت ساخت پایینه؛ از طرف دیگه ؛ هدف از واردات آیا رقابت پذیر کردن صنعت داخلیه؟ خوب چرا خودروی چینی؟ مگه خودروهای تراز اول دنیا تو مملکت ما نیست؟ ثانیا چرا با این قیمت های گزاف؟ چرا روی افزایش قیمت های اونا نظارت و شفاف سازی نیست؟ و از همه مهمتر؛ در کشوری ما آیا شرایط ایجاب می کنه که ارز بدیم خودرویی با کیفیت کمتر از خودروهای ایرانی وارد کنیم؟ آیا منابع کشور نمیتونه صرف مسائل حیاتی تر بشه؟
    صرفا به نظرم افراد محدودی در کشور از این مسئله صاحب منفعت میشوند ؛ افرادی که مستقیم و یا غیر مستقیم توانایی واردات و فروش این ماشین ها رو دارن
    در نهایت حتی مصرف کننده هم ضرر زیادی میکنه؛ اولیش افت قیمت بسیار هنگام فروش؛ نبود خدمات و قطعات مصرفی؛ گران بودن لوازم مصرفی؛ سوم عدم سازگاری محصول با شرایط اقلیمی کشور ما که هزینه ی نگهداری رو می بره بالا