درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
فضای بین دو سرنشین جلو به وسیله یک زیردستی بزرگ و چرمی جدا می شود که جنسی شبیه به روکش های صندلی خودرو دارد .... !!!!!!
خیلی آپشن خاصیه که ما باید بریم از چین بیاریم؛ مرز تکنولوژی و شکافتید با این امکانات
شما این اسباب بازیاتونو فقط با نوشتن این چرندیات و اراجیف بافتن برا سایر محصولات مگه اینکه بتونید بفروشید
با سلام ... متن با اغراق زیادی نوشته شده ... بازار در انحصار برند خاصی نیست و در کلاس خودروهایی شبیه به هایلوکس محصولاتی همچون کاپرا؛ فوتون ؛ وینگل ۵ ؛ لندمارک ؛ وانت دیار خودرو قبلا ساخته شده ... چین تمامی بازار ها را رصد میکند و محصولاتش در کشورهای جهان بدون تکنولوژی و بدون صنعت به فروش می رسه مثل بنگلادش؛ اندونزی و ایران ولی جالبه این خودرویی که اینقدر با اغراق در موردش تبلیغ کردید تو کشور خودشون فروش نداره و چینی ها برند های اروپایی رو ترجیح میدهند ... علت استقبال ایرانی ها از محصولاتی مثله وانت زامیاد دوام و کیفیت ساخت بالای محصوله تولیدیه و تامین قطعات آسان و هزینه تعمیر نگهداری پایینه ... اتومبیل یه وسیله تزئینی مثل اسباب بازی نیست ؛ تمام این ماشین چینی ها که بابت مونتاژشون از کشور ارز خارج میشه ؛ وقتی یه پوسته سپرش میشکند برای تامینش مکافات داره مصرف کننده؛ بگذریم از کیفیت ساخت پایین و عمر کوتاه قطعات مصرفی و قیمت کزایی ؛ تمام آپشن ها و امکاناتی که در متن ذکر شد رو یه دنا هم داره پس انتظار میره قیمتش هم مثل دنا و حدود ۱۶۰ تومن باشه ... البته چین ید طولانی در ساخت اسباب بازی داره ولی تو خودرو کلا عمر صنعتش به ۱۰ سال نمیرسه و طبق گزارشات کیفی سازمان استاندارد خودروهای چینی ۲ الی ۳ ستاره کیفی حداکثر می گیرند و البته با قیمت به مراتب گزاف تر از ماشین های ایرانی با ۴ یا ۵ ستاره کیفی ... برای خریداراش طلب صبر میکنیم
ادعای شما در مورد قطعات یدکی ماشین چینی تا چند سال پیش درست بود، اما حالا کافیه مثلا قیمت قطعات دنا پلاس چراغ یا سپر جلو یا حتی قطعات فنی رو با ماشین رقیبش مثل آریو مقایسه کنید، در کمال تعجب قطعات سمند بزک شده بسیار گرانتر از این خودروی چینی هست، در کنار اینها صحبت از کیفیت کردید که نشان میده تجربهای از کیفیت ایرانیهای جدید ندارید یا اطلاعاتی در مورد کیفیت چینیا ندارید. ما در ایران زندگی میکنیم همین برندهای چینی دست چندم هم اگر نبودند الان همین مقدار جزیی تنوع و رقابت رو هم نداشتیم، بعد شما استاندارد آی اس کیو آی جمهوری اسلامی رو دقیقا با کدوم استانداردبین المللی مقایسه کردی؟؟؟؟
ممنون از شما که آریو رو با دنا در یک سطح قرار دادید؛ ولی از حیث مقایسه؛ این مقایسه صحیح نیست چراکه قیمت آریو درب کارخانه با دنا درب کارخانه اختلافی در حدود ۲ برابر دارند
از حیث کیفیت؛ کیفیت خودش به چند شاخه دسته بندی میشه؛ عمر و دوام قطعات؛ کیفیت متریال خام مصرفی؛ کیفیت مراحل ساخت ؛ کارایی محصول و .... ؛ در تمام موارد گفته شده کیفیت مثلا چراغ از نمونه ی چینی در رده ی بالاتری قرار دارد؛ حین مراحل ساخت قطعات اصلی و مورد تآیید شرکت های استاندارد ساز داخلی نظیر ساپکو و سازه گستر؛ سازنده قطعه موظف است در هر مرحله از مونتاژ ؛ ایستگاه های کنترل و نظارت را احداث کند تا بتواند تاییدیه لازم شرکت های استاندارد ساز داخلی رو دریافت کنه؛ در نهایت قیمت فروش بر اساس محاسبه ی کل هزینه ها به علاوه ۷ درصد سود است؛ که از این میزان عوارض عرف کشور مثله مالیات کسر میشه؛ در کشوری که صنعت از ارزان ترین نیروی کار در جهان و ارزان ترین قیمت انرژی استفاده می کنه و محصول استاندارد که چند مرحله به اون نظارت و بازرسی کیفی انجام شده ؛ قابل مقایسه با محصولی که معلوم نیست از چه متریال جهت ساخت و طی چه فرآیندی ساخته شده و آیا اصلا هنگام واردات تحت سنجش کیفی قرار گرفته یا نه و ضمنا قیمت این کالا ضمن هزینه های تولید و مالیات؛ شامل هزینه انتقال از چین به ایران و گمرک و ... نیز شده نیست....
منظور شما از قطعه ی سمند بزک شده رو متوجه نمیشم
بهتره قبل از اظهار نظر ابتدا اطلاعات خودتون رو کامل کنید تا با اینگونه پرسش ها سواد و شعور خود را زیر سوال نبرید
چنانچه واردات محصولات چینی برای رقابت با محصولات ایرانی و تنوع بازار وارد شده ؛ سوالی که پیش میاد اینه که آین خودروها چرا اولا در استاندارد رسمی کشور که برای ارزیابی همه ی خودروها یکسانه؛ امتیاز کمتری دریافت می کنند ؛ از طرف دیگه اگر استاندارد ساخت این خودرو ها در سطح بین المللیه ؛ چرا صرفا به کشورهایی مثل اندونزی؛ هند؛ بنگلادش؛ و ... صادر میشن؟ علتش در میزان آلایندگی و کیفیت ساخت پایینه؛ از طرف دیگه ؛ هدف از واردات آیا رقابت پذیر کردن صنعت داخلیه؟ خوب چرا خودروی چینی؟ مگه خودروهای تراز اول دنیا تو مملکت ما نیست؟ ثانیا چرا با این قیمت های گزاف؟ چرا روی افزایش قیمت های اونا نظارت و شفاف سازی نیست؟ و از همه مهمتر؛ در کشوری ما آیا شرایط ایجاب می کنه که ارز بدیم خودرویی با کیفیت کمتر از خودروهای ایرانی وارد کنیم؟ آیا منابع کشور نمیتونه صرف مسائل حیاتی تر بشه؟
صرفا به نظرم افراد محدودی در کشور از این مسئله صاحب منفعت میشوند ؛ افرادی که مستقیم و یا غیر مستقیم توانایی واردات و فروش این ماشین ها رو دارن
در نهایت حتی مصرف کننده هم ضرر زیادی میکنه؛ اولیش افت قیمت بسیار هنگام فروش؛ نبود خدمات و قطعات مصرفی؛ گران بودن لوازم مصرفی؛ سوم عدم سازگاری محصول با شرایط اقلیمی کشور ما که هزینه ی نگهداری رو می بره بالا