1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از ب‌ام‌و ۳۲۰e و ۵۲۰e پلاگین هیبریدی جدید + عکس

رونمایی از ب‌ام‌و ۳۲۰e و ۵۲۰e پلاگین هیبریدی جدید + عکس

12 بهمن 1399
  • 1

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی گسترده محصولات در فصل بهار، ب‌ ام ‌و قبلاً از نسخه دیزلی M440d xDrive و M5 CS جدید رونمایی کرده است. هم‌اکنون باواریایی ها محصولاتی برای دوستداران قوای محرکه الکتریکی شده تدارک دیده و اقدام به معرفی سری ۳ و ۵ پایه در لباس پلاگین هیبریدی کرده‌اند.

کمپانی ب ام و یکی از محبوب ترین برندهای خودرویی در بازار جهانی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این شرکت با بررسی سلایق مختلف مشتریان خود حرکت به سمت خودروهای پاک را آغاز کرده و بعد از موفقیت در سری آی خودروهای خود اقدام به طراحی و معرفی نسخه های برقی از مدل های پرتقاضای خود مثل سری ۳ و سری ۵ کرده است.

bmw-520e-sedan.jpg
این دو خودرو که به ترتیب ۳۲۰e و ۵۲۰e نام گرفته‌اند دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرکب از نیروگاه ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و واحدی الکتریکی بوده و خروجی ترکیبی ۲۰۵ اسب بخاری دارند. همکاری پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی باعث ایجاد لذت رانندگی خاص محصولات الکتریکی و همچنین راندمانی برجسته می‌شود.

bmw-320e-touring-2.jpg

این قدرت در حالت استاندارد از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اما سیستم چهار چرخ محرک xDrive سفارشی نیز در دسترس می‌باشد. این مجموعه حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته و برد الکتریکی آن بین ۵۰ تا ۶۱ کیلومتر برای ۳۲۰e و ۵۲ تا ۶۱ کیلومتر برای ۵۲۰e می‌باشد.

هر دو مدل موردبحث به‌صورت سدان و استیشن واگن در دسترس می‌باشند. صرف‌نظر از نوع بدنه، یک باتری ۱۲ کیلووات ساعتی وجود دارد که با استفاده از شارژر ۳.۴ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۲.۶ ساعت شارژ کرد. شارژ کامل نیز حدود ۳.۶ ساعت طول می‌کشد.

bmw-520e-2.jpg

البته از نظر پرفورمنس انتظار هیچ‌گونه رکوردشکنی‌ای را نداریم زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل ۳۲۰e برابر با ۷.۶ ثانیه بوده ولی برادر بزرگ‌تر شتاب ۷.۹ ثانیه‌ای دارد. البته مدل‌های استیشن چند دهم ثانیه کندتر هستند.

قرار است این دو خودرو در ماه مارس عرضه شوند و اگر مشتریان در آلمان زندگی کنند هر دو مدل را می‌توانند به عنوان محصولی الکتریکی ثبت کنند. این امر باعث ایجاد مزیت‌هایی برای تردد در معابر عمومی از جمله پارک رایگان در برخی مناطق خواهد شد. دو محصول پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و مشمول تخفیف ۵۰ درصدی مالیات سازنده می‌شوند.

bmw-320e-sedan-3.jpg

منبع پدال


نظرات

  • میثم میثم (12 بهمن 1399 ساعت 11:01)

    ماهیچ ما نگاه