1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ایساکو درباره آتش سوزی در داشبورد خودرو هشدار داد

ایساکو درباره آتش سوزی در داشبورد خودرو هشدار داد

7 اسفند 1399
  • 0

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) نسبت به استفاده غیرمجاز از جافندکی از سوی برخی دارندگان خودرو که سبب بروز آتش‌سوزی در قسمت داشبورد و کنسول وسط خودروها می‌شود،‌ هشدار داد. 

در این اطلاعیه عنوان شده است، برخی از دارندگان محصولات ایران‌خودرو علاوه بر بهره‌برداری از قابلیت اصلی و استاندارد جافندکی خودرو، برای فعال‌سازی برخی تجهیزات مانند انواع شارژرهای موبایل، انواع مانیتور، پمپ باد، پخش MP۳ ،GPS ، یخچال و ... از این ابزار استفاده می‌کنند.

 با توجه به حوادث گزارش‌شده ناشی از استفاده غیر استاندارد از این قابلیت، تاکید می‌شود نصب و استفاده تجهیزات غیرمرتبط از طریق جافندکی مجاز نیست و هرگونه عواقب احتمالی بر عهده مالک و راننده خودرو است و شرکت ایران‌خودرو مسوولیتی در این زمینه نخواهد داشت. 

ایساکو در این اطلاعیه عنوان کرده، در دفترچه‌های راهنمای خودروها بر عدم استفاده غیرمجاز از جافندکی تاکید شده و این تجهیز صرفا برای استفاده از فندک است و نصب و استفاده دیگر تجهیزات قابل استفاده و غیراستاندارد توسط راننده و سایر سرنشینان خودرو، مغایر با استانداردهای ایمنی تعیین‌شده برای خودروهای ایران‌خودرو است.



نظرات