درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
علت اصلی زیاندهی ایرانخودرو تحمیل نیروهای سفارشی از سمت مجلس و سایر ارگانها به بدنه ایرانخودرو می باشد شخصاً یک روز جلوی درب ایرانخودرو بودم برای استخدام هرکسی اسم یه دکتر مهندس از مجلس و سایر قوا میبرد و داخل میشد ولی اونایی که کسی رو نداشتن بهشون میگفتن برین باهاتون تماس میگیریم(همون دنبال نخود سیاه) پس این همه نیروی سفارشی هزینه دارد و آقایون برای بقای خود مجبورن پذیرای نیروهای سفارشی باشن که برای کار نیومدن اومدن حقوق توپ بگیرن بروند.
مهمترین مشکل نیروی سربار است ، نه حرف های الکی که نوشتید .شرکت کیا 33255نفر پرسنل دارد و ونسبت تولید به پرسنل آن 85 است . شرکت هیوندای 63099نفر پرسنل دارد و نسبت تولید به پرسنل 75 است .
اما و اما شرکت ایران خودرو با داشتن 54000 نفر پرسنل ،نسبت تولید به پرسنل فقط عدد شرم آور 7 است . سایپا نیزبا داشتن 39304 نفر پرسنل، نسبت تولید به پرسنل عدد 6 است و پارس خودرو با 7345پرسنل ،نسبت تولید به پرسنل عدد 8 است .
این وضع افتضاح را به پاداش های نجومی ، ماموریت های الکی خارج از کشور و... اضافه کنید .
مثل این میماند که یک مغازه 10 متری با دخل پایین 20 نفر پرسنل حقوق بگیر داشته باشد ، اینچنین سیستمی حتما محکوم به نابودی و ورشکستگی است .
تعدادی حاصل ازدواج فامیلی از طرف وابستگان دولتی به عنوان مدیر منصوب میشن بعد گندکاری پشت گندکاری هست که توی این شرکت ها بوجود میاد و تاوان حماقتش رو مردم ایران می دند
علت زیان سنگین و همیشگی خودروسازان کشور چیست؟
ج: خباثت
خوب یهو می نوشتی علت زیان دهی خودروسازان خباثت آنهاست؛ که منم میومدم زیرش بنویسم : تکبیییییییر
این ضرر حرف شماست یا حرف خودرو سازان ! حقیقت این است مردمی که گرانی های وحشتناک خودرو را با پوست و گوشت خود احساس کرده اند باید نظر بدهند .
واقعا دلیل این نوع ادبیات چیه؟ مگه خودروسازان جزو صنعت نیست؟ چرا همه انتقادات با خودروسازان شروع میشه؟ تراکتور سازان مثلاً چرا نه؟ این همه ساله تراکتور تولید میشه نه تنوع میدن ؛ حتی چراغشم عوض نکردن؛ هیچ انتقادیم نمیشه؟ واقعا چرا؟
باید تعدیل نیرو کنن و خودشون کوچیک کنن مثه تمام خوروسازهای دنیا مردم نباید هزینه تولید گران اینها رو بدن
کارخانه کیا 33255 نفر پرسنل دارد نسبت تولید به پرسنل 85 است .کارخانه هیوندا 63099 نفر پرسنل دارد نسبت تولید به پرسنل 75 است .
شرکت ایران خوردو 54000 نفر پرسنل دارد!!! نسبت تولید به پرسنل فقط 7 است !!!!!
شرکت سایپا 39304 نفر پرسنل دارد !!!! نسبت تولید به پرسنل فقط عدد خنده دار 6 است !!!
خوب با این شرایط میخواهید سود هم بدهد ، زیان انباشت نداشته باشید؟
50 درصد کارکنان این دو شرکت خصوصا در قسمت های اداری هیچ کاری انجام نمیدهند وفقط حقوق میگیرند . خوب با این شرایط شده یک مویز و چهل قلندر معلومه سود نمیده . تعداد کارکنان و نسبت تعداد کارگر با مدیران رو با شرکتهای خارجی مقایسه کنید ،وضع افتضاح رو میبینید .
میشه تو یک بقالی مغازه 10 متری ، 15 نفر کارکنن همشون هم حقوق های تپل بگیرند و آخر ماه ورشکسته نشوند ؟
بار ها مسئولان این شرکت ها اعلام کردن تابع تصمیمات کلان در راس امور مدیریتی اند؛ این استخدام ها هم بر میگرده به تصمیمات اشتباه در سنوات گذشته؛ همون موقع که به صورت دستوری ابلاغ کردن باید جذب نیرو کنند؛ در واقع ایجاد اشتغالی صورت نگرفت؛ کاری که یه نفر میتونست انجام بده رو دادن دست چند نفر؛ ضررش رو هم تولید کننده متحمل شد؛ جالبه الان تولید کننده متهم شده!