درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
یه سوال داشتم؛ چرا علی رغم اینکه دست اندر کاران چه در سطح مدیران خرد و کلان و چه در سطح مدیران قانون گذار؛ با مشکلات این حوزه آشنا هستند؛ تصمیم جدی برای رفع این موانع گرفته نمی شود؟
مگر گفته نمی شود که نحوه ی قیمت گذاری موجب زیان این بنگاه اقتصادی شده؛ پس چرا اصلاح قانون انجام نگرفته یا حداقل موقتا تا پیدا شدن بهترین راه حل ممکن آیا نمی توان با یک اصلاحیه یا ابلاغیه جلوی ضرر بیشتر این بخش از صنعت را گرفت؟؟
با تشکر
یه سوال داشتم؛ چرا علی رغم اینکه دست اندر کاران چه در سطح مدیران خرد و کلان و چه در سطح مدیران قانون گذار؛ با مشکلات این حوزه آشنا هستند؛ تصمیم جدی برای رفع این موانع گرفته نمی شود؟
مگر گفته نمی شود که نحوه ی قیمت گذاری موجب زیان این بنگاه اقتصادی شده؛ پس چرا اصلاح قانون انجام نگرفته یا حداقل موقتا تا پیدا شدن بهترین راه حل ممکن آیا نمی توان با یک اصلاحیه یا ابلاغیه جلوی ضرر بیشتر این بخش از صنعت را گرفت؟؟
سلام و احترام
البته که برند های خوبی در آلمان و ژاپن هم وجود دارد؛ ولی عوض کردن محصولات مثلاً فرانسوی و چینی با ژاپنی و آلمانی و کره ای در اصل مسئله تفاوتی ایجاد میکند؟
خیر ؛ باز هم ما مجبور به استفاده از ماشین هایی هستیم که اونها برایمان انتخاب می کنند؛ باز هم مشکل تامین قطعات وجود خواهد داشت؛ باز هم در صورت تحریم آنها اختیار عمل به تعهداتشان را نخواهند داشت و ...
چاره در به کارگیری تمامی ظرفیت های ممکن با هدف رسیدن به جایگاهی که اونا بیان از ما بخوان براشون خودرو تولید کنیم. صرف عوض کردن پیمانکار به نظرم دردی دوا نمی کند؛ صرفا به مشت دلال میرن؛ یه مشت دلال دیگه میان؛
هر خودروسازی در هر کجای جهان بیاد تو ایران سرمایه گذاری کنه باعث پیشرفت صنعت خودروسازی ایران میشه به غیر از خودروسازان چینی که فقط بلدن کپی کاری کنند و موقعی هم که به کمکشون نیاز داری بدعهدی می کنند و همکاری نمی کنند به نظر من یکی از عوامل عقب ماندگی صنعت خودروسازی ایران در جهان خودروسازان چینی است باید کامل با خودروسازان چینی قطع همکاری کرد و به جاش با خودروسازان مطرح جهان مانند بنز بی ام و تویوتا همکاری کنید .
سلام و احترام
به نظرم این مسئله صحیح نیست؛ هیچ برندی با انجام این کار انتقال دانش فنی انجام نمی دهد. شاید با آمدن برند های معتبر ؛ برای تامین قطعات ؛ قطعه سازان ناگزیر به ارتقاء ماشین آلات و تجهیزات شوند؛ ولی باز هم قطعات تولیدی ارتقا پیدا میکنند و هیچ تکنولوژی بدین وسیله به کشور منتقل نمیشه و در نهایت این مشکلات چند سال دیگه تکرار خواهد شد.