1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 207 دو رنگ، گنجشکی به رنگ قناری؟

207 دو رنگ، گنجشکی به رنگ قناری؟

3 اسفند 1400
  • 2

207 هاچبک دو رنگ جدیدترین خلاقیت ایران خودرو برای جلب نظر مشتریان خود است! معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در گفتگو با خبرنگاران گفت: «مزیت 207 هاچبک اتوماتیک دورنگ استفاده از تکنولوژی به کار رفته در خط رنگ این خودرو است که موجب افزایش کیفیت رنگ شده، ضمن آنکه نصب قطعات تزئیناتی خاص در فرآیند تولید، زیبایی این محصول را دوچندان کرده است.» وی افزود: «این خودرو علاوه بر سطح تجهیزات مناسب، مجهز به موتور tu5p و گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که باعث چالاکی خودرو شده و سبب رضایت مشتریان خواهد شد.»

اگر چه ارتقای کیفی خودروها اقدامی قابل تحسین است، اما مشکل اینجاست که در حالی که خودروسازان دنیا در حال حرکت سریع به سمت استفاده از تکنولوژی های جدیدی مثل موتورهای الکتریکی، سیستم خودران، چراغ‌های هوشمند، تایرهای بدون باد و ... هستند، اقدام خودروسازان داخلی به معرفی خودروهای به ظاهر جدید صرفا با تغییر رنگ و بهبودهای جزئی در عملکرد، قدری عجیب به نظر می رسد.  

 

79f85e32-4a90-4bd8-8776-b38f4192e4d4-756x470.jpg

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه گفت: «موتور TU5P پژو ۲۰۷ دو رنگ، نسل جدید موتور TU5 است که هم پرقدرت است و هم میزان مصرف سوخت آن منطبق با استانداردهای زیست محیطی است. این موتور هم چنین نسبت به موتور TU5 از بهبود عملکرد ۵ تا ۷ درصد، در توان و گشتاور برخوردار است.»

البته هنوز معلوم نیست که تغییرات اعمال شده روی موتور TU5 چه تغییری در استهلاک آن ایجاد خواهد کرد. برای قضاوت در این مورد باید عملکرد آن در طول زمان سنجیده شود.   

206 دورنگ.jpg



وی با تاکید بر این‌که این موتور دارای مزایای متعددی است، خاطرنشان کرد: «اضافه شدن CVVT یا زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاک‌های داخل موتور، ارتقای آلایندگی به یورو پنج، کاهش مصرف روغن و بهبود شتاب‌گیری خودرو از نقاط قوت موتور نصب شده بر روی خودروی پژو ۲۰۷ هاچ بک اتوماتیک دو رنگ است.» رحیمی با اشاره به ویژگی‌های گیربکس شش سرعته AT جدید افزود: «این نوع گیربکس دارای ویژگی‌های خاص و متعددی مانند کاهش دور موتور، کاهش سطح صدای موتور، کارکرد مناسب و عدم فشار بر موتور به ویژه در سرعت های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه، کاهش مصرف سوخت، بهبود کیفیت و حس رانندگی بهتر است.»

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، یادآور شد: «تغییرات متعددی در بدنه و تزیینات این خودرو صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به سقف و اسپویلر در صندوق قرمز، بدنه مشکی یا سفید، غربیلک فرمان چرمی دو رنگ قرمز و مشکی، قطعات دکوراتیو روی داشبورد با طرح هارمونی، صندلی هایی با طرح و دوخت متناسب با طرح بدنه و قطعات تزییناتی قرمز اشاره کرد.»

وی افزود: «نشان ۲۰۷ روی پشت سری صندلی‌های جلو، قاب دستگیره‌های داخلی با طرح هارمونی، گردگیر دسته دنده با دوخت قرمز، ضرب‌گیرهای درهای جانبی قرمز، دستگیره های جانبی قرمز، قاب دور چراغ های مه شکن جلو قرمز، قاب آیینه‌های جانبی قرمز، قاب چراغ پلاک عقب قرمز، رینگ مشکی و شبکه هواکش روی در موتور قرمز از دیگر تغییرات صورت گرفته و تزیینات به کار رفته در این محصول به شمار می‌روند.»

امید است که خودروسازان داخلی نیز تحولات صنعت خودروسازی جهانی را رصد کرده و همگام با آن، به جای اکتفا به بهبود در تزئینات و رنگ خودرو، به دنبال دستیابی به فناوری های جدید و ارتقای کیفیت ساخت و عقب نماندن از استانداردهای جدید صنعت خودرو باشند.



نظرات

  • لطفا لطفا (6 اسفند 1400 ساعت 13:37)

    سلام ،تاموقعه ای که تخلف گسترده در یک شرکت بزرگ با چشم پوشی مسئولین فعالیت می کند ،مظلومین و مردم چه دفاعی از خود جز گلایه به حق به گوش نا شنوا!! ،چه می توانند بکنند؟

  • کوردش کوردش (3 اسفند 1400 ساعت 21:25)

    ایران خودرو چهار تا موتور مشابه هم داره! واقعا چرا؟ جز هزینه بی خود!
    خوب یکیش رو بردار روش کار کن و برای همه ماشین ها از همون استفاده کن و دنبال مدرن سازی و کم حجم کردن و کم مصرف کردن باش
    چه دلیلی داره موتور پیکان رو حجیم کنیم برا اریسان؟
    خوب همون ef7 رو استفاده کنید
    یا چه دلیلی به ادامه تولید موتور قدیمی 405 و یا به روز کردن tu5 هست؟


    فساد و ناکارامدی در این خودروسازی موج میزند.