1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی داچیا از داستر فیس لیفت جدید مدل 2022 + عکس

رونمایی داچیا از داستر فیس لیفت جدید مدل 2022 + عکس

6 تیر 1400
  • 0

داچیا در حال معرفی به روزرسانی میان دوره ای برای کراس اوور کوچک داستر خود است که مجموعه ای از تغییرات را در داخل و خارج ایجاد می کند.

داستر در ایران با برند رنو شناخته می شود و این خودرو در نسخه ۲ لیتر با دو نوع تک و دو دیفرانسیل وارد کشور ما شده است .

با شروع از قسمت بیرونی، این مدل دارای چراغ های جلوی تغییر یافته با یک چراغ LED جدید روشنایی روز به شکل Y است که اولین بار در سدان لوگان 2021 و هاچ بک ساندرو مشاهده شد.

Dacia-Duster-2022-1280-27.jpg
در داخل، داشبورد تجدید نظر شده است تا بتواند سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی هشت اینچی را در خود جای دهد. داچیا همچنین برای راحتی بیشتر تکیه گاه های جدیدی تعبیه کرده است. روکش صندلی نیز با فیس لیفت کاملاً تغییر کرده است، در حالی که کنسول مرکزی 70 میلی متر (2.7 اینچ) به عقب کشیده می شود.

Dacia-Duster-2022-1280-0d.jpg

مهمترین تغییر در زیر کاپوت، استفاده از گیربکس اتوماتیک شش سرعته و دو کلاچه است. با این وجود جعبه دنده EDC فقط در ترکیب با پیشرانه جلو و موتور بنزینی 150 اسب بخار موجود است. در صورت نیاز به پیشرانه چهار چرخ محرک، همان موتور می تواند از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به هر دو محور نیرو ارسال کند.

Dacia-Duster-2022-1280-2e.jpg
فعلاً خبری از پیشرانه هیبریدی نیست، اما مشتریانی که از نظر بودجه می توانند از پس هزینه های اقتصادی برآیند، می توانند داستر ECO-G 100 را مجهز به مخزن 50 لیتری مایع گاز مایع (LPG) انتخاب کنند. ظرفیت بار آن همانند مدل سوخت بنزین است و دامنه بهتری نسبت به قبل ارائه می دهد در حالی که انتشار CO2 را با یک موتور بنزینی سنتی 9.5 درصد کاهش می دهد. نسخه دوگانه سوز از همان ضمانت سازنده بهره مند می شود و فواصل یکسان خدمات رسانی با داستر معمولی را دارد.



نظرات