1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تکذیب توقف تولید 5 محصول ایران خودرو!

تکذیب توقف تولید 5 محصول ایران خودرو!

30 مرداد 1400
  • 1

عصر روز گذشته خبری مبنی براینکه "براساس گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید پنج محصولن پژو 206 تیپ ۵، سمند سورن ELX، رانا، پژو پارس اتوماتیک! و ۲۰۷ صندوق دار دنده ای متوقف شده است"، منتشر شد.

شنیده شد که محصولات مذکور از لیست تولید این خودروساز حذف شده و طبق اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صمت، ایران خودروساز بزرگ، تولید این پنج محصول سواری خود را در تیرماه سال جاری متوقف کرده است.

این خبر از جایی شکل گرفت که طبق آمار وزارت صمت، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، هیچ پژوی 206 تیپ 5 تولید نشده است و این در حالی است که در بهار سال 1399 در مجموع بالغ بر 6250 پژو 206 تیپ 5 تولید شده بود. همچنین تولید سمند سورن ELX و پژو پارس LX با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک طی چارماهه ابتدایی امسال ثبت نشده است. پژو 207 صندوقدار با گیربکس دستی و رانا که به ترتیب در بازه چهارماهه نخست سال گذشته تولید بالغ بر 340 دستگاه و 178 دستگاه را ثبت کرده بودند، در بازه چهار ماهه ابتدایی سال جاری در سبد تولیدات ایران‌خودرو قرار نداشته‌اند.

در پی انتشار و دست‌ به دست شدن این خبر، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای این موضوع را به صورت کلی تکذیب و اعلام کرد: تولید سورن، پارس، پژو 207، پژو 206 و رانا را با به‌روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و مورد نظر و خواست مشتریان انجام‌ می‌دهد.

در اطلاعیه این خودروساز آمده است که براساس راهبردهای فعلی گروه صنعتی ایران‌خودرو و نیازمندی‌های بازار و مشتریان، تولید برخی محصولات این خودروساز با اعمال بهبود و ارتقای برخی امکانات رفاهی و ایمنی به تولید می‌رسد. این اقدام در سنوات گذشته نیز معمول بوده و پس از اعمال تغییر و بهبود در محصولات، کدهای جدیدی به آن‌ها اختصاص یافته است؛ تولید رانا پلاس، سورن پلاس و خانواده 206 و 207 از مصادیق اخیر در بهبود محصول و تعریف کد جدید است. در آینده نیز روند بهبود و ارتقای سطح محصولات متناسب با نیاز بازار در تمامی تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه خواهد داشت.

206 و 207 های با سقف دورنگ! و راناپلاس سقف شیشه‌ای به بازار می‌آیند...

همچنین ایران‌خودرو از ارتقا بسیار شگرف در محصولات خود خبر داده و اعلام کرده است که علاوه بر ادامه تولید 206 تیپ 2، قرار است دو محصول 206 و 207 با سقف‌های دو رنگ و شیشه‌ای به بازار عرضه شود. همچنین در خودروی رانا نیز علاوه بر راناپلاس، رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و مجهز به گیربکس شش سرعته روانه بازار خواهد شد.



نظرات

  • علی علی (30 مرداد 1400 ساعت 12:07)

    خر همون خره
    فقط پالونش عوض شده.
    و البته با چسبوندن یه پلاس به آخر اسم گاری و اضافه کردن یه مشت آپشن چینی ده‌ها میلیون گرونتر به ملت قالب میکنن.
    تنها امیدمون اینه که با گران‌ شدن وحشتناک خودرو رکود در بازار به قدری عمیق بشه که این گاری‌سازها حتی با وام‌های دولتی هم نتونن سرپا بمونن و برای همیشه ورشکست بشن و کارگرای زحمتکش این صنعت در شرکت‌های واقعا خصوصی مشغول به کار بشن.
    این آرزوی بسیاری از مردم رنج‌کشیده از صنعت گاری‌سازیه ایرانه.