1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. مزایده روشی جدید برای فروش در خودروسازان کشور

مزایده روشی جدید برای فروش در خودروسازان کشور

مزایده روش جدید فروش در خودروسازان کشور
11 آبان 1400
  • 6

دو خودروساز بزرگ کشور اوضاع اقتصادی مناسبی ندارند و چشم  امید به وزارت صمت بسته اند تا تعیین قیمت خودرو به شکل دستوری توسط این وزارت خانه لغو شود. در این بین ایران خودرو و سایپا معترض به قیمت های اعلامی در بهار امسال از طرف شورای رقابت هستند و اعتقاد دارند که می بایستی قیمت های اعلامی به بهای تمام شده تولید محصول نزدیک و برابر  شود. تراز مالی هر دو شرکت منفی با زیان انباشته بسیار زیاد همراه می باشد و برای نجات از این وضعیت اقدام هایی دردست انجام دارند . یکی از این اقدامها فروش اموال مازاد و برگزاری مزایده در فروش برخی از محصولاتشان است.

همزمان با اجرای طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری خودروسازان که طبق ادعای خودشان این طرح‌ها برای آنها زیان دارد این بار روش فروش مزایده هم آغاز شده است. در طرح مزایده محصولات به قیمت نزدیک به بازار آزاد فروخته می شود و این خودروها مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند.

در مزایده جدید منتشر شده اعلام شده بود که «هفتادوهشتمین مرحله مزایده عمومی خودروهای سایپا، از روز چهارشنبه ۵ آبانماه ۱۴۰۰ فعال شده است. ثبت نام در مزایده سایپا به مدت ۴ روزه ادامه داشته و نهایتا در روز یکشنبه ۹ آبانماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۵، به پایان می‌رسید.»

در این مرحله از مزایده اینترنتی سایپا، مشتریان امکان خریداری ۲۳۸ خودرو مزایده‌ای را داشتند که مدل‌های آنها عبارت بودند از: پراید ۱۵۱ معمولی ، پراید ۱۵۱ پلاس، پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۳۲، پراید صبا دوگانه سوز، تیبا هاچبک،تیبا صندوقدار معمولی، تیبا صندوقدار پلاس، تیبا صندوقدار دوگانه سوز، ساینا دنده‌ای، ساینا اتوماتیک، کوییک دنده‌ای، کوییک اتوماتیک پلاس، چانگان CS35 اتوماتیک، کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک، کیا ریو، زانتیا ۲۰۰۰ اس ایکس، نیسان ماکسیما، زوتی Z300 وارداتی،آریو ۱۶۰۰ دنده‌ای، آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک، رنو تندر ۹۰، برلیانس ۲۳۰، برلیانس V5 و وانت نیسان زامیاد.

این مزایده در سامانه اینترنتی مزایده سایپا به نشانی https://auc.saipacorp.com انجام شده است و احتمالا طرح‌های جدید دیگری نیز ادامه خواهد داشت.

در این سامانه نوشته شده است: «در ایام برگزاری مزایده امکان بازدید حضوری خودروها از ساعت ۸ الی ۱۵ در آدرس کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج- خیابان پنجاه دوم روبروی اداره تحویل شرکت سایپا – پارکینگ شیرازی وجود دارد .»

اما این مزایده‌ها چه شرایطی دارند؟ آن طور که اعلام شده است:

۱- خودروهای مزایده سایپا، بدون گارانتی و بدون کارت طلایی تحویل برندگان مزایده می‌شوند.

۲- به علت توقف طولانی مدت خودروهای مزایده‌ای در پارکینگ‌های روباز، امکان فرسودگی برخی قطعات خودرو مانند لاستیک، باتری‌ها، لوازم مصرفی و … وجود دارد. لذا برنده مزایده باید این شرایط را بپذیرد و سایپا نیز هیچ مسئولیتی برای برطرف کردن این مشکلات، برعهده نمی‌گیرد.

۳- خودروهای مزایده سایپا، به‌صورت خاموش تحویل مشتری می‌شوند و ممکن است فاقد بنزین باشند.



نظرات

  • محمد فقیهی محمد فقیهی (15 آبان 1400 ساعت 00:48)

    ماشین های مشت ممدلی
    نه بوق داره نه صندلی
    را گذاشتند تو مزایده ، اگر کیلویی روی ضایعات هم اینا را بخریم ضرر کردیم

  • محمد فقیهی محمد فقیهی (15 آبان 1400 ساعت 00:40)

    فکر کنم خودرو سازها سود کمتر از ۲۰ برابر را برای خودشان ضرر میدونند ، فرغوناشون را با ده برابر قیمت تمام شدشون دارند می‌فروشند باز هم می‌گن داریم ضرر می‌دهیم. مدیریت ایران خودرو و سایپا را بدهند به من ، خودروها را به نصف قیمت و دو برابر کیفیت موجود دست مشتری میدهم .

  • arko arko (12 آبان 1400 ساعت 12:26)

    چرا سایت شما فقط همین 3 مورد رو نشر داده نزدیک به 15 شرط داشته این مزایده که اگر همرو نشر میدادید معلوم بود سایپا بی مسول ترین خودرو ساز ایرانیه که ماشین هایی که باید اسقات میشدن رو گذاشته واسه مزایده یک موردش اینه که تعداد معایب این خودرو ها شامل نداشتن قطعات هستش که سایپا هیچ مسویلتی در برابر اینا نداره و مسولان مزایده همروهم نمیگن فقط یه بخشیرو میگن و ماشین به صورت خاموش باید از پارکینگ سایپا برده شه بیرون و اینا بیمه هم ندارن و تا کسی که برنده مزایدست ماشینو بیمه نکنه تحویل نمیدن بهش فقط 72 ساعت وقت دارن اگر بیشتر شه سایپا پولشو به نفع شرکت برمیداره ...لطفا واسه اگاهی دادن به مردم کل شرط هارو نشر بدید ممنونم.

  • رضا خسروی رضا خسروی (11 آبان 1400 ساعت 20:59)

    همونایی که هنوز تو صف قرعه کشین

  • امیرحسین امیرحسین (11 آبان 1400 ساعت 18:49)

    ساعت خواب ، ماشین ها تمام شد شما تازه تیتر زدید

  • mohsen7360 mohsen7360 (11 آبان 1400 ساعت 13:11)

    همه خراب و داغونن کدوم آدم با عقل سالم اینها رو میخره