1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تداوم رشد قیمت خودروهای سایپا در بازار

تداوم رشد قیمت خودروهای سایپا در بازار

18 آبان 1400
  • 1

ظاهرا رشد قیمت خودرو در بازار توقف ناپذیر شده است و هر روز شاهد قیمت های بالاتری نسبت به روز قبل هستیم. در این وضعیت خبری از مسئولین و وعده های آنها هم نیست. تقریبا بیشتر کارشناسان کمتر شدن عرضه خودرو از طرف ایران خودرو و سایپا به بازار را دلیل اصلی رشد قیمت ها می دانند.

خودروسازان هم دلیل کاهش عرضه و انبار تعداد بسیاری زیادی از محصولات خود را نبود قطعه می دانند ولی شاید نکته اصلی در ارتباط با عدم افزایش قیمت خودروهای داخلی از بهار امسال تا بحال و قیمت گذاری دستوری است.

دیروز ۱۷ آبان ۱۴۰۰ رشد قیمت پرتیراژهای سایپا با عبور نرخ دلار از مرز ۲۸ هزار تومان تداوم یافت. قیمت «شاهین» که روز گذشته با رشد ۸ میلیون تومانی در بازار رکورد افزایش قیمت را زد بود، امروز هم یک میلیون تومان افزایش داشت و در بازار به ۳۳۸ میلیون تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز تمام محصولات سایپا رشد یک میلیونی قیمت داشتند. رشدی که کاهش عرضه خودرو در آن بسیار اثرگذر است، اما همانند هفته گذشته از ابتدای هفته جاری و با رشد قیمت دلار بازار خودرو هم از مسیر دلار عبور کرد و شکل افزایشی به خود گرفته است. به گفته فعالان بازار استارت رشد قیمت خودرو از هفته گذشته زده شد رشدی که روز گذشته به جهش قیمت بدل شد و سایپایی تا ۸ میلیون تومان هم افزایش قیمت داشتند، روندی که امروز تداوم داشت و بازار با رشد یک میلیونی قیمت خودرو روبرو شد.


وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» که روز گذشته با رشد ۸ میلیون تومانی در بازار رکورد افزایش قیمت را زد بود، امروز هم یک میلیون تومان افزایش داشت و در بازار به ۳۳۸ میلیون تومان رسید.

«تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲ معمولی» هم امروز رشد یک میلیون تومانی داشتند و در بازار به ترتیب ۱۶۱ و ۱۷۲ میلیون تومان قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم در بازار امروز رشد یک میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار ۱۷۱ میلیون تومان عرضه شد.

اما با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «کوییکR» و «کوییک معمولی» هم امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشتند و قیمت آنها به ترتیب در بازار به ۱۸۱ و ۱۷۶ میلیون تومان رسید.



نظرات

  • احسان احسان (18 آبان 1400 ساعت 14:54)

    ********** کنه با این قیمتاتون . آشغال میفروشید با این قیمت . مگه حقوق مردم چقد اضافه شده ؟