نیسان ایکس تریل 2023 معرفی شد.
محصولات نیسان موتور ژاپن در بازارهای بینالمللی معمولاً جزو خودروهای محبوب و با کیفیت قرار می گیرد و فروش مناسبی هم دارند. نیسان در شرکت ما هم برندی شناخته شده می باشد و تقریباً همه علاقهمندان به خودرو با محصولات بسیار معروفی مثل نیسان آبی زامیاد و ماکسیما آشنایی دارند. خودروهای شاسی بلند این کمپانی هم در ایران از جمله مطرح ترین ها هستند مثل نیسان پاترول ، قشقایی و رونیز. در سالهای اخیر هم حضور خودروهای جدیدتر این کمپانی در ایران یعنی نیسان ایکس تریل را شاهد بودیم. آخرین نسخه از این شاسی بلند با کیفیت در مدل فیس لیفت 2018 وارد ایران شده است که به نسبت مدل قبلی خود امکانات و آپشن های بیشتری را دارا میباشد.
نیسان ایکس تریل در بعضی از بازارهای بینالمللی از جمله ایالاتمتحده با نام نیسان روگ شناخته می شود.
نیسان روگ برای مدل ۲۰۲۱ با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد اما پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی آن کمی ضعیف بود. این مشکل اما برای مدل ۲۰۲۲ برطرف شده است زیرا نیسان برای این کراساوور کامپکت بجای موتور قبلی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر جدید را در نظر گرفته که در عین مصرف کمتر، قدرت بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی قبلی دارد. این پیشرانهٔ سه سیلندر جایگزین موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی میشود و روگ مدل ۲۰۲۲ فقط با همین موتور جدید قابل خریداری خواهد بود.
این موتور جدید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که به ترتیب ۱۱ و ۲۴ درصد از ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور موتور تنفس طبیعی قبلی بیشتر است. با وجود این افزایش قدرت، به گفتهٔ نیسان مصرف سوخت موتور جدید ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که ۰.۷ لیتر از قبل کمتر است. این پیشرانهٔ جدید که در تنسی ساخته میشود، از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیسان بهره میبرد که قبلاً در موتور ۲ لیتری توربوشارژ اینفینیتی QX50 دیده بودیم.
نیسان این پیشرانهٔ جدید را به نسل جدید گیربکس CVT Xtronic خود متصل کرده است که به سیستم پمپ روغن دوقلو مجهز است و ۳۲ درصد اصطکاک کمتری دارد. یکی از این پمپها که مکانیکی و کوچک است، برای تعویض دندههای آهسته و هنگام بار سبک استفاده میشود درحالیکه پمپ دوم که الکتریکی است، در شرایط رانندگی سخت برای ایجاد جریان روغن بیشتر وارد عمل میشود.
این پیشرانهٔ جدید موجب افزایش قیمت جزئی نیسان روگ در مدل ۲۰۲۲ شده است بهگونهای که قیمت نسخههای محرک جلو ۶۵۰ دلار و قیمت نسخههای چهارچرخ محرک ۷۵۰ دلار بیشتر از قبل شده است. این یعنی قیمت تیپ پایهٔ S محرک جلو از ۲۶,۰۵۰ دلار به ۲۶,۷۰۰ دلار و قیمت تیپ پرچمدار پلاتینوم چهارچرخ محرک از ۳۷,۲۳۰ دلار به ۳۷,۹۸۰ دلار رسیده است. برای روگ مدل ۲۰۲۲ پکیجهای سفارشی SV پریمیوم با قیمت ۲,۶۶۰ دلار و SL پریمیوم با قیمت ۱,۳۲۰ دلار هم ارائه میشود. نیسان روگ مدل ۲۰۲۲ از زمستان پیش رو قابل خریداری خواهد بود.