1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. انتشار تصاویر جدیدی ازخودروی کراس اوور آریا گروه خودروسازی سایپا

انتشار تصاویر جدیدی ازخودروی کراس اوور آریا گروه خودروسازی سایپا

3 آذر 1400
  • 7

تنوع بخشیدن به محصولات سایپا یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت در آینده‌ای نزدیک است. اخیراً هم مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای از تولید و ساخت 9 محصول جدید در سایپا خبر داده بود که می‌توانید با کلیک بر روی آن، متن صحبت‌های ایشان را مشاهده نمایید.

چند روز پیش هم در خبری به بررسی محدوده قیمت اطلس از دیگر محصولات جدیدی که قرار است به زودی بر روی خط تولید این شرکت برود پرداختیم که می‌توانید با کلیک بر روی آن مشاهده نمایید. سایپا برای کسب سهم بیشتری در بازار هدف صادراتی در کشورهای همسایه نیاز مبرمی به خودروهای جدیدی در کلاس‌های مختلف دارد. محصولاتی با موتورهای ارتقا یافته فعلی شاید برای بازار داخلی جوابگو باشد ولی برای رقابت با خودروهای خارجی در بازارهای بین‌المللی قطعاً سایپا نیازمند به بازنگری در تولید موتور و گیربکس‌های خود می‌باشد.

در این گزارش جهت آشنایی بیشتر با اولین خودروی کراس اوور ملی در این شرکت به معرفی برخی از مشخصات آریا سایپا می‌پردازیم. سایپا آریا خودرویی ساخت گروه خودروسازی سایپا است. این خودرو، نخستین کراس‌اوور ساخت داخل است و برای تولید انبوه در این کشور، برنامه‌ریزی شده است. سایپا ادعا کرده است که این خودرو می‌تواند سه ستارهٔ ایمنی اروپا را به دست آورد.

na4sk1.jpg

این خودرو بر پایه پلت‌فرم بی تویوتا طراحی شده‌است و شباهت‌هایی با برلیانس اچ۲۲۰ دارد.

نخستین کراس‌اوور ایران و سایپا، روی پلت‌فرم خودروی شاهین توسعه یافت. پلت‌فرم شاهین نیز از خودروی تویوتا یاریس سال ۲۰۰۰ میلادی، ریشه گرفته‌است.

اطلاعات رسمی موتور 3 سیلندر سایپا آریا هنوز رسانه‌ای نشده اما از مدت‌ها قبل گفته شده بود که موتور 3 سیلندر جدید شرکت تیوان، حجمی معادل 1.0 تا 1.2 لیتر داشته و حداکثر قدرتش به 143 اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز به 220 نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه مصرف سوختش کمتر از 5.5 لیتر خواهد بود.

با توجه به این موضوع، احتمال زیادی دارد که از سال 1401، نسخه‌های دیگری از موتورهای تیوان، در سایر محصولات جدید سایپا ازجمله در خودرو سایپا شاهین نیز استفاده شود.

منبع سایپا


نظرات

  • امبرخان امبرخان (5 آذر 1400 ساعت 06:36)

    باید کیفیت موتور.. و گیربکس و بدنه واتاق را خیلی تقویت و با استانداردهای جهانی برور رسانی کند.. یعنی خیلی به اصول فنی باید پرداخت.. ولی میتونه باین کار بازار خوبب بدست بیاره.. هم داخلی هم منطقه ای خادجی..
    چرا کاراساسی روی موتور گیربکس وبدنه وفنی استانداردها انجام نمبده ؟! واقعا موندم ..چرا؟؟!..

  • mohsen7360 mohsen7360 (4 آذر 1400 ساعت 11:58)

    پلتفرم چیه ؟؟ پراید ؟؟؟
    موتور چیه ؟؟ پراید ؟؟؟
    قیمت کرولا خخخ

  • محمد محمد (4 آذر 1400 ساعت 09:54)

    جدا خجالت نمی کشید به نظرم دیگه باید برید توکار ماشی نیمه سنگین واز پراید بدبختی که گیر ما ایرانیا افتاد مینی بوس وخاورش رو بگذارید تو خط تولید

  • علی علی (4 آذر 1400 ساعت 07:15)

    آخه چرا تصاویر این ابر خودروی منحصر به فرد رو به این راحتی در اختیار رسانه‌ها قرار دادین؟!

  • محمد محمد (3 آذر 1400 ساعت 19:13)

    اسمش شاهین میذاشتن خب
    شاهین هاچ بک
    کرولا از اولین نسل تا آخرین اسمش کرولاست
    اینجا تیبا، ساینا، اطلس و ......
    سمند، سورن، دنا و ......
    چه اصراری به اسامی جدید؟

    سالار سالار (6 آذر 1400 ساعت 16:36)

    احسنت گل گفتی

  • سیاوش سیاوش (3 آذر 1400 ساعت 15:57)

    حتما 5سال دیگه میاد با قیمت بنز