1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از چری OMODA 5، سفیر جدید چینی ها در جهان + عکس

رونمایی از چری OMODA 5، سفیر جدید چینی ها در جهان + عکس

4 دی 1400
  • 0

چری -CHERY - شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور اتومبیل، در جمهوری خلق چین به‌شمار می‌آید. محصولات اصلی چری عبارتند از اتومبیل های سواری، مینی ون و SUV ها،  خودروهای سواری با برند چری و وسایل نقلیه تجاری با نام تجاری Karry به فروش می رسند، چری از سال 2003 همواره برترین صادر کننده خودرو در چین بوده است.

چری همچنین با تاسیس یک شرکت جوینت ونچر با هولدینگ کنون، خودروهای لوکسی با برند کوروش (Qoros)  نیز به تولید می‌رساند. شرکت جوینت ونچر چری، جگوار لندرور نیز از سال 2012 تشکیل شده که به تولید خودروهای لندرور و جگوار برای بازار چین می‌پردازد. این شرکت قصد با طراحی و تولید خودروهای جدید راه ورود خود را در بازارهای بین المللی هموار سازد.

ماه نوامبر 2021 بود که چری از محصول جدیدی به نام OMODA 5 رونمایی کرد. این اولین مدل از محصولات چری است که سبک جدید طراحی این شرکت، موسوم به Art In Motion را در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو نمایش داد.

OMODA 5 در همین مدت کوتاه، توجه بسیاری از رسانه های جهان را به خود جلب کرده است. نزدیک به 200 رسانه خودرویی از 40 کشور مختلف دنیا از قبیل روسیه، برزیل، ترکیه و مکزیک، به نقد و بررسی ویژگی های ظاهری محصول جدید چری پرداخته اند. این پوشش وسیع رسانه ای، بیش از 50 میلیون بار دیده شده است.

طرفداران چری در سراسر جهان هم در شبکه های اجتماعی، اشتیاق خود برای ورود این محصول به بازار را ابراز کرده اند. به گونه ای که تاکنون نزدیک به 100,000 تعامل پیرامون آن در فضای مجازی شکل گرفته است.


مفهوم نوآورانه Art In Motion در طراحی OMODA 5، ظاهری جذاب و دلربا به آن می بخشد. نمای جلو خودرو با جلو پنجره ماتریسی طرح الماس، خطوط اسپرت و اسپویلر دو لایه، زیبایی بی حد و مرزی پیدا کرده است. طراحی منحصر به فرد OMODA 5 از سوی تعدادی از رسانه ها مورد تحسین قرار گرفته است. ایده کلی طراحی خودرو کاملا آینده نگرانه، چشمگیر و رقابتی به نظر می رسد. این موضوع از سطح بالای مهندسی در این خودروساز چینی حکایت دارد که به عرضه محصولات جوان پسندانه می اندیشد.

37049.jpg

در عین حال، شاخصه اصلی OMODA 5 را قوای محرک متنوع آن می توان دانست. چرا که احتمالا همزمان با موتورهای بنزینی، انرژی های نو هم در سبد سوختی کراس اوور جدید چری جای خواهند داشت. بسیاری از افراد امیدوار اند که چری مدل OMODA 5 را در سال 2022 به بازار بفرستد و برای ورود آن به خیابان ها، به انتظار نشسته اند.


انتشار تصاویر OMODA 5 در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیس بوک، بحث های گسترده ای پیرامون این خودرو به وجود آورده است. استایل ظاهری جذاب OMODA 5 توجه کاربران زیادی از روسیه، مکزیک و آفریقای جنوبی را به خود جلب کرده است.

برخی از کاربران برزیلی درباره OMODA 5 گفته اند که طراحی متفاوت خودرو، نگاه آنها به برند چری را تغییر داده و اکنون کاملا تحت تاثیر پیشرفت شگفت انگیز صنعت خودروسازی چین هستند.

کاربرانی از ترکیه، شیلی، ایتالیا و پاکستان هم ابراز امیدواری کرده اند که به زودی بتوانند محصول جدید چری را در کشور خود، خریداری کنند. کاربران مالزیایی بر این باور اند که OMODA 5 رقابتی قوی با دیگر برندها در کلاس خود به راه می اندازد و قادر خواهد بود که نظر مثبت بسیاری از مشتریان در جنوب شرق آسیا را جلب کند.

بر اساس برنامه های کمپانی چری، OMODA 5 از سال 2022 وارد بازارهای آسیا، آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا، اروپا و دیگر کشورها می شود و تجربه جدیدی از رانندگی با یک کراس اوور مدرن را برای مصرف کنندگان در سطح جهانی به ارمغان می آورد.



نظرات