مدیران خودرو پس از نزدیک به 20 سال فعالیت در ایران و عرضه محصولات شرکت چری با دو برند چری و ام وی ام در ایران، تصمیم به تاسیس برند جدید فونیکس گرفت تا محصولات جدید و لوکس تر چری را با این برند در بازار ایران عرضه کند.
این شرکت پیش از دوران اخیر تحریم ها با دو برند MVM و چری در بازار ایران حضور داشت اما پس از بازگشت تحریم های یک جانبه صنعت خودرو، اواخر سال گذشته تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از هرگونه ایجاد مشکل برای برند مادر، کلیه محصولات خود را با نشان MVM عرضه نماید، اما حالا همزمان با عرضه نسل جدید محصولات چری با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در ایران، تصمیم به معرفی برند تازه تاسیس فونیکس (FOWNIX) گرفت تا این محصولات را مطابق با آخرین تکنولوژی و امکانات رفاهی این خودروساز چینی در بازار ایران نیز عرضه نماید.
معرفی برند فونیکس دوشنبه شب طی مراسمی در هتل اسپیناس تهران و با حضور اصحاب رسانه، مدیران ارشد شرکت و نمایندگان مدیران خودرو انجام شد، همچنین مدیران ارشد ایرانی و چینی گروه خودروسازی مدیران در یک نشست خبری کوتاه، به پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند، ایشان ضمن تاکید بر تطابق محصولات برند فونیکس با آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی روز، بر لوکس بودن محصولات این برند و عرضه همزمان در بازار ایران و چین تاکید کردند و معرفی برند فونیکس را در راستای رویکرد مدیران خودرو برای تامین نیاز مشتریان پرمیوم با توجه به محدویت های موجود در بازار ایران بیان کردند.
در این مراسم همچنین اعلام شد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات فونیکس، با استانداردهایی بالاتر از گذشته و مختص محصولات این برند تشکیل خواهد شد؛ ارائه گارانتی بلند مدت و خدمات ویژه از جمله برنامه های مدیران خودرو در راستای رضایت مشتریان لوکس پسند فونیکس خواهد بود.
ورود محصولات فونیکس به بازار ابتدا با عرضه فونیکس تیگو 8 پرو و فونیکس تیگو 7 پرو در زمستان امسال انجام خواهد شد، همچنین دیگر محصول مدیران خودرو، فونیکس آریزو6 پرو نیز اوایل سال 1401 به بازار ایران می آید تا به عنوان لوکس ترین سدان مونتاژی کشور به خیابان ها بیاید، همچنین انتظار می رود در سال آینده، همزمان با بازارهای جهانی شاهد عرضه اومودا، جدیدترین محصول چری با برند فونیکس باشیم.
براساس آنچه ریس هیات مدیره مدیران خودرو در نشست خبری اعلام کردند، استراتژی قیمت گذاری محصولات فونیکس نیز مثل محصولات قبلی شرکت با هدف فروش به مشتری نهایی و جلوگیری از واسطه گری به همراه ارائه شرایط فروش اقساطی خواهد بود و تفاوتی از این حیث در سبک و سیاق قیمت گذاری محصولات مدیران خودرو پدید نخواهد آمد.