1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیا براستی تولید خودرو در کشور سنگال اقتصادی است؟

آیا براستی تولید خودرو در کشور سنگال اقتصادی است؟

2 دی 1400
  • 1

وضعیت اقتصاد و صنعت خودرو کشور بر اثر تحریم ها لطمه خورده است و دچار مشکلات زیادی شده است, آیا واقعا امکان و توان سرمایه گذاری در یک کشور آفریقایی برای همکاری مشترک در جهت مونتاژ خودروهای ایرانی را خواهد داشت و یا خیر؟

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌‌‌‌‌‌خودرو، با بیان اینکه این خودروساز، از سرمایه‌‌‌های راکد قبل در احیای سایت سنگال استفاده کرده و سرمایه‌گذاری جدیدی صورت نگرفته است، تولید خودرو در این کشور را تصمیمی اقتصادی و بر اساس منافع ملی خواند.

کیانوش پورمجیب، با اشاره به راه‌‌‌اندازی مجدد خط تولید سایت سنیران‌‌‌اتو در سنگال، ضمن تاکید بر گازسوز بودن محصولات تولیدی ایران‌‌‌خودرو در این سایت، خاطرنشان کرد: این خودروها ضمن اینکه دوستدار محیط‌زیست هستند، برای مشتریان نیز از منظر تامین سوخت به‌‌‌صرفه خواهند بود. وی گفت: محصولات ایران‌‌‌خودرو تصویر مثبتی در اذهان مردم کشورهایی همچون جمهوری‌آذربایجان، عراق یا سنگال دارند. پس از دنا در بازار جمهوری‌آذربایجان، محصول سمند تاکسی در سنگال خودروی بسیار محبوبی به‌‌‌ شمار می‌رود.

پورمجیب با بیان اینکه ایران‌‌‌خودرو برنامه بلندمدتی برای توسعه بازار منطقه غرب آفریقا دارد، بیان کرد: علاوه بر سنگال، بازار منطقه غرب آفریقا نیز مورد نظر سنیران‌‌‌اتو و ایران‌‌‌خودرو است که قطعا از این طریق بهره‌‌‌وری بالاتری در این سایت تولیدی ایجاد خواهد شد. وی قیمت مناسب محصولات ایران‌‌‌خودرو در بازار سنگال را مزیت رقابتی در میان رقبا دانست و با بیان‌‌‌ اینکه در حال حاضر تولید تمامی محصولات صادراتی ایران‌‌‌خودرو سودده هستند، افزود: توزیع‌کننده گاز LPG نیز شرکت سنیران‌‌‌اتو است که این موضوع نیز سبب ایجاد درآمد برای این شرکت خواهد شد. 

پورمجیب، با بیان اینکه توزیع قطعات یدکی خودروهای سواری و تجاری سنگین و نیمه‌‌‌سنگین نیز منبعی برای کسب درآمد سنیران‌‌‌اتو و ایران‌‌‌خودرو خواهد شد، گفت: دیگر محصولات موجود در سنگال نیز که دارای قطعات مشترک با محصولات ایران‌‌‌خودرو هستند، از این قطعات استفاده خواهند کرد.



نظرات

  • آزادی آزادی (4 دی 1400 ساعت 18:11)

    چرا تو کشور خودت محبت نمیکنید خودروهای دوگانه سوز تولید کنید . الان چندماه هست هیچ فروش خودروی دوگانه سوزی دو شرکت ایرانی تو برنامه فروش خود نگذاشتند . ضمنا اگه می زنید تحویل ۳ ماهه لطف کنید سر ۳ ماه خودرو را تحویل مشتری بدید . اینقدر به مردم دروغ نگید . هی این هفته و آن هفته کنید و مردم را بلاتکلیف قرار بدید .