1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ، کپی دیگری از هم وطن خود وولینگ مینی EV + عکس

معرفی دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ، کپی دیگری از هم وطن خود وولینگ مینی EV + عکس

معرفی دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ، کپی دیگری از وولینگ مینی EV + عکس
12 دی 1400
  • 0

پس از موفقیت چشمگیر وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV و تبدیل شدن آن به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی چین، دیگر خودروسازان چینی هم کپی کردن این خودرو را در دستور کار قرار داده‌اند تا نشان دهند که وقتی پای کپی‌کاری وسط باشد، غریبه و آشنا نمی‌شناسند! پس‌ازاینکه چری مدل QQ بستنی را روانهٔ بازار چین کرد، حالا هم دانگ‌فنگ با مدلی بنام فنگ‌گوانگ مینی EV به وولینگ پاسخ داده است. این دو خودرو علیرغم شباهت زیاد در طراحی، مشخصات و نام، هیچ ارتباطی باهم ندارند زیرا وولینگ و دانگ‌فنگ رقیب یکدیگر هستند.

در فنگ‌گوانگ هم مثل وولینگ از طراحی جعبه‌ای شکل استفاده شده تا بتواند از اندازهٔ جمع‌وجور خود بهترین استفاده را ببرد. این خودرو با ۲,۹۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۴۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۰ میلی‌متر ارتفاع به همراه ۱,۹۶۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری، از همه جهت کمی از رقیب اصلی خود بزرگ‌تر است. 

Dongfeng-FengGuang-3-767x511.webp
به‌طورکلی، تناسبات، رینگ‌های کوچک و خطوط بدنهٔ فنگ‌گوانگ بسیار به وولینگ هونگ‌گوانگ شباهت دارد اما بااین‌حال، چند ویژگی این دو خودرو را از هم متمایز می‌کند که عبارت‌اند از تریم مشکی‌رنگ روی سپر جلو، جلوپنجرهٔ عریض‌تر، خطوط روی درها، خط متفاوت پنجره‌ها و چراغ‌های عقب که به تریم مشکی‌رنگ که روی پروفیل جانبی کشیده شده متصل شده‌اند.

فنگ‌گوانگ یک موتور الکتریکی دارد که تنها ۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این قدرت برای چنین خودروی کوچک و سبکی که در محیط‌های شهری استفاده می‌شود کافی خواهد بود. همچنین فنگ‌گوانگ احتمالاً از وولینگ هونگ‌گوانگ عملکرد بهتری خواهد داشت زیرا مینی EV وولینگ ۲۷ اسب بخار قدرت دارد. دانگ‌فنگ اما هنوز ظرفیت باطری و برد این خودروی کوچک را اعلام نکرده است. دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ از سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ با قیمت پایینی که انتظار می‌رود از حدود ۵ هزار دلار آغاز شود راهی بازار خواهد شد. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، علاوه بر وولینگ و حالا دانگ‌فنگ، شرکت‌های چینی دیگری مثل چری و بائوجون هم وارد این بخش محبوب شده‌اند.

منبع پدال


نظرات