1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به بوگاتی شیرون پور اسپورت، هیولایی زرد رنگ بسیار سریع و دیوانه کننده + عکس

نگاهی به بوگاتی شیرون پور اسپورت، هیولایی زرد رنگ بسیار سریع و دیوانه کننده + عکس

15 دی 1400
  • 0

پیشرانه ۱۶ سیلندر نصب شده در بوگاتی شیرون پور اسپورت به نوعی گل سرسبد پیشرانه‌های درون‌سوز بوده و به این هایپرکار اجازه می‌دهد تنها در عرض ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. 

هیولای ۱۵۰۰ اسب بخاری مولشایم یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا بوده هرچند وزن آن به اندازه شاسی‌بلندی میان سایز است. حتی در زمانی که این خودرو نتوانسته به هدف شتاب گیری مدنظر بوگاتی برسد هم شیرون پور اسپورت از نظر شتاب گیری فوق‌العاده عمل می‌کند. مت واتسون فرصت تست این خودرو را داشته و توانسته شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸۶ ثانیه‌ای را بر جای بگذارد. او می‌گوید انتقال قدرت در اولین تست‌ها خیلی بهینه نبوده زیرا سیستم پایداری وارد مدار شده و شما می‌توانید متوجه اندکی هرزگردی در چرخ ها شوید.

Bugatti-Chiron_Pur_Sport-2021-1024-2e-767x575.webp
واتسون لانچ کنترل را در دومین تلاش خود نیز نگه می‌دارد اما تنظیمات پیشرانه ۸ لیتری کواد توربو را در اسپورت ترین حالت قرار می‌دهد. البته نتیجه کار کم و بیش مشابه قبل بوده و او شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. اما سومین تلاش او بسیار بهتر بوده و زمان ۲.۵۹ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد که هنوز هم با مشخصات رسمی اعلامی توسط بوگاتی فاصله دارد. در بسیاری از موارد، سوپرکارها و هایپرکارها اندکی سریع‌تر از ادعاهای سازندگان هستند اما این موضوع درباره شیرون پور اسپورت صدق نمی‌کند. شاید لاستیک‌ها سرد بوده و اجازه نداده‌اند هایپرکار مشهور بوگاتی شتاب رسمی اعلامی را تکرار کند.

Bugatti-Chiron_Pur_-767x576.webp
پور اسپورت یکی از چندین نسخه خاص شیرون بوده و در مقایسه با نسخه استاندارد این هیولا مدلی کندتر است. اگرچه حداکثر سرعت این خودرو کمتر از برادران خود بوده اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن دو هم ثانیه بهتر از شیرون استاندارد است. این خودرو برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد که شش‌دهم ثانیه بهتر از شیرون استاندارد بوده و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز طی ۱۲.۴ ثانیه ثبت می‌شود که ۱.۲ ثانیه بهتر است. این شتاب بهتر به لطف کاهش وزن، کوتاه کردن ۱۸ درصدی نسبت‌های دنده و تغییراتی در پیشرانه به منظور ارائه زودتر گشتاور حاصل شده است. همچنین شیرون پور اسپورت داون فورس بیشتری را تولید می‌کند.

در نهایت باید گفت شتاب ۲.۵۹ ثانیه‌ای برای چنین خودرویی اصلاً کند نخواهد بود و خودروهای درون‌سوز معدودی هستند که می‌توانند چنین رکوردی را ثبت کنند.

منبع پدال


نظرات