1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یک نماینده مجلس خبر از واردات محدود خودرو بدون انتقال ارز، داد

یک نماینده مجلس خبر از واردات محدود خودرو بدون انتقال ارز، داد

29 دی 1400
  • 2

مهم ترین اختلاف بین مجلس و وزارت صمت در رابطه با واردات خودروهای خارجی به کشور است. از یک طرف نمایندگان برای رفع انحصار در بازار خودرو و ایجاد تعادل در قیمت خورهای خارجی تنها راهکار مناسب در کوتاه مدت را همین مسئله واردات می دانند ولی وزیر صمت به دلیل محدودیت در شرایط ارزی کشور این امر را در اولویت قرار نمی دهد.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای واردات خودرو بدون انتقال ارز خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق پیشنهاد بنده برای واردات خودرو جهت الحاق به تبصره ۶ رای آورد که در این پیشنهاد به دولت مجوز واردات محدود خودرو منتهی از محل ارز غیرصادراتی داده شد.

متن پیشنهاد مصوب شده در کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

«به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی و برقی و سریع‌الاسیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌سازی و توسعه فرهنگ حمل و نقل با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و ارتقاء مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل نسبت به واردات خودرو سواری با رعایت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی، از محل ارز غیرصادراتی (خود یا دیگران) با نظارت بانک مرکزی، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰ هزار عدد خودروی سواری  و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین معادن و راه آهن کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال‌دار با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام نماید. سقف درآمدی این بند تا ۶۰۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌گردد.»

منبع ایسنا


نظرات

  • حمید حمید (1 بهمن 1400 ساعت 21:32)

    یه تعدادی مسئولین بالاخره ماشین میخوان دیگه

  • هوشیار اسدی هوشیار اسدی (30 دی 1400 ساعت 15:11)

    ای کاش ما نه وزیر صنعت داشتیم و نه نماینده مجلس و نه خودرو ساز تا ماهم مثل مردم سایر کشورها یک ماشین خوب سوار می شدیم