1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ممنوعیت فروش "تیگو ۸ پرو" توسط مدیران خودرو به دلیل قیمت گران آن

ممنوعیت فروش "تیگو ۸ پرو" توسط مدیران خودرو به دلیل قیمت گران آن

29 دی 1400
  • 12

دقیقا فردای مراسم معرفی رسمی و رونمایی از خودروی لوکس و با امکانات زیاد فونیکس تیگو 8 پرو در مطلبی به قیمت خارح از تصور این خودرو اشاره کردیم. مدیران خودرو قیمت یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان را برای این خودرو در نظر گرفته است که برای یک خودروی چینی خیلی دور از انتظار بود. سازمان حمایت طی اطلاعیه ای از ممنوعیت فروش این خودرو توسط مدیران خودرو به قیمت بالای آن خبر داد. ولی نکته ای که این وسط وجود دارد این است که مگر سازمان حمایت، شورای رقابت و یا ستاد تنظیم بازار برای یک خودروساز خصوصی  هم می تواند قیمت گذاری دستوری انجام دهد و یا جلوی فروش آن را بگیرد؟

تنها این مردم هستند و حق انتخاب دارند که آیا حاضر هستند این خودرو را با این امکانات زیاد و آپشن ها به این قیمت بخرند و یا خیر.

621.jpg

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن تاکید بر تعیین قیمت فاقد توجیه‌های محاسباتی محصول تازه رونمایی شده مدیران خودرو (تیگو ۸ پرو) که معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، فروش این خودرو را ممنوع اعلام کرد.

 شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود. 

از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است.

پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده  ممنوع اعلام کرد.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل  شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است.

 ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.

رونوشت این ابلاغیه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی منابع ایران  به جهت استحضار، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای، مدیرکل  دفتر صنایع خودرو برای آگاهی و اقدام لازم، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی و حوزه ریاست نیز ارسال شده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • محمد محمد (29 دی 1400 ساعت 17:24)

    دقیقا همه شرکت های وارد کننده دارن سه برابر قیمت جهانیش به مردم میدن ماشین به جز یه شرکت که ۱.۵ برابر قیمت اصلیش میده که اونم تو بازار دو برابر قیمت اصلی هست یا این کلاه بردارارو جمع کنید یا واردات و آزاد کنن بعد بیان با هر قیمتی دوست دارن ماشین چینی بفروشن

  • . امیر . امیر (29 دی 1400 ساعت 16:12)

    مدیران خودرو حتی قیمت تیکو 7 رو هم طی یکسال گذشته خیلی زیاد اعلام کرده ، خدا کنه قیمت منطقی و قطعی رو اعلام کنند
    باید اصلاح قیمت ابتدا در تیکو 7 صورت پذیرد سپس تیکو 8 قیمت گذاری گردد.
    بنظرم این ماشین با شرایط کنونی ی تومن بیشتر نمی ارزه و باید قیمت تیکو هفت هم کاهش پیدا کنه

  • رضا رضا (29 دی 1400 ساعت 15:47)

    خوب تماشا کنید نه حکم حکومتی صادر می شه نه قوه قضائیه ورود می کنه نه مجلسیها اعتراض می کنن.... می دانید چرا؟ چون قرار نیست مردم ایران از امکانات مناسب برخوردار باشند همیشه باید حسرت بدل بمانند حتی برای خودروهای ارزان قیمت چینی

  • mohsen7360 mohsen7360 (29 دی 1400 ساعت 12:10)

    قیمت این ماشین در امارات 660 میلیونه
    با احتساب قیمت درهم 7700

  • یوسف صحرایی یوسف صحرایی (29 دی 1400 ساعت 10:32)

    نگران نباشید مردم قهرمان ایران طی رایزنی این خودرو ساز با وزارت صمت مقرر خواهد شد یک ملیارد و ششصد ملیون و ششصدوشش هزار وارد بازار بشه که در نهایت شما پژو و سمندرو با قیمت800 تا 900 بخرید و نگید گرونه اونم با قرعه کشی

  • الیاس الیاس (29 دی 1400 ساعت 10:28)

    بجان خودم با این کار .مشروعیت بخشیدن به این قیمت و باعث تبلیغات بیشتر واسه مدیران خودرو شدند.اینا دارن لقمه را دور سر میچرخانند.واردات با تعرفه معقول را ازاد کنید قیمت گذاری دستوری داخلیها را هم ازاد کنید.اون وقت خود مردم تصمیم میگیرند که چی بخرند

  • ali ali (29 دی 1400 ساعت 10:07)

    واردات رو آزاد کنید این گرون فروش ها مجبورند قیمت ها را عادلانه کنند

  • کاظمی کاظمی (29 دی 1400 ساعت 09:52)

    ماشین رو میخواستن شش برابر قیمت اصلیش بِدَن به مردم

    hdhdth hdhdth (29 دی 1400 ساعت 10:02)

    و خواهند داد
    عین بقیه محصولات شرکت نامبرده که سه برابر قیمت جهانیه

  • کاظمی کاظمی (29 دی 1400 ساعت 09:51)

    این ماشین باید چهارصد تومان باشه فوقش

  • ناصری ناصری (29 دی 1400 ساعت 09:03)

    مسئولین به جای این سیاه بازی، واردات خودرو به کشور را آزاد بکنندتا شاید کمی عدالت برقرار بشود.

  • فلاح فلاح (29 دی 1400 ساعت 08:35)

    چرا در کشورهای همسایه ۶۰۰ میلیون و برای مردم قهرمان پرور ۱۷۵۰ چرا آیا این غارت گری نیست پس چیه