1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. صادرات یکی دیگر از خودروهای داخلی به خارج از کشور متوقف شد؛ اینبار سمند!

صادرات یکی دیگر از خودروهای داخلی به خارج از کشور متوقف شد؛ اینبار سمند!

28 دی 1400
  • 2

خبر اصلا خشنود کننده نیست. باز هم صادرات یکی دیگر از خودروهای داخلی به یک کشور دیگر متوقف شده است. اینبار این کشور جزو همسایگان ما هم نیست و در اروپا حضور داشت. بعد از انتشار اخباری از توقف صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای سوریه و آذربایجان اینبار صادرات سمند به روسیه متوقف شده است. صادرات خودرو به بازارهای خارجی و اخذ دلار از آنها جهت واردات قطعات مورد نیاز خودروسازان یکی از بهترین منابع درآمدسازی ارزی می باشد که در زمان تحریم ها خیلی کمک حال دو خودروساز بزرگ کشور بود. ولی هر روز که می گذرد این مسیر درآمد سازی تنگ تر می شود و جای بسی نگرانی است.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: حودروی ملی سمند که در داخل کشور هم انتقادات فراوانی به آن از طرف مالکان و کارشناسان واردشده است ولی سابقه خوبی در صادرات به بازارهای هدف خارج از کشور داشت، متاسفانه متوقف شد.

علیرضا پیمان‌پاک در مورد وضعیت صادرات به روسیه اظهار کرد: ما در صادرات به روسیه سوابق خوبی حتی در حوزه خودرو داشتیم، سمند که در داخل کشور انتقاداتی به آن وارد است سابقه خوبی در صادرات داشت ولی متوقف شد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: ما در هر حوزه‌ای در روسیه ورود کردیم، پذیرش از سمت طرف روسی بود. در حوزه‌های صنعت، محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و پتروشیمی جایگاه خوبی داریم.

منبع ایلنا


نظرات

  • ramin ramin (28 دی 1400 ساعت 21:32)

    خخخخخ
    دیگه این آشغالو رو کسی تحویل نمی گیره

  • ramin ramin (28 دی 1400 ساعت 08:09)

    مفت هم بدين ديگه کسي از کشورهاي ديگه از شماها نميخواد!!!
    به مردم بدبخت خودتون فقط ميتونيد زور بگيد....