از سال گذشته تاکنون، کلیه خودروهای فروخته شده در طرح های فروش ایران خودرو و سایپا از طریق قرعه کشی ها، محدودیی در شرایط فروش این خودروها لحاظ شده است. این شرط بیان می کند که مالک، بعد از تحویل خودروی ثبت نامی می بایستی تا 3 ماه و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر به نمایندگی های مجاز جهت سرویس اولیه مراجعه نماید. اگر این شرط انجام نگردد گارانتی خودرو باطل می شود و امکان بازیابی آن وجود ندارد. این محدودیت را برای این لحاظ کردند که تنها مصرف کننده نهایی از خودرو در طرح های قرعه کشی شرکت کنند ولی امان از این دلالان و افرادی که دنبال کسب سود از خرید و فروش خودرو هستند.
با توجه به اینکه در روزهای گذشته مالکان جدید خودروهای خریداری شده از بازار، با مراجعه به مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو از لغو گارانتی خودروی خود خبر میدهند، گروه صنعتی ایران خودرو به همه مشتریانی که قصد خرید محصولات این خودروساز را از بازار خودرو دارند، توصیه کرد به منظور جلوگیری از تبعات و بروز مشکلات احتمالی، حتما پیش از اقدام به خرید، نسبت به استعلام گارانتی خودروی مورد نظر از نمایندگیهای این شرکت در سطح کشور اقدام کنند.
بخشی از خودروهای موجود در بازار، از طریق فرآیند قرعه کشی خریداری و سند آنها فک رهن و آزاد شده است، اما برخی از مشتریان اولیه خودرو با نگهداری خودرو در پارکینگ و به دلیل عدم مراجعه به نمایندگیهای مجاز در پنج ماهه نخست پس از تحویل خودرو با پیمایش هزار کیلومتر برای فعال سازی گارانتی و دریافت سرویسهای اولیه، موجب ابطال گارانتی محصول شدهاند. به همین جهت خریدار ثانویه در زمان خرید خودرو، با وجود برخورداری از سند آزاد و کارت گارانتی، نمیتواند از مزایای گارانتی شامل ضمانت دو ساله و پیمایش 40 هزار کیلومتر خودرو بهرهمند شود.
گفتنی است، مطابق مصوبات کمیته خودرو، در صورت عدم انجام سرویس اولیه، در بازه زمانی و کیلومتر اعلامی، گارانتی خودرو ابطال شده و هزینه هرگونه خدمات مورد نیاز و دریافت شده بر عهده مالک خودرو است.