1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو: تا 5 سال آینده تولید تمام مدل های فعلی متوقف می شود

ایران خودرو: تا 5 سال آینده تولید تمام مدل های فعلی متوقف می شود

13 اسفند 1400
  • 2

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه ویژه خبری وعده داد: با برنامه‌ریزی مدون و سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در ایران خودرو به صورت سالانه، تا پنج سال آینده و با توسعه پلتفرم ها و قوای محرکه جدید، تولید تمام محصولات قدیمی فعلی متوقف خواهد شد.
رحمانی در برنامه دیشب گفت و گوی ویژه خبری همچنین افزود: مطابق دستور رییس جمهور محترم، در سال آینده دو محصول سمند و ۴۰۵ از مدار تولید ایران خودرو خارج و با محصولات جدید جایگزین خواهند شد.

وی افزود: تولید انبوه تارا در سال آینده با ۷۵ هزار دستگاه انجام و محصول پروژه K۱۲۵ انتهای سال به سبد تولیدات ایران خودرو اضافه خواهد شد. همچنین در سال آینده یک یا دو محصول مونتاژی جدید نیز عرضه خواهد شد.

رحمانی با بیان این که برنامه تولید حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو را در سال آینده در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: برنامه تولید امسال ۴۷۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه است که با برنامه تعیین شده برای سال آینده، دستور رییس جمهوری محترم مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱ قطعا محقق خواهد شد.



نظرات

  • فرهاد فرهاد (14 اسفند 1400 ساعت 07:53)

    آره خب . همونطور که توی این سالها برنامه ریزی هاشون همه درست از آب در اومده، این هم قطعا درست خواهد بود . آخه ما صبح از مریخ رسیدیم، توی این مملکت تا حالا زندگی نکردیم، نمیدونیم چی به چیه

  • مسعود مسعود (14 اسفند 1400 ساعت 00:56)

    بدون دستور عرضه نداشتید؟