1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. شیب تند گرانی خودرو با حذف تولید سمند و پژو 405

شیب تند گرانی خودرو با حذف تولید سمند و پژو 405

25 فروردین 1401
  • 2

روح اله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگاران گفت : در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو بیش از عرضه است، صحبت از توقف خط تولید پژو 405 و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهابات بیشتر بازار خودرو دامن میزند.
وی درباره افزایش 40 میلیون تومانی قیمت سمند طی روزهای اخیر گفت: تولید فعلی خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار نیست و از سویی دیگر از آنجا که واردات خودرو نیز تا کنون ممنوع بوده است، امکان تامین نیاز بازار از این طریق هم فراهم نبود بنابر این بازار با کمبود حداقل 500 هزار دستگاه خودرو روبرو است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو از عرضه پیشی گرفته، صحبت از توقف خط تولید خودروهایی مانند پژو 405 و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهاب بازار دامن می‌زند.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باید زمانی برنامه‌های خود مبنی بر حذف تولید یک خودرو را پیگیری ‌کند که خودرویی با کیفیت بهتر و ارزانتر به بازار عرضه کرده باشد در غیر این صورت بازار نسبت به این اظهارات واکنش نشان می‌دهد، همان اتفاقی که پس از اعلام توقف خط تولید سمند در بازار خودرو رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند خط تولید خودروهای بی‌کیفیت باید متوقف شود اما پیش از آن باید با توجه به نیاز بازار، خودروهای به روز، باکیفیت و با قیمت مناسب تولید به بازار عرضه شود، ادامه داد: خودروهای جایگزین سمند و پژو 405 نه تنها باید هرچه سریعتر به بازار معرفی شوند بلکه باید علاوه بر اینکه از کیفیت مناسب برخوردار باشند، قیمت کمتری نیز داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه خودروهای جایگزین نباید تنها از نظر ظاهری با سمند، تیبا و پژو 405 متفاوت باشند، تصریح کرد: اگرچه در گذشته تولید پراید متوقف شد اما خودروی جایگزین که بطور مثال تیبا بود همان کیفیت پراید را داشت و فقط از نظر ظاهری تغییر کرده بود که نباید این امر برای سمند نیز تکرار شود.



نظرات

  • قان قان قان قان (27 فروردین 1401 ساعت 12:30)

    مردم گشنه سمند و 405 هستن از نون شبشون واجبتره

  • مسعود مسعود (25 فروردین 1401 ساعت 17:47)

    مملکت مدیران نخبه!